به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ September 2024 29
کد خبر: ۱۰۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
تعداد نظرات: ۵ نظر

بختیاری‌زاده: خیلی خوشحالم که در خوزستان هستم

بختیاری‌زاده: خیلی خوشحالم که در خوزستان هستم

سمیرا شیرمردی
خوزستان اسپورت- سرمربی تیم فوتبال استقلال اهواز گفت: ما جوان‌ترین تیم تاریخ لیگ برتر را داریم و تا سال‌های بعد هم فکر نمی‌کنم کسی بتواند رکورد تیم ما را بزند.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایران ورزشی، تیم استقلال اهواز در اولین بازی‌اش بعد از تعطیلات مقابل ملوان به میدان رفت و بازی خیلی خوبی به نمایش گذاشت. بازی قابل قبولی که منجر به کسب یک امتیاز برای آبی‌های اهوازی شد.

سیاوش بختیاری‌زاده سرمربی استقلال اهواز که خوشحال‌تر از همیشه به نظر می‌رسد، درباره اتفاقاتی که در این مدت اخیر رخ داد، بازی با ملوان و کسب یک امتیاز، گل میلاد پاک‌پرور و شادی او، میانگین سنی بازیکنانش و... صحبت می‌کند.

تبریک می‌گوییم. بعد از مدت‌ها بالاخره استقلال اهواز توانست یک امتیاز بگیرد و هوادارانش را تا حدودی امیدوار کند.
 بله، ما از نحسی خارج شدیم و طلسم امتیاز نگرفتن را شکستیم. آن هم با یکسری بازیکن 19، 20 ساله که هیچ امکاناتی نداشتند و فقط با همت و غیرت‌شان باعث شدند از نحسی خارج شویم.

ظاهرا میانگین سنی تیم‌تان هم در این بازی، رکورد شکست؟
 ما جوان‌ترین تیم تاریخ لیگ برتر را داریم و تا سال‌های بعد هم فکر نمی‌کنم کسی بتواند رکورد تیم ما را بزند. اکثر بازیکنان ما زیر 20، 21 سال هستند و تنها مکی شریفی را بالای 30 سال داشتیم. همانطور که می‌دانید اکثر بازیکنان ما 19، 20 ساله بودند که فقط تجربه کافی نداشتند وگرنه هیچ چیز از بازیکنان باتجربه کم ندارند و می‌توانند در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.

با وجود اینکه بازیکنان‌تان کم‌تجربه بودند اما مقابل ملوان هم خیلی خوب کار کردند و تیم برتر میدان بودند.
 بله، خدا را شکر خیلی خوب بازی کردیم و تشکر می‌کنم از اصحاب رسانه که تیم ما را دیدند و استقلال اهواز را مورد لطف خود قرار دادند.

با توجه به اینکه بازیکنان باتجربه تیم از جمله عادل کلاه‌کج و... محرومیت خود را پشت سر گذاشتند، در بازی بعد مقابل استقلال تهران که اهمیت بالایی دارد، باز هم از همین تیم جوان استفاده می‌کنید یا اینکه بازیکنان باتجربه را به ترکیب خواهید برد؟
 مربیان دنیا همیشه به ترکیب تیم موفق دست نمی‌زنند. تلاش من هم این است که به این تیم موفق دست نزنم البته فکر می‌کنم حضور یک یا دو بازیکن باتجربه در کنار این بازیکنان جوان نتیجه بهتری برای ما خواهد داشت. مثلا اگر در بازی با ملوان یک یا دو بازیکن باتجربه در ترکیب تیم بودند، بهتر کار می‌کردیم و حتی می‌توانستیم 3 امتیاز را کسب کنیم.

به هر حال بازی با استقلال به بازیکنان باتجربه بیشتر نیاز دارد و شاید تجربه آنها بتواند به تیم‌تان کمک کند.
 درست است. استقلال تیم باشخصیت و باریشه‌ای است که جزو مدعیان درجه اول کسب قهرمانی محسوب می‌شود. مطمئنا در آن بازی هم انگیزه جوان‌ها را نیاز داریم و هم تجربه بازیکنان باتجربه. امیدواریم مقابل استقلال یک بازی خوب انجام دهیم و با امتیاز برگردیم.

میلاد پاک‌پرور بعد از گلی که مقابل ملوان زد و باعث شد تیم‌تان از حریف جلو بیفتد، سمت شما آمد و پای‌تان را بوسید.
  میلاد محبت دارد و فکر می‌کنم در کشور اسلامی ما به بازیکنانی مثل میلاد نیاز است که مورد توجه قرار بگیرند. میلاد یکی از قاریان خوب قرآن هم هست که همیشه در رختکن و در تمرینات با صدای خوبش به همه ما روحیه می‌دهد. البته همه بازیکنان ما خوب هستند اما میلاد یک استثناست که همیشه مرا مورد لطفش قرار می‌دهد. بعد از گل هم شرمنده‌اش شدم و فکر نمی‌کردم به این شکل شادی کند. به هر حال او مثل پسرم کوشا برایم عزیز است و امیدوارم بتواند در آینده هم موفقیت‌های بزرگی به دست بیاورد.

آقای بختیاری‌زاده، این بازیکنان جوان و با استعداد را از کجا پیدا کردید؟
 در استان خوزستان نیاز به گشتن نیست. در هر کوچه و پس کوچه استعدادهای زیادی وجود دارد. من خیلی خوشحالم که در استان خوزستان هستم. شاید هر جای دیگر جز استان خوزستان بودیم، با توجه به مشکلاتی که داریم، تیم از ادامه لیگ انصراف می‌داد اما من به خاطر اینکه در استان خوزستان هستم توانستم یکسری استعدادها را به تیم اضافه کنم. البته شرمنده خیلی از جوان‌ها شدم که می‌توانستند بیایند و کنار ما باشند اما نشد. امیدوارم این استعدادها دیده شوند و بازیکنانی که در کوچه و پس‌کوچه‌ها بازی می‌کنند، کشف شوند.

پس الان هم هر بازیکنی که فکر می‌کند می‌تواند به تیم‌تان کمک کند، می‌تواند بیاید و تست بدهد تا اگر مورد قبول قرار گرفت به استقلال اهواز اضافه شود؟
 شاید خیلی از همکاران و کارشکنان در ایام تعطیلی وقتی خبر می‌رسید سیاوش بختیاری‌زاده دارد تست می‌گیرد، نیشخند می‌زدند اما الان همه دیدند که خوزستان سرشار از استعداد فوتبالی است. الان با وجود اینکه پنجره نقل و انتقالات بسته شده اما باز هم بازیکنان زیادی را می‌بینم که از محله‌های مختلف و شهرهای اطراف می‌آیند تا تست بدهند. فکر می‌کنم کشف استعدادهای اینچنینی هم به نفع استقلال اهواز و فوتبال خوزستان است و هم به نفع فوتبال ملی‌مان.

یعنی ممکن است بازیکن جدیدی به تیم‌تان اضافه شود؟
 تیم ما جای خالی دارد اما در رده سنی امیدها و جوان‌هاست. ما 6 بازیکن بزرگسال را جذب کردیم و دیگر نمی‌توانیم بازیکن بزرگسال بگیریم اما در لیست جوان‌ها و امید جا داریم.

با این بازیکنان امیدوار به ماندن در لیگ برتر هستید؟
 اگر امید نداشتیم و اتکا به خداوند نبود، ادامه نمی‌دادیم. با توجه به استعدادهایی که در استان وجود دارد و حمایت مردم می‌خواهیم یک کار عجیب انجام دهیم و در لیگ برتر بمانیم.

برای استفاده از بازیکنان بومی و جوان از عبدا... ویسی و استقلال خوزستان الگو گرفتید؟
 ویسی و استقلال خوزستان در 3 سال قبل بارها مورد انتقاد شدید من قرار می‌گرفتند که چرا از بازیکنان بومی و جوان استفاده نمی‌کنند. من در این 3 سال قبل که تیم نداشتم و مفسر ورزشی صداوسیما بودم همیشه استقلال خوزستان را نقد می‌کردم که چرا با وجود این همه استعداد در استان به سراغ بازیکنان سن و سال‌دار می‌رود. ظاهرا نظر من مورد استفاده قرار گرفت و ویسی برنده استفاده از این استعدادها شد. اگر امتیاز فولاد نوین به استقلال اهواز دیر انتقال داده نمی‌شد الان بازیکنان فولاد نوین در استقلال اهواز بازی می‌کردند و نتایج خوب استقلال خوزستان از آن استقلال اهواز بود. باز هم خوشحالم که عبدا.... ویسی به این تجربه رسید که می‌تواند از پتانسیل بالای استان استفاده کند. عبدا... ویسی، سیاوش بختیاری‌زاده و حتی دراگان اسکوچیچ اگر بتوانند از استعدادهای خوزستان استفاده کنند، نه تنها موفق می‌شوند بلکه به فوتبال استان هم کمک بزرگی می‌کنند.

چرا «کوشا» پسر خودتان که مدت‌ها در تیم‌های پایه فولاد خوزستان یا تیم استقلال خوزستان بازی کرده، در تیم‌تان جایی ندارد؟
 متاسفانه خدمت سربازی پسرم زمانی تمام شد که نقل و انتقالات تیم به پایان رسید. به هر حال دنبال راهکار هستیم که از امثال کوشا استفاده کنیم.

مگر خدمت کوشا کی تمام شد؟
 خدمت او 2، 3 روز است تمام شده و قرار است به تمرینات استقلال اهواز بیاید تا آمادگی‌اش را حفظ کند. البته اگر توانستیم او را به لیست اضافه می‌کنیم.

اما کلا در فوتبال ما به مربیانی که از پسرشان استفاده می‌کنند زیاد ایراد گرفته می‌شود و مورد انتقاد قرار می‌گیرند.
 دقیقا همین ترس و وحشت در من هم هست اما کوشا در پایه‌های فولاد خوزستان رشد کرد. 2، 3 سال هم در استقلال خوزستان حضور داشت و حتی با این تیم قهرمان لیگ یک شد و به لیگ برتر رسید اما به خاطر خدمت سربازی نتوانست در این تیم بماند. به هر حال بازیکنان و فوتبالیست‌های بزرگتر از خودم، همیشه خودشان و بچه‌هایشان مورد انتقاد کورکورانه قرار می‌گرفتند که باعث می‌شد آن استعدادها نادیده گرفته شوند. استعدادهایی مثل آتیلا حجازی، محمد پروین و...

خبرهای مرتبط
پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۵
omid
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
0
12
سیاوش هنوز همون مرد محبوب شاهین و جنوب و فولاده واسه ما . یک مرد خوش قلب و پاک و بی ریا . انشااله خدا کمکش کنه . توی فوتبال امروز ایران کمتر کسی پیدا میشه که سالم کار کنه . برای موفقیت سیاوش عزیز و تیم شهرمون دعا می کنم.
موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
0
6
اقا سیاوش خواهشا روی کارت تمرکز کن تا موفق بشی. یه مدت دور شدی از مصاحبه بهتر نتیجه گرفتی. این داستان پسر و پدر و اینا رو هم فراموش کن چون جز حاشیه و تخریب خودت فایده نداره .
اهوازي
|
United States of America
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
0
8
درود به سياوش خان با قلب پاك وتعصب خاصش به فوتبال خوزستان وبچه هاي استان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
0
7
سياوش با تمركزبيشتر و جوانان با تعصب انشاله موفقي
عليرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
0
3
اس اس شهر اهواز فقط