به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ September 2024 20
کد خبر: ۱۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷
آبی‌پوشان خوزستانی صدر‌نشین شدند؛

وقایع اتفاقیه استقلال خوزستان – سیاه‌جامگان

وقایع اتفاقیه استقلال خوزستان – سیاه‌جامگان

افشین احمدی
خوزستان‌ اسپورت- استقلال خوزستان هر شش امتیاز دیدارهای رفت‌و‌برگشت مقابل سیاه‌جامگان را از آن خود کرد.

به گزارش خوزستان‌ اسپورت، تیم‌های استقلال خوزستان و سیاه‌جامگان خراسان در حالی در دیداری از هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ‌برتر به مصاف هم رفتند که استقلالی‌ها که در دیدار رفت در مشهد هر سه امتیاز را مال خود کرده بودند، در دیدار برگشت در ورزشگاه غدیر اهواز نیز به پیروزی رسیدند تا همه امتیازات این دو بازی را کسب کنند.

با کسب این سه امتیاز، استقلالی‌های خوزستان به رده نخست جدول رده‌بندی مسابقات لیگ‌برتر پانزدهم صعود کردند و به نتایج خوب خود در هفته‌های اخیر نیز تداوم بخشیدند.

صدرنشینی استقلال خوزستان
استقلال خوزستان با پیروزی برابر سیاه‌جامگان، با 41 امتیاز به رده نخست جدول رده‌بندی لیگ‌برتر پانزدهم صعود کرد. سیاه‌جامگان خراسان هم با همان 20 امتیاز قبلی در رده چهاردهم باقی ماند.

استقلال رکورد‌دار بهترین خط دفاعی
استقلال خوزستان با 11 گل خورده، بهترین خط دفاعی مسابقات را در اختیار دارد. این در حالی است که تیم سیاه‌جامگان تاکنون 23 گل از حریفان دریافت کرده است.

هشتاد ‌و‌ دومین بازی استقلال
دیدار با سیاه‌جامگان، هشتاد و دومین بازی استقلال خوزستان در تاریخ لیگ‌برتر بود. آبی‌پوشان خوزستان تا‌کنون به 21 پیروزی، 34 مساوی و 27 باخت دست یافته و رتبه 22 را در بین 35 تیم از آن خود کرده‌اند.

چهل ‌و یکمین دیدار خانگی استقلال
بازی مقابل سیاه‌جامگان، چهل‌و‌یکمین دیدار خانگی استقلال در تاریخ رقابت‌های لیگ‌برتر بود. آبی‌پوشان خوزستانی در این 41 بازی به 14 پیروزی، 16 مساوی و 11 باخت دست یافته‌اند.

وقایع اتفاقیه استقلال خوزستان – سیاه‌جامگان خراسان

شانزده بازیکن رفت ‌و ‌برگشتی
فرناندو خسوس، دانیال ماهینی، محمد طیبی، موسی کولی‌بالی، میثم دورقی، حکیم نصاری، فرشاد سالاروند، حسن بیت‌سعید، رحیم زهیوی و فرشاد جان‌فزا 10 بازیکن استقلال بودند که در هر دو بازی رفت‌و‌برگشت به میدان رفتند.

سید‌میثم حسینی، رضا شربتی، مصطفی احمدی، بهروز افشار، علیرضا نقی‌زاده و غلامرضا عنایتی هم 6 بازیکن سیاه‌جامگان بودند که در هر دو دیدار رفت‌و‌برگشت برابر استقلال خوزستان حضور داشتند.

سه سرمربی در دو بازی
در حالی که سعید رمضانی در بازی رفت هدایت سیاه‌جامگان را بر‌عهده داشت، این مسئولیت در بازی برگشت بر‌عهده فرهاد کاظمی بود. این در حالی است که عبدالله ویسی در هر دو بازی، سرمربی استقلال خوزستان بوده است.

چهار بازیکن خارجی در زمین
فرناندو خسوس، موسی کولی‌بالی و فیلیپه برتولدو سه بازیکن خارجی استقلال بودند که در این بازی به میدان رفتند اما ادواردو سوارز فرصت حضور پیدا نکرد. سیاه‌جامگان خراسان هم از یک بازیکن خارجی خود به نام آلوکورده آیگبوسی استفاده کرد و دو بازیکن خارجی دیگر این تیم، فرصت بازی پیدا نکردند.

خسوس به سیزده نرسید
فرناندو خسوس، دروازه‌بان برزیلی استقلال خوزستان، در این بازی نتوانست دروازه تیم خود را بسته نگه دارد و تعداد کلین‌شیت‌های وی در همان عدد 12 قبلی باقی ماند. از این نظر، خسوس در صدر جدول دروازه‌بانان حاضر در لیگ‌برتر قرار دارد.

بیت‌سعید گل‌زنی نکرد
حسن بیت‌سعید که در بازی رفت در مشهد زننده تک‌گل پیروزی‌بخش استقلال خوزستان بود، در دیدار برگشت در اهواز موفق به گل‌زنی نشد و تعداد هفته‌های بدون گل‌زنی این بازیکن به عدد 8 رسید که امیدواریم در هفته‌های آینده باز‌هم شاهد گل‌زنی این مهاجم خوزستانی باشیم.

سوابق رویارویی
استقلال خوزستان و سیاه‌جامگان خراسان 2 بار سابقه بازی مقابل همدیگر را دارند. این دو تیم، پنج‌شنبه دوم مهر‌ماه در ورزشگاه ثامن مشهد به مصاف هم رفتند که آن بازی با برتری یک بر صفر استقلال خوزستان خاتمه یافت و دیدار دوم آن‌ها نیز امروز در ورزشگاه غدیر اهواز انجام شد که با برتری دو بر یک آبی‌پوشان خوزستانی به پایان رسید. بدین‌ترتیب، آبی‌پوشان خوزستانی در هر دو بازی که تا‌کنون مقابل این تیم خراسانی انجام داده‌اند، به پیروزی رسیده‌اند.

پیامک :5000291247