به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ September 2024 28
کد خبر: ۱۳۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
تعداد نظرات: ۲۰ نظر

متن وارده/ابهامات نقل‌وانتقالات در تیم‌های خوزستان

متن وارده/ابهامات نقل‌وانتقالات در تیم‌های خوزستان

جمال بخشنده نیا – بندرامام
خوزستان اسپورت- رقم قراردادهای بازیکنان تیم‎های لیگ برتری که روز گذشته اعلام شد، سئوالات و ابهامات فراوانی را با خود به همراه داشت  و به نظر می‎رسد رقم به ثبت رسیده تعدادی از بازیکنان با رقم واقعی قراردادهای آن‎ها تفاوت داشته باشد.

در این رابطه علامت‎های سئوال در مورد بازیکنان جذب نشده به تیم‎های خوزستانی بیشتر خودنمایی می‎کند. سئوالاتی که رسیدن به پاسخ آن‎ها مشخص می‎کند مسئولان سه تیم خوزستانی حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران در دوره نقل و انتقالات تا چه میزان منافع فوتبال خوزستان را در نظر گرفته‌اند.

با گذر از مبحث نقل و انتقال لوسیانو پریرا و فرناندو خسوس که در همین سایت به آن پرداخته شد، به ابهامات دیگری می‌رسیم که برخی از آن‌ها را مرور می‌کنیم.

متن وارده/ابهامات نقل‌وانتقالات در تیم‌های خوزستان

موسی کولی‌بالی
 در حالی رقم قرارداد سپاهان با موسی کولی‌بالی 800 میلیون اعلام شده است که این بازیکن فصل گذشته در کنار محمد طیبی بهترین زوج خط دفاعی لیگ برتر را تشکیل داده بود و به گواه آمار این زوج قسمتی از خط دفاعی بود که کمترین گل خورده در تمام ادوار لیگ برتر را از خود برجای گذاشته است. با این تفاسیر و با توجه به اینکه  طیبی ، زوج کولیبالی در استقلال خوزستان،  برای این فصل رقم 700 میلیون را دریافت نموده این سوال پیش می‌آید که از نظر مسئولان تیم خوزستانی آیا کولیبالی مستحق دریافت 800 میلیون نبوده که باعث شده این بازیکن که تاثیر بالای او در قهرمانی استقلال خوزستانی هیچ شکی  نیست تیم قهرمان را ترک کند؟
 چنین به نظر می‌رسد که بالاترین پرداختی استقلال خوزستان یعنی رقم 700 میلیون اختلاف فاحشی با دریافتی کولیبالی یعنی مبلغ 800 میلیون در سپاهان ندارد و با کمی مذاکرات بیشتر زوج مرکزی خط دفاع استقلال خوزستان در فصل قبل بدون تغییر باقی می‌ماند. در ضمن ذکر این نکته ضروری است که با از دست دادن کولی‌بالی مسولان استقلال خوزستان مجبور به جایگزین کردن عزت الله پورقاز با رقم 600 میلیون شده‌اند  که هنوز در حد و اندازه های کولی‌بالی ظاهر نشده است و حتی پورموسوی سرمربی استقلال خوزستان در اولین بازی لیگ ترجیح داد از این بازیکن در پست هافبک دفاعی استفاده کند تا از اشتباهات بازی سوپر جام جلوگیری شود.
نتیجتا اینکه یا مسئولان استقلال خوزستان کولی‌بالی را در حد و اندازه‌های در یافت 800 میلیون ندیده‌اند و یا اینکه مبلغ اعلام شده از سوی سازمان لیگ که توسط باشگاه سپاهان به ثبت رسیده  با مبلغ واقعی تفاوت دارد.

متن وارده/ابهامات نقل‌وانتقالات در تیم‌های خوزستان

طالب ریکانی
رقم قرارداد طالب ریکانی بازیکن تیم سپاهان در حالی از سوی سازمان لیگ 500 میلیون اعلام شده که پیش از سپاهان، تیم‌های فولاد و استقلال خوزستان خواهان جذب این بازیکن بوده‌اند  و با انتقال او به تیم سپاهان چند فرضیه ذهن هواداران فوتبال را به خود مشغول می‌کند.
اول اینکه با توجه به کیفیت بازی این جوان خوزستانی، تیم‌های خوزستانی چه مبلغی را به او پیشنهاد داده‌اند  که او با مبلغ 500 میلیون جذب سپاهان شده است؟ دوم اینکه با فرض پایین بودن رقم پیشنهادی تیم‌های خوزستانی نسبت به تیم سپاهان این سوال پیش می‌آید که با توجه به نیاز مبرم تیم‌های خوزستانی و به خصوص تیم فولاد به جذب بازیکن با کیفیت بالا در فاز تهاجمی، چرا طالب ریکانی را با مبلغ حتی بالاتر نسبت به پیشنهاد سپاهان مواجه نساخته‌اند تا از جذب این بازیکن مطمئن شوند؟
با نگاهی گذرا به لیست مبالغ پرداختی فولاد که از سوی سازمان لیگ اعلام شده است به هفت بازیکن برخورد می‌کنیم که مبالغی بین 550 میلیون تا یک میلیارد و صد میلیون دریافتی داشته‌اند. در این صورت یا مسئولین تیم فولاد و همچنین استقلال خوزستان و حتی صنعت نفت آبادان طالب ریکانی را در حد و اندازه‌های مبلغ 500 میلیون ندیده‌اند و جذب او را ضروری ندیده‌اند و یا اینکه مبلغ اعلام شده از سوی تیم سپاهان با مبلغ واقعی فاصله داشته است.

متن وارده/ابهامات نقل‌وانتقالات در تیم‌های خوزستان

آرش افشین
اما انتقال آرش افشین با مبلغ 500 میلیون  به تیم استقلال تهران که یک پروسه زمان‌بر و با  حاشیه های فراوان  همراه بود، در شرایطی انجام شد که سرمربی تیم فولاد خوزستان از روز اول نقل و انتقالات به صراحت اعلام کرده بود خواهان جذب ستاره چند فصل قبل تیم فولاد شده و این اظهار نظر سعداوی با چراغ سبز افشین همراه بوده است.
با توجه به مطلب فوق و قراردادهای بالای 500 میلیون تومانی چند بازیکن فولاد، همچنین اعلام نظر آرش افشین مبنی بر دادن تخفیف قابل توجه نسبت به پیشنهاد تیم استقلال به مسئولین فولاد برای ملحق شدن به این تیم، در این صورت باید مبلغ مورد نظر افشین برای بازی در فولاد  مبلغی کمتر از 500 میلیون بوده باشد ولی با این حال این انتقال هیچگاه صورت نگرفت تا آرش افشین که در صورت برگشتن به روزهای اوجش می‌توانست کمک قابل توجهی در فاز تهاجمی به تیم فولاد کند، جذب تیم آبی‌پوش پایتخت شود.

برچسب ها: نقل و انتقالات
پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۲۰
یاسر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
2
10
ارش افشین کار زشتی کرد الانم داره تاوانشو رو نیمکت استقلال تهران میده ، رو نیمکت بشین حالت جا بیا افشین خدا جا حق نشسته
فولادی باتعصب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
0
7
باوا سازمان لیگ خوب رسیدگی نمی کنه ب قراردادا بعضیها زیر میزی میگیرن وگرنه بختیار قرار دادش دومیلیازد ودویست بود زدن یک میلیارد فولاد بختیار رو یک میلیارد میخاست نیومد سازمان لیگ مسخرس
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
1
8
البته این ارقام بدون زیر میزی هستش
مثلا قرارداد خسوس رو گفتن 600 تا و پریرا 700 تا
اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
1
9
قرارداد ریکانی زیر 700 تا نیست. قرارداد صوری ،دروغگویی و بی اخلاقی توسط سپاهان در فوتبال ایران رواج داده شد.تیمهای تبریزی هم به این فساد اضافه شدند.سرخابی ها هم که ...!
رضا فرخزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
0
8
بهتر که رفتن.
مثلا بختیار تحفه بود.ی زمانی بود بازیکنا مثل کلاه کج و سلیمانی تو مجموعه فولاد کنار مبعلی و شریفی نسب، منتظری و مومن زاده اسم پیدا کردن. بعضیا اندازه اسمشون بزرگ نیستن.
مثل میداودی که محو شد.کعبی که رفت، مثل افشین و بختیار و این ساسان انصار ی و کاوه رضایی، حمودی اینا چند صباحی هستن و یه پولی هم در میارن و تموم چون نه تعصب دارن و نه هدف.فقط دنبل جو و رسانه و پولن.
بختیار رو ببینید. بخدا مطلق زاده و حبیبی 5 تا بازی بدن.بختیار میشه انگشت کوچیکشون
راه زیادی هست که باید برن. تا بشن انگشت کوچیکه بازیکنایی نظیر ایوب زهیوی جماعتی...
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
5
2
این مشکل مربوط به اکثر تیماست. من که باورم نمیشه عزت پورقاز که پیشنهاد 1 میلیردی از استقلال تهران داشته طبق گفته خودش و مسئولین استقلال صنعتی، اومده اهواز با 600 میلیون قرارداد زده. اینهم نشون میده که مشکل فراگیر هستش توی اکثر تیمها
پاسخ ها
jamaal
| United States of America |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
دوست عزیز من برای رد نظرت ترکیب اصلی همین تیم اس خوزستان رو مثال میزنم که اکثرا با پیشنهادهای خیلی سنگین تر از تیمهای دیگه باز هم در خوزستان موندن ... مثل طیبی / زهیوی / ماهینی / بیت سعید /
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
0
4
اول اینکه ارقام سازمان لیگ واقعی نیست . دوما" خوزستان مشکل اب و هوا هم دارد و بعضی از بازیکنان ممکن است به اصرار خانواده نخواهند در خوزستان بازی کنند . نمونه اش مبعلی که به صراحت گفت خانواده اش با امدن به ابادان موافق نیست .
اما انکه دلش با اینجا نباشد همان بهتر که برود روزی کسی ریکانی و بالی و ... نمی شناخت و یقین داشته باشید از همین بازیکنان مبعلی ها و ریکانی های دیگری پیدا خواهیم کرد.
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
0
4
بعد از پایان فصل و قبل از شروع نقل و انتقالات سوالی را مطرح کردم ؛ اینکه اگر باشگاهی بخواهد کتبا مبلغ قراداد را یک رقمی بنویسد و یک رقمی را خارج از قرارداد به بازیکن بدهد چطور متوجه شویم ؟ جواب : به هیچ طریق ؛ ضمنن در صورت اعتراض مارک تهمت زدن را هم به شما خواهند زد چون دادگاه سند رسمی قرارداد را ملاک قرار خواهد داد . بنابر این در جایی که با یک عده رند طرف هستید اگر طبق قانون عمل کنید بازنده اید چون بازیکنتان را می برند پس یا باید قید بازیکنتان را بزنید و یا قبل از پایان قرارداد بازیکن ؛ بایستی با وکیل و یا واسطه آن صحبت کنید که اگر باشگاهی مبلغی را به شما پیشنهاد داد ما چند درصد اضافه خواهیم داد ؛ این کار دو اشکال دارد اولا دراثر رقابت رقم قرارداد بازیکنان در آینده به میلیاردها خواهد رسید درثانی شاید هم به اندازه آنها پول ندارید که آنقدرها خرج بازیکن کنید .
فولاد خورشید جنوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
1
5
سپاس از نویسنده به خاطر مطلب خوب و موشکافیشون اما نظر دوستان رو به دو نکته جلب می کنم
یکی اینکه در فوتبال ایران صداقت و درستکاری وجود خارجی نداره پس روی این اعداد و ارقام اصلا حساب نکنید به خصوص در مورد سرخابیهای تهران
دوم اینکه شک نداشته باشید تیمهای خوزستانی از نظر هزینه و مدیریت جز بدترینهای تیمهای ایران هستند
یاسر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
0
4
تبریزیا ، اصفهانیا وتهرانیا تمام قرار دادهاشون بالا 1میلیارد شک نکنید فقط ما خوزستانیا از دست امسال اژدری به خاطره جذب بازیکن خوب پول نمیدن بازیکن ها هم میرن جایی دیگه با پول خوب قرار دادمیبندن
فولادی
|
Seychelles
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
0
3
وقتي سطح فوتبال ما اينقدر پايين مياد که يه ليدر کم سابقه نقش مدیربرنامه بازي ميکنه توقعي نبايد از اين مشکلات داشته باشي...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
0
1
تو نظرات گفتيم . طالب ريكانى. خذيراوى افشين كولى پريرا ياسر فيضى حميد كاظمى ذليكانى قاسمى فر ميتونيد نظراتم قبل از قهرمانى استقلال ببينيد اما هيچ كسى متوجه نطراتم نشد
جهنمو ضرر باشه برا تيما كه حرفام رو زير پا گذاشتن
m6
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
0
3
این روزها یه عده دشمنان فوتبال خوزستان دارند لقب صد ساله مهد فوتبال رو از خوزستان به استان دلخواه خودشون که لابی و مافیای فوتبال هم کم ندارند تغییر میدهند.باید حربه اونها رو ناکام کنیم.لطفا خیلی جدی بگیریم و یادمون نره در همه مسابقات استانی پلاکارد و بنر بزرگ با این مضمون تهیه و در مسابقات زنده به تصویر میکشیم
خوزستان مهد همیشگی فوتبال ایران
خوزستان مهد صد ساله فوتبال ایران
خوزستان مهد همیشگی و صاحب فوتبال ایران
فکر کنم این آخری بهتر باشه.
باید جواب دندان شکنی به نام جعلی مهد فوتبال که به اون استان اطلاق شده رو بدیم و از اعتبار بیش از صد سال فوتبال خوزستان دفاع کنیم
فولاد
|
United States of America
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
0
2
حالا اگه میشه لطف کنید این حرف ها که انحراف توجهات از عدم توجه اژدری عدم تمایلات برای تیم داری است را تمام کنید.مگه بازیکن قحطی که بریم دنبال پریرا و بگیم چرا گسترش پشت پرده پول داده یا نداده ؟بحث اینجاست که بهیچوجه شرکت فولاد قصد خرید ندارد و این مباحث برای سرگرم کردن شما است و اینکه مثلا مدیران فولاد مقصر نیستند و این باشگاه گسترش است که مقصر است.در میان انبوه بازیکنان خوب شرکت فولاد حاضر نیست خرج کند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
2
1
فولاد يواش يواش داره ميره رو قلتک به اضافه اس خوزستان بازى اولشون خوبه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
0
2
وای از فدراسیونی که سیاست توش حرف اول میزنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
0
1
چرا فكر ميكنيد فقط اژدري باعث نابودي فولاد هست اژدري و اينها مهره ها هستن از سياست گران كه باعث نابودي فولاد ميشن اونها هرچه ميگن اون انجام ميده فكر ميكنيد اقاي دهكردي براي چي استعفاء داد به نظرتون كسي كه باعث قهرماني فولادشده ومحبوب خوزستان هست براي چي استعفاء داده اين دلايل همش فقط سياست وارد خوزستان شده وباعث شده تيم فولاد اينجوري بشه اونها دارن با پول باما ميجنگن ما هم بايد با بازيكنان بي نام نشون خوزستان بجنگيم تا تيم هاي خوزستاني باعث افتخار استان بشن جون واقعا اس خوزستان نشون داده كه خوزستان مهد فوتباله.
موسوي شادگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
0
0
اقای موسوی سید بزگوار و منعصب به فوتبال خوزستان از شهرستان شادگان عزیز و زیبا با اون هور قشنگ وماهی های فراوان و متنوع شما الحمدالله بصورت فعالانه در همه مطالب نظر می دی و خودت را هم معرفی می کنی اما بصورت ناشناس وارد میشی برادر
فابرگاس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
1
0
با سلام.مبالغ اعلام شده کاملا صحیح هست,اما ی سری بندها توی قرارداد بازیکن گنجانده میشه ک بازیکنا رو متقاعد میکنه .کاری ک در زمان رضائیان و دهکردی در فولاد هم اجرا میشد و فقط از مدیران متخصص و خبره بر میاد.مثلا امکان داره توی قراردادطالب ریکانی ی بندی وجود داشته باشه ک ب ازای دقایق حضور در زمین ,گل.پاس گل.گرفتن پنالتی.موقعیت سازی .دعوت ب تیم ملی .بازی در تیم ملی ب صورت پلکانی مبلغ قراردادش اضافه میشه و در صورت افت یا مصدومیت مبلغلی کم میشه...