به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ September 2024 29
کد خبر: ۱۱۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
فینال زودرس لیگ برتر برنده نداشت

استقلال خوزستان 1 - استقلال تهران 1

استقلال خوزستان 1 - استقلال تهران 1

خوزستان اسپورت
هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر – استادیوم غدیر اهواز
یکشنبه 15 فروردین 94 – ساعت 18:55
استقلال خوزستان 1 – استقلال تهران 1
گل: فرشاد سالاروند (72) - میثم مجیدی (32)
داور: اشکان خورشیدی
کمک‌داوران: آرمان اسعدی و سعید قاسمی
اخطار: حکیم نصاری، دانیال ماهینی، موسی کولی‎بالی (استقلال خوزستان) - خسرو حیدری، پروپچیچ (استقلال تهران)
تماشاگر: 30 هزار نفر

استقلال خوزستان: فرناندو خسوس، دانیال ماهینی، عقیل کعبی، موسی کولی‎بالی، پیمان شیرزادی، میثم دورقی، حکیم نصاری (80- فیلیپه دوس‎سانتوس)، علی‎اصغر عاشوری (56- فرشاد سالاروند)، حسن بیت‎سعید، فرشاد جانفزا (65- امید سینگ) و رحیم زهیوی
سرمربی: عبدالله ویسی

استقلال تهران: وحید طالب‌لو، میلاد فخرالدینی، هرایر مگویان، حنیف عمران‎زاده، میثم مجیدی، امید ابراهیمی، عادل شیحی، فرشید اسماعیلی، خسرو حیدری (62- بهنام برزای)، محسن کریمی (8- مهدی مومنی) و پروپچیچ
سرمربی: پرویز مظلومی

خلاصه بازی
دیدار تیم‌های فوتبال استقلال خوزستان و استقلال تهران با نتیجه مساوی یک بر یک خاتمه پیدا کرد.

استقلال خوزستان بازی را تهاجمی آغاز کرد و همان 10 دقیقه ابتدایی صاحب دو موقعیت گلزنی شد اما واکنش‎های وحید طالب‎لو مانع از پیش افتادن تیم میزبان شد. طالب‎لو ابتدا ارسال عاشوری که با ضربه سر اشتباه عمران‎زاده در حال ورود به دروازه استقلال بود را با یک واکنش سریع دفع کرد و سپس مانع از به ثمر رسیدن شوت پای چپ حکیم نصاری شد تا استقلال تهران از دو خطر جدی در امان بماند.

پرویز مظلومی در همان دقیقه هشتم به‎دلیل مصدومیت محسن کریمی دست به یک تغییر اجباری زد و مهدی مومنی را روانه میدان کرد تا با این تعویض یک تغییر تاکتیکی هم در تیم میهمان به‎وجود بیاید. یاران استقلال پس از تحمل فشار دقایق ابتدایی استقلال خوزستان، بازی را به میانه زمین کشاندند و با پاس‎ها پرتعداد در این منطقه و انتقال توپ به سمت راست، سعی در استفاده از حرکات ترکیبی فخرالدینی، حیدری و عادل شیحی داشتند که در دقیقه 32 از همین نقطه موفق به پایه‎گذاری گل میثم مجیدی شدند.

استقلال خوزستان پس از دریافت این گل باز هم در حالت تهاجمی قرار گرفت و فشار زیادی را در حدفاصل دقایق 35 تا 45 نیمه اول به تیم تهرانی وارد کرد و در دو نوبت از روی ضربات راه دور فرشاد جانفزا و حکیم نصاری خطرناک ظاهر شد اما نتوانست به گل تساوی برسد. یاران استقلال تهران هم که به‎خوبی در کارهای دفاعی مشارکت می‎کردند، در چهار دقیقه وقت تلف شده نیمه نخست، دوبار روی ضدحملات به محوطه جریمه تیم میزبان نفوذ کردند که این نفوذها حاصلی در پی نداشت و بازی در خاتمه این نیمه با همان تک گل میثم مجیدی به پایان رسید.

نیمه دوم را استقلال خوزستان به‎مانند نیمه نخست تهاجمی آغاز کرد ولی در دقیقه 50 در یک ضدحمله سریع تا آستانه دریافت گل دوم پیش رفت که ضربه خسرو حیدری به تیر عمودی دروازه استقلال خوزستان برخورد کرد و به زمین بازگشت تا یاران ویسی با این شوک متوجه ضدحملات خطرناک تیم میهمان باشند.

استقلالی‎های میزبان پس از هدر رفتن موقعیت گلزنی خسرو حیدری، بار دیگر بر بازی مسلط شد و دست به حمله زد. در دقیقه 58 یک فرصت عالی گلزنی نصیب استقلال خوزستان شد ولی ضربه سر فرشاد جانفزا با واکنش عالی وحید طالب‎لو از دهانه دروازه استقلال تهران بیرون کشیده شد و در دقیقه 70 رحیم زهیوی مهاجم استقلال خوزستان یک فرصت صددرصد گلزنی را از دست داد. فشار شاگردان ویسی سرانجام در دقیقه 72 نتیجه داد و فرشاد سالاروند بازیکن تازه‎نفس خط میانی استقلال خوزستان دروازه تیم میهمان را با یک ضربه از راه دور فرو ریخت تا بازی در دقایق پایانی به اوج حساسیت برسد.

یاران استقلال خوزستان در دقیقه 75 فرصت زدن گل برتری را پیدا کردند ولی ضربه حکیم نصاری پس از برخورد به بدن مدافع استقلال تهران راهی کرنر شد. در سایر دقایق مسابقه هم فشار شاگردان ویسی ادامه یافت و بازیکنان استقلال تهران ضمن مقابله با فشار یاران میزبان چشم به تک حملات طراحی شده در قلب دفاعی استقلال خوزستان داشتند که در دقیقه 89 ضربه سر حنیف عمران‎زاده به‎شکل خطرناکی از بالای دروازه فرناندو خسوس عبور کرد تا نتیجه تساوی پابرجا بماند.

این دیدار در نهایت با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید تا تغییری در جایگاه دو تیم در جدول ایجاد نشود.

شرح گل‎ها
0-1 (استقلال تهران): همکاری عادل شیحی و خسرو حیدری با ارسال دقیق خسرو حیدری به نقطه کور خط دفاعی استقلال خوزستان همراه شد تا میثم مجیدی که پشت سر پیمان شیرزادی جاگیری کرده بود، با ضربه سر دروازه فرناندو خسوس را باز کند.

1-1 (استقلال خوزستان): فرشاد سالاروند بازیکن تعویضی تیم استقلال خوزستان با یک ضربه دیدنی از پشت محوطه جریمه، دروازه استقلال تهران را فرو ریخت تا بازی به تساوی کشیده شود.

در حاشیه
* میثم مجیدی بعد از زدن گل به تیم سابق خود خوشحالی خاصی نکرد و به سمت تدارکات استقلال رفت و با گرفتن پیراهن شماره 4 متعلق به روزبه چشمی به سمت دوربین ها رفت و این پیراهن را نشان داد.
* عبدالله ویسی بعد از گل استقلال تهران با تعجب مدافعان تیمش را نگاه می کرد و سپس به آنها اعتراض کرد.
* ویسی پس از اینکه تیمش در نیمه اول گل خورد، به روی نیمکت نشست و به جای او دستیارش، سیروس پورموسوی در کنار زمین ایستاد.
* نیمکت نشینان دو تیم در طول نیمه نخست چند بار به قضاوت اشکان خورشیدی اعتراض کردند.
وحید طالب لو در دقیقه 40 بازی به سمت نیمکت تیمش رفت و از کادر فنی این تیم خواست بابت نور لیزر ممتد تماشاگران به مسئولان برگزاری بازی اعتراض کنند. سرپرست موقت استقلال هم با ناظر بازی در این باره صحبت کرد.
*هنگامی که پروپیچ در محوطه جریمه استقلال خوزستان به زمین افتاد، مظلومی و کادر فنی استقلال همگی به داور اعتراض کردند.
* * فرشاد بختیاری‎زاده مربی گلرهای استقلال خوزستان وقتی دید فرزاد مجیدی به داور اعتراض می کند به سمت سرپرست موقت استقلال رفت و با وی جرو بحث کرد. این جرو بحث تا ورودی تونل ادامه داشت تا اینکه دیگر مربیان مانع ادامه این قضیه شدند.
* اشکان خورشیدی با توجه به برخوردهای زیاد در نیمه اول مسابقه، چهار دقیقه وقت تلف شده برای این نیمه اعلام کرد.
* تعداد تماشاگران حاضر در استادیوم غدیر اهواز با شروع نیمه دوم بیشتر شد و تعداد تماشاگران بیش از 30 هزار نفر شد.
* از سوی تماشاگران هر دو تیم به صورت یاران تیم مقابل خصوصاً دروازه‎بانان نور لیزر انداخته می‎شد که داور در این خصوص با نماینده فدراسیون فوتبال صحبت کرد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۱
abbas
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
6
10
مرسی اس اس خوزستان.
شوت سالاروند فکر کنم از میدون چهارشیر زده شد :)))
این فصل آبرو داری کرده واسه فوتبال خوزستان.
به امید خدا فصل بعد فولاد هم با قدرت برمیگرده.
با مدیریت دهکردی و سرمربیگری اسکوچیچ.
در ضمن امیدوارم صنعت نفت آبادان هم به لیگ برتر صعود کنه.
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
1
15
بازی عالی بود دمتون گرم خسته نباشید واقعا حیفه عبداله ویسی باید سرمربی فولاد باشه آدم کیف میکنه بازی استقلال خوزستان نگاه میکنه
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
1
15
ای کاش بچه ها ازموقعیتاشون استفاده میکردن ومیبردن ولی خب استقلال تهران بود خیلی هم خوب بازی کرداما من نمیدونم چرا مهاجمای سوسنگردی پاس ک نمیدن توپاروهم خراب میکنن
پاسخ ها
ابادانی
| Germany |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
این جمله تون یعنی چی؟ مهاجمای سوسنگردی ؟؟؟ ... سوسنگردی وغیره نداریم.همه شون بچه های خوزستانند.تمام تمرکز حریفان روی بیت سعید هست و به همین دلیل فضا برای بقیه مهاجمان ایجاد میشه.بیت سعید خودش رو فدای تیم کرده .لطفا خوزستانی باشید.از اندیمشک تا خرمشهر همه جا خوزستانه.از بهبهان تا ابادان و ...
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
آقای آبادانی من عاشق فوتبال استانم هستم وطرفدارهمه بازیکنای استانم هستم بنده ب عنوان ی دختر خوزستانی ازبازیکنای استانم انتقاد کردم. من همیشه نظر میدم همیشه هم غیرت وتعصبم رونشون دادم فقط گفتم پاس نمیدن بخاطرهمینه ک خیلی وقته گل نزدن.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
0
14
وای رحیم زهیوی اگر قدر اون توپو می دونست الان صدر بودیم ولی خدا را شکر که گل مساوی رو زدیم اگر از فرصت ها خوب استفاده بشه همه بازی ها رو می بریم
بهبهانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
0
15
کسی که تو اهواز بره تیم های تهرانی رو تشویق بکنه تعصب خوزستانی تو وجودش نیست امیدوارم روزی برسه که پرسپولیس و استقلال حتی یک طرفدار تو خوزستان نداشته باشه تهرانی ها همیشه دشمن فوتبال خوزستان بوده و هستند
دنیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
0
12
عالی بودین عالی...هواداراباید بیشترتشویق میکردن اونایی هم که ازاندیمشک وبهبهان وایذه اومده بودن یه ذره تعصب به استانم خوب چیزیه استقلالی هستین باشه ولی نیایدتوشهرخودتون ازش حمایت کنید..به امیدخدا سپاهان میزنه...ماهم استقلال اهوازرو...بوی قهرمانی به مشام میرسد..خوزستان عشقمونه ویسی افتخارمونه...
پاسخ ها
jafar
| Switzerland |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
آفرین دنیا خانم ؛ کاشکی هواداران اس تهران در ورزشگاه که خوزستانی بودند یک ذره از فهم و غیرت تو دختر خانم را نسبت به خوزستان داشتند .
jafar
|
Switzerland
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
0
12
احسنت و خسته نباشید به بازیکنان استقلال خوزستان که حقشان برد بود ولی شانس با آنها یار نبود. انشاءالله با پیروزی در بازی های بعدی قهرمان خواهند شد . متاسفم برای یک عده که نااگاهانه تیم حریف را تشویق می کنند .
mohammad27
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
0
3
اس خوزستان تو خط حمله مثل قبلا نیست .بازیکنی مثل زبیدی جاش خالی واقعا - شاید اگه طیبی بود گل رو نمیخوردیم . راستی نمیدونم جریان آرش افشین پس کی قراره بیارنش ؟؟؟