به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ October 2024 06
کد خبر: ۱۰۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

خسوس: اهل بازارگرمی نیستم و پیشنهادی نداشتم

خسوس: اهل بازارگرمی نیستم هیچ پیشنهادی نداشتم

سمیرا شیرمردی
خوزستان اسپورت- بهترین دروازه‌بان‌ نیم فصل اول لیگ برتر اعتقاد دارد همه بازی‌ها سخت است اما بازی با فولاد سختی‌های خودش را دارد.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایران ورزشی، فرناندو خسوس که در تعطیلات میان فصل چند روزی به کشورش رفته بود تا سال نو کنار خانواده‌اش باشد، در رابطه با وضعیت خودش و تیم استقلال خوزستان، مصدومیت ناگهانی مهدی زبیدی، نقل و انتقالات، بازی با فولاد خوزستان و... صحبت می‌کند.

بعد از باخت به پرسپولیس به تعطیلات رفتید. تعطیلات برایتان چطور بود و این باخت چقدر روی تیم تاثیر داشت؟
 بعد از باختی که مقابل پرسپولیس آوردیم، همه ناراحت شدیم چون قرارمان این نبود. در واقع آن چیزی که مربیان گفته بودند را نتوانستیم اجرا کنیم. کادرفنی خیلی خوب پرسپولیس را آنالیز کرده بود اما شرایط ما خوب نبود و نتوانستیم دستورات را اجرا کنیم. به هر حال این بازی تمام شده و به نظرم وقفه به موقعی در لیگ به وجود آمد تا بتوانیم خودمان را به لحاظ فکری ریکاوری کنیم. الان می‌دانیم باید سخت کار کنیم و با تمرکز بالا آماده رقابت با حریفان‌مان شویم. ما روزهای سخت‌تر و بازی‌های سخت‌تری نسبت به نیم فصل اول داریم چون الان تیم‌ها یا برای نیفتادن می‌جنگند یا برای کسب سهمیه و قهرمانی. به خاطر همین هم کار سختی داریم و می‌دانیم برای این روزهای سخت‌تر باید سخت‌تر کار کنیم. ما جایگاه خوبی داریم که برای حفظ آن باید با روحیه بالایی کار کنیم تا بتوانیم به عنوان خوبی برسیم.

 در تعطیلات نیم فصل، با وجود اینکه فرصت خوبی نصیب تیم‌تان شد تا ریکاوری ذهنی داشته باشید اما مهدی زبیدی مصدوم شد و بازی‌های باقی‌مانده این فصل را از دست داد. این مساله چقدر روی تیم‌تان تاثیر گذاشت؟
 مهدی زبیدی بازیکن مهمی برای استقلال خوزستان است. نبود او برای همه ما ناراحت‌کننده است. ما شرایط خوبی داشتیم که حضور مهدی هم به پیشرفت تیم و هم به خودش کمک کرد. از اینکه این مشکل برای مهدی پیش آمد، متاسف شدم اما فوتبال حرفه‌ای است و این مصدومیت‌ها ممکن است برای هر بازیکنی پیش بیاید. البته تیم ما روی یک بازیکن نمی‌چرخد و باید بگویم که بازیکنان خوبی به ما اضافه شدند. بازیکنانی مثل امید سینک و فیلیپه که در تمرینات نشان دادند بازیکنان خیلی خوبی هستند. البته ما تیمی تاکتیکی هستیم و بازیکنان در قالب تاکتیک می‌آیند و هم به خودشان و هم به تیم کمک می‌کنند. در کل برای مهدی ناراحتم. مهدی قلب بزرگی دارد و آرزو می‌کنم سریع‌تر این دوره را بگذراند و زود برگردد. الان باید همه بازیکنان توجه، تمرکز و سخت‌کار کردن را در دستور کار قرار دهند تا شرایط را حفظ کنیم و بتوانیم بهتر از نیم فصل اول ظاهر شویم.

 این هفته دربی خوزستان را پیش رو دارید. در بازی رفت توانستید فولاد را شکست دهید اما با تغییراتی که فولاد داشت، این هفته کار سختی خواهید داشت. این بازی را چطور می‌بینید؟
 در شروع مسابقات و در ابتدای فصل کسی این اعتقاد را نداشت که استقلال خوزستان بیاید و این نتایج را رقم بزند. بعد از آن، همه از خودشان سوال می‌کردند استقلال خوزستان می‌تواند این جایگاه را نگه دارد یا نه. الان هم خیلی‌ها نمی‌دانند ما در ادامه رقابت‌ها چطور خواهیم بود و می‌توانیم از پس حریفان بربیایم یا نه، اما باید بگویم ما تیم خوب و یک‌پارچه‌ای هستیم که می‌توانیم هر حریفی را پشت سر بگذاریم و به روند صعودی‌مان ادامه دهیم.
فولاد هم تیم خیلی خوبی است و در نیم فصل اول شرایطی پیدا کرد که به مشکل خورد اما الان فکر می‌کنم شرایط خوبی دارند. این تیم به لحاظ امکانات هم تیم خیلی خوبی است اما ما استقلال خوزستان هستیم و این جایگاه را آسان به دست نیاوردیم. ما بازی بسیار بسیار سختی مقابل فولاد داریم. البته همانطور که قبلا هم گفتم، همه بازی‌ها سخت است اما بازی با فولاد سختی‌های خودش را دارد. فولاد می‌خواهد بیاید بگوید ما برگشتیم. به همین دلیل بازی سختی خواهد بود. البته فوتبال بازی لحظه‌هاست و هر تیمی که از لحظه بهترین استفاده را ببرد می‌تواند بازی را برای خودش بردارد. یعنی اینکه می‌تواند 3 امتیاز را کسب کند.

 در نقل و انتقالات نیم فصل یکی از مشکلاتی که تیم‌ها داشتند بحث دروازه‌بان بود. در این مدت شما پیشنهادی از بقیه تیم‌ها نداشتید؟
 من اینجا و با استقلال خوزستان قرارداد دارم و پیشنهادی به من نشد. من یک بازیکن حرفه‌ای هستم و می‌دانم وقتی تحت قرارداد باشگاهی هستم به لحاظ اخلاقی درست نیست با باشگاه دیگر مذاکره کنم. من باید از خودم مراقبت کنم و تمام تمرکزم را روی موفقیت تیمم بگذارم. در فوتبال حرفه‌ای باشگاه‌ها باید در مورد بازیکنان‌شان تصمیم بگیرند. من در استقلال خوزستان احساس آرامش می‌کنم و این تیم را دوست دارم. نمی‌توانم دروغ بگویم. اهل بازارگرمی هم نیستم. به همین دلیل با صراحت می‌گویم هیچ پیشنهادی نداشتم اما اگر به عنوان بازیکن آزاد به من پیشنهادی شود، آن را بررسی می‌کنم و بعد جواب می‌دهم.

 با توجه به اینکه شما همچنان رکورددار بیشترین کلین‌شیت هستید، به این فکر می‌کنید که رکورد خاصی برای خود بزنید؟
 برای دروازه‌بان‌ها مهم‌ترین مساله در بازی‌ها گل نخوردن است. البته در کل، انجام دادن یک کار خوب، گل نخوردن و پیروزی اهمیت دارد. شاید یک دروازه‌بان گل بخورد اما کیفیت خوبی از خود ارائه دهد. در فوتبال گل رد و بدل می‌شود اما مهم این است که کل تیم خوب باشد و به پیروزی برسد. البته در کنار پیروزی، کلین‌شیت می‌تواند همه چیز را قشنگ‌تر و بهتر کند. به این صورت یک خوشحالی مضاعف نصیب گلر می‌شود. به هر حال من تمرکزم همیشه روی پیروزی تیم است و اینکه اگر گل خوردم خودم را حفظ کنم و اعتماد به نفسم را از دست ندهم. در حال حاضر یکی از مشکلاتی که برای دروازه‌بان‌ها وجود دارد این است که بعد از گل خوردن، تمرکز خود را از دست می‌دهند اما من می‌دانم نباید اشتباه کنم و همیشه باید تمرکزم را حفظ کنم تا به تیمم کمک کنم و به موفقیت برسیم.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۲
حسن خوزستانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
0
6
درود بر شرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
0
4
درود بر خسوس با روحيه