به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ October 2024 06
کد خبر: ۱۴۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
اگر می‎دانستم مشکل مالی هست، سرمربیگری را قبول نمی‎کردم

پورموسوی: به‎جان عزیزانم بازیکن نمی‎دهم

پورموسوی: به‎جان عزیزانم بازیکن نمی‎دهم

خوزستان اسپورت- سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان می‎گوید اگر یک درصد می‌دانستم مشکل مالی به وجود می‌آید، سرمربیگری تیم را قبول نمی‌کردم.

به گزارش خوزستان اسپورت، سیروس پورموسوی در مصاحبه با ایران ورزشی، در خصوص آخرین وضعیت استقلال خوزستان، تعطیلات لیگ، خط خوردن بازیکنانش از تیم ملی و سایر مسائل توضیحاتی داده است که مرور می‎کنید.

قبول دارید که استقلال خوزستان روزهای خوبی را نمی‌گذراند.
 با وضعیتی که لیگ ما دارد، من بارها گفته‌ام که در نیم فصل اول نباید زیاد روی کیفیت بازی‌ها حساب کنیم. چشم امید ما به نیم فصل دوم است.

یکی از منتقدان اصلی تعطیلی‌های لیگ هستید.
 هیچ‌کس از این شرایط رضایت ندارد. هیچ اعتراضی هم فایده ندارد. ما در تعطیلی اول گودرز داوودی و فرشاد جانفزا را به دلیل پارگی رباط صلیبی از دست دادیم. مجبوریم فشار تمرینات را بالا ببریم که بازیکنان از فرم مسابقه خارج نشوند. حریفان تدارکاتی‌مان هم آنقدر محکم بازی می‌کنند که احتمال آسیب‌دیدگی بازیکنان بالا می‌رود.

اما استقلال خوزستان فصل گذشته هم پارگی رباط صلیبی داشت. چرا بازیکنان شما دچار این مشکل می‌شوند؟
 به جز جانفزا که در بازی رسمی مصدوم شد، سایر بازیکنان را در بازی‌های دوستانه از دست دادیم. تیم‌های دیگر با تیم‌های لیگ برتری بازی تدارکاتی می‌گذارند اما ما اغلب باید با تیم‌های دسته پایین‌تر بازی برگزار کنیم. این تیم‌ها هم واقعاً مقابل لیگ برتری‌ها با انگیزه بازی می‌کنند انگار اگر این بازی را ببرند، مستقیم می‌روند به لیگ‌های اروپایی.

البته همه اینها را به بازی‌های دوستانه نمی‌شود ربط داد.
 بله، خود بازیکنان هم باید حرفه‌ای‌تر زندگی کنند. البته ممکن است الان از من ناراحت هم بشوند و بگویند حرفه‌ای به ما پول نمی‌دهند، از زند‌گی‌مان هم ایراد می‌گیرند.

 هنوز مشکلات مالی‌تان حل نشده؟
 دو هفته پیش، روز بازی با پدیده مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون تومان را بین بازیکنان و اعضای کادرفنی به جز من، تقسیم کردیم اما این هم دردی از مشکلات مالی ما دوا نکرده. تصور کنید بازیکن 400، 500 میلیون تومان طلبکار است و ما فقط 50 میلیون به او داده‌ایم.

اینطور که به نظر می‌رسد مشکلات مالی هم در افت استقلال خوزستان دخیل بوده است.
 ما بد نتیجه نگرفته‌ایم. همه می‌‌گویند این تیم قهرمان فصل پیش بوده و حالا ضعیف نتیجه می‌گیرد. دیگر کسی نمی‌‌گوید که چهار مسابقه از 6 بازی‌مان را بیرون از خانه بوده‌ایم. اگر این چهار بازی را داخل خانه بودیم خیلی فرق داشت. ضمن اینکه این تیم قهرمان است و حتی اگر این فصل نایب‌قهرمان هم شود، باز هم ما بد نتیجه نگرفته‌ایم.

شما که این جو و فشارهای ناشی از آن را می‌دانستید چرا هدایت تیم قهرمان را قبول کردید؟
 من با آگاهی کامل این کار را قبول کردم و به خودم و بازیکنان اطمینان داشتم. ما بازیکنان‌مان را از دست نداده بودیم و بودجه خوبی داشتیم. من هم 22، 23 سال است که مربی هستم و می‌دانم که می‌توانم با این تیم نتیجه بگیرم اما قرار نبود به یکباره مشکلات مالی به وجود بیاید.

یعنی اگر می‌دانستید که این مشکلات مالی به وجود می‌آید، سرمربیگری استقلال خوزستان را قبول نمی‌کردید؟
 اگر یک درصد می‌دانستم مشکل مالی به وجود می‌آید، قبول نمی‌کردم. فکرش را هم نمی‌کردم که اوضاع اینطور شود که بخواهم بدون یک ریال کار کنم.

گفته بودید دیگر به تیم ملی بازیکن نمی‌دهید. این حرف را از روی عصبانیت زدید؟
 به جان عزیزانم بازیکن نمی‌دهم. مگر اینکه کی‌روش تکلیف ما را مشخص کند.

چرا؟
 اسم نمی‌آورم که کدورت ایجاد شود. فلان بازیکن 10 سال است دارد بازی می‌کند و دیگر کیفیت گذشته را ندارد اما چون لژیونر است، روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند. حرف من این است که به جای او بازیکن جوان من می‌تواند روی نیمکت بنشیند که چند سال دیگر به فوتبال کشورم کمک کند. نه بازیکنی که فوتبالش تمام شده.

در واقع مشکل شما با خط زدن بازیکنان‌تان پیش از بازی است؟
 بله، کی‌روش چون نمی‌تواند بازیکنان لژیونر را در اردوهایش در اختیار داشته باشد بازیکنان ما را به اردو می‌برد و درست قبل از مسابقه نام آنها را خط می‌زند و هزار مشکل برای ما به وجود می‌آورد. بازیکنان خسته و بی‌انگیزه که به خاطر خط خوردن از نظر روحی هم آسیب دیده‌‌اند، به تیم‌های‌شان برمی‌گردند و کی‌روش با لژیونرهایش به مصاف حریفان می‌رود.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۰
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
1
7
"فلان بازیکن 10 سال است دارد بازی می‌کند و دیگر کیفیت گذشته را ندارد اما چون لژیونر است، روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند" آییییییییییی دمت گرم، گل گفتی، حرف دل ما رو زدی، طرف تو اروپا داره ول می گرده می آد تمرین تیم ملی، بازی هم بهش نمی دن، یا اون یکی آقا تیم نداره فیکس تیم ملی می شه، طرف تو باشگاهش بهش بازی نمی دن تیم ملی فیکس، بنظرم باید جلو این آقا و باندش وایساد، دمت گرم، سید ببینیم چیکار می کنی، عالیه، عالی
فوتیالی
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
0
4
اقای سرمربی عزیز مشکلات مالی همگی در خصوص باشگاههای خوزستانی عمدی عمدی می باشد .علت ان هم به خوبی مشخص و واضح می باشد نمی خواهند فوتبال خوزستان پا بگیرد در کنار این مورد .موارد بیشمار دیگری هم جون موضوع خدمت سربازی .دوپینگ ..گوش نکردن فدراسیون حهت بسیاری از درخواست های تیم های خوزستانی از قبیل تغیر ساعات بازی . موضوع کارت ای تی سی بازیکنان وووو.در کنار ان هم دعوت بازیکنانی شبیه بیت سعید زهیوی وامثالهم وحذف انها حهت تعضیف و تحقیر انها .گماشتن مدیران و سرپرستان بی لیاقتی غیر بومی و غیر فوتبالی مانند ازدری زاده وکاهکش ها، همگی مزید بر علت می باشد .به هر حال از هیچ مانع وسدی جهت کوبیدن فوتبال خوزستان دریغ نمی کنند
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
2
5
آقای پور موسوی عرض شما کاملا متین و درست. ولی تا بوده همین بوده و در تمام جهان همینطوره. آلمان و آرژانتین و ایتالیا و...... رسیدن به پیراهن تیم ملی سخته. اما لجبازی هم نتیجه نمیده تیم ملی چه با بازیکنان استقلال خوزستان و چه بدون اونها تشکیل میشه. این وسط با چنین تصمیماتی فقط بازیکن ضرر میکنه. الان پژمان منتظری متأسفانه مصدوم شد.
طیبی میتونه یکی از گزینه های جایگزینی باشه.
آقای پورموسوی شما اولین سال سرمربیگری در لیگ برتر رو تجربه میکنی و با این تصمیمات برای خودت حاشیه بیمورد درست میکنی. توجه داشته باش مشکل و اولویت اصلی تیم شما مسائل مالی و در وهله بعد ضعف تاکتیکی در چند بازی اخیر بوده و نه حضور بازیکنان در اردو تیم ملی! شاید عده ای خاص تحت تاثیر این بهانه گیری شما قرار بگیرند ولی مطمئنا با این روند و تصمیم که گرفتی ممکن است به فرافکنی و.... هم متهم شوید. افراد فهیم و تیزبین که مسائل رو تجزیه و تحلیل میکنند در هوادارن فوتبال خوزستان
بسیار است برادر.
زرگانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
4
1
اینهاهمه اش بهانه های قبل از اخراج است .والله اصلا اوضاع تیم خوب نیست
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
0
8
همانطور که فولاد خوزستان نابود کردن الان نوبت استقلال خوزستان مگه میشه شهرهای مثا تبریز اصفهان یا تهران بودجه ان چنانی واسه تیم هایشان میپردازن ولی تیم های خوزستانی دریغ از یک میلیارد اونم قرضی ازیه شرکتی گرفته شده واقعا که تبعیض داره بیداد میکنه
صدر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
1
6
واقعا آقای پور موسوی سنجیده و صحیح صحبت می کند . ای کاش حمایت کامل از این تیم به عمل می آمد تا دوباره قهرمان لیگ برتر بشویم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
1
0
آقای پورموسوی با این حرفها ضعف های کادر فنی رو پوشش میدی؟؟!!! یه طور میگی مشکلات مالی که انگار بازیکن گرسنه مونده! مگه یه کارمند یا معلم که اتفاقا خیلی برای جامعه مفید تر از قشر فوتبالی هستند چقدر حقوق میگیرند که حالا 40 یا 50 میلیون پرداختی به بازیکن تا اینجای فصل کمه؟ به تیم ملی هم گیر نده چون وظیفه ات هست بازیکن به تیم ملی بدی شاید هم خط بخوره.
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
0
0
اقای صدر .وقتی کیروش قوچان نژاد وآزمون وجهانبخش وطارمی وانصاری فرد رو داره توقع داری زهیوی رو فیکس کنه؟تو فینال جام جهانیم یه عده خط میخورن یکم جهانی فکر کنید نه محلی وطایفه ای
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
0
0
یه ضرب المثل هست که میگه:
غوره نشده میخواد مویز بشه.....
یه دفعه یادم افتاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
0
0
الان شش هفته از لیگ گذشته طارمی به کدوم تیم گل زده ولی همین زهیوی که محصول فوتبال صنعت نفته تا همینجا سه گل زده و خیلی موثرتر از طارمی بازی میکنه . اگه طارمی توی تیمی غیر از پرسپولیس بود بازم به تیم ملی دعوت میشد ؟