به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ September 2024 20
کد خبر: ۱۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴

اطلاعیه مدیریت بحران خوزستان درباره گرد و غبار

در شرایطی که روز جمعه قرار است دو تیم خوزستانی در اهواز به مصاف هم بروند، این شهر گرفتار پدیده گرد و غبار شده است.
شهر اهواز همانند اواخر هفته گذشته شاهد پدیده گرد و غبار شده است.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایسنا، مدیریت بحران استان خوزستان در خصوص وقوع پدیده گرد و غبار در استان اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه خطاب به فرمانداران شهرستان‌های استان آمده است:

با توجه به هشدار سازمان مديريت بحران كشور و اداره‌كل هواشناسي خوزستان،  وزش باد قابل ملاحظه و گاهي شديد و برخاستن گرد و غبار از نيمه جنوبي و انتشار آن در ساير نقاط استان طي ساعات آينده امروز (چهارشنبه) و احتمال تداوم اين پديده تا بعدازظهر با احتمال مواج شدن خليج فارس در روز جاري پيش‌بيني شده است.

خواهشمند است دستور فرماييد اعضاي شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان نسبت به اتخاذ تدابير و تمهيدات لازم، اطلاع‌رساني لازم به همشهريان به خصوص صيادان، لنج​داران، صاحبان قايق​هاي موتوري، كشاورزان، دامداران، عشاير ، افراد داراي مشكلات تنفسي و افراد ساكن در مناطق در معرض خطر جهت رعايت اصول ايمين و نكات بهداشتي و نيز ساير اقدامات و تمهيدات لازم و مورد نياز جهت پيشگيری و يا كاهش آثار حوادث احتمالی اقدام لازم معمول داشته و گزارش اقدامات به عمل آمده را به اين اداره‌كل اعلام نمايند.

همچنین کورش بهادری مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: امروز با پديده گرد و غبار و باد شديد مواجه هستیم كه اين وضعیت به استانداري خوزستان و مسئولان ستاد بحران اطلاع​رساني شده است.

وي تصريح كرد:​ غلظت اين گرد و غبار در حدود 300 ميكرون مي‌باشد و قدرت ديد افقی را به 600 يا 800 متر می‌رساند.

بهادری گفت: به جز گرد و غبار، تا پايان هفته جاری  پديده خاصي را در استان مشاهده نخواهیم کرد تا روز دوشنبه هفته آینده كه بارش​هاي خوبي پيش​بيني می‌شود.

اطلاعیه مدیریت بحران خوزستان درباره گرد و غبار


پیامک :5000291247