به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ September 2024 20
کد خبر: ۱۷۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱
تعداد نظرات: ۲۵ نظر

فولاد 1 – سپاهان 1؛ تساوی قهرمانان سابق در غدیر

فولاد 1 – سپاهان 1؛ تساوی قهرمانان سابق در غدیر

خوزستان اسپورت:
هفته بیست‌وششم لیگ برتر – استادیوم غدیر اهواز
جمعه 18 فروردین 96 – ساعت: 19
فولاد خوزستان 1 – سپاهان اصفهان 1
گل‌ها بختیار رحمانی (3) برای فولاد – مهرداد محمدی (30) برای سپاهان
داور: اشکان خورشیدی
کمک داوران: جلیل شعرانی و مهدی هاشمی‌نسب
اخطار: جلال عبدی (سپاهان)
تماشاگر: سه هزار نفر

فولاد خوزستان: احسان مرادیان، یوسف وکیا، سروش سعیدی، ایوب والی، سینا مریدی، میثم دورقی (55- محمود مطلق‌زاده)، حمید بوحمدان، بختیار رحمانی (84- ماتیاس چاگو)، اسماعیل شریفات، عبدالله ناصری (73- مجتبی نجاریان) و ساسان انصاری
سرمربی: نعیم سعداوی

سپاهان اصفهان: لی اولیویرا، جلال عبدی، موسی کولیبالی، عارف غلامی، مهرداد محمدی، میلاد سرلک، رسول نویدکیا، حسین پاپی، سرور جباروف، رضا میرزایی (71- جلال‌الدین علی‌محمدی) و مسعود حسن‌زاده (73- فرید بهزادی کریمی)
سرمربی: زلاتکو کرانچار

خلاصه بازی
تیم فولاد خوزستان در آخرین بازی از هفته بیست‌وششم مقابل سپاهان اصفهان به نتیجه مساوی رضایت داد.

سپاهان اصفهان که در صورت پیروزی در این مسابقه به رده چهارم جدول می‌رسید و به جمع تیم‌های مدعی کسب سهمیه آسیایی اضافه می‌شد، با همراهی گروهی از هوادارانش که از اصفهان به اهواز آمده بودند، مقابل فولاد خوزستان صف‌آرایی کرد.

فولاد خوزستان هم که با توجه به شرایط جدول نیاز به سه امتیاز این بازی داشت، برای اولین بار از مربع تهاجمی انصاری، ناصری، شریفات و رحمانی به‌صورت همزمان در ترکیب اصلی استفاده می‌کرد. عمده حملات فولادی‌ها نیز از منطقه چپ سپاهان پایه‌گذاری می‌شد و فولادی‌ها در صدد بودند تا از غیبت حاج‌صفی در این منطقه نهایت استفاده را ببرند که در نیمه اول در این کار موفق بودند و حملات متعددی را از این جناح طراحی کردند.

اولین حرکت فولادی‌ها از منطقه چپ خط دفاعی سپاهان با پاس به بیرون ناصری و ضربه رحمانی تور دروازه سپاهان را لرزاند تا سپاهان با این گل خطر را احساس کند و بازی را به نیمه زمین فولاد بیاورد. سپاهانی‌ها بعد از دو ضربه به دروازه توسط مسعود حسن‌زاده و میلاد سرلک، بالاخره در دقیقه 30 و در پی یک کار تیمی به گل تساوی رسیدند.

سرخ‌پوشان فولاد که دقایقی را در نیمه زمین خودی دفاع می‌کردند، پس از گل سپاهان باز هم به بازی تهاجمی روی آوردند و در دقیقه 34 تا یک‌قدمی فتح دروازه سپاهان پیش رفتند اما انصاری قدر پاس ناصری را ندانست و از دهانه دروازه توپ را به پایه کناری تیر عمودی دروازه سپاهان زد. این فرصت صددرصد گلزنی را یاران سپاهان دو دقیقه بعد پاسخ دادند و ضربه مهرداد محمدی تیر عمودی دروازه فولاد را لرزند تا بازی کماکان گرم و دیدنی دنبال شود.

در دقیقه 39 ساسان انصاری توپ را از دروازه‌بان سپاهان قاپید اما کمک داور اعلام خطا کرد و فولادی‌ها نسبت به این تصمیم اعتراض داشتند. شاگردان سعداوی در دقایق باقی مانده از این نیمه به فشار روی دروازه تیم میهمان افزودند و در دقیقه 40 دوبار متوالی با ضربات سر بوحمدان و والی دروازه اصفهانی‌ها را تهدید کردند اما این توپ‌ها به گل منجر نشد و در دقیقه 45 ضربه سر اسماعیل شریفات که در پی ارسال بختیار رحمانی به دهانه دروازه سپاهان نواخته شد، با واکنش سریع اولیورا دروازه‌بان برزیلی حریف برگشت داده شد تا نیمه نخست با تساوی تمام شود.

بازی در نیمه دوم نیز با حرارات آغاز شد و دوتیم در پی رسیدن به دروازه همدیگر بودند. بعد از دو ضربه از نویدکیا و رحمانی که دروازه‌بان‌های فولاد و سپاهان را به واکنش واداشت، اولین موقعیت جدی این نیمه با ضربه مهرداد محمدی در دقیقه 52 خلق شد اما ضربه این بازیکن که در پی تعلل مدافعان فولاد صاحب توپ شده بود، به تیر عمودی دروازه فولاد برخورد کرد و در دقیقه 56 شوت رحمانی از بالای دروازه سپاهان به خارج رفت.

پس از حملات اولیه دوتیم در دقایق ابتدایی نیمه دوم، بازی برای دقایقی از تب‌وتاب افتاد و توپ اکثراً در میانه میدان ردوبدل می‌شد، ضمن اینکه رضا میرزایی از سپاهان و عبدالله ناصری از فولاد خوزستان به‌دلیل مصدومیت تعویض شدند. سپاهانی‌ها در 20 دقیقه پایانی با آوردن علی‌محمدی و بهزادی کریمی دنبال زدن گل دوم بودند و فولادی‌ها ضمن دفع فشار سپاهان چشم به حرکات انصاری در قلب دفاع حریف داشتند.

ضربه پای چپ ساسان انصاری در دقیقه 80 یخ بازی در این دقایق را آب کرد اما دروازه‌بان برزیلی سپاهان با واکنش مناسب شوت زمینی انصاری را به بیرون فرستاد تا فولاد از رسیدن به گل دوم محروم شود. در دقیقه 82 هم ضربه ایستگاهی بختیار رحمانی از کنار دروازه سپاهان عبور کرد. فولادی‌ها که در دقایق پایانی تهاجمی بازی می‌کردند، در دقیقه 86 صاحب فرصت دیگری شدند اما پاس کم‌دقت شریفات به انصاری نرسید و یک موقعیت خوب فولادی‌ها از دست رفت. در دقیقه اول وقت اضافی هم یک ضربه ایستگاهی نصیب فولاد شد ولی ضربه انصاری قدرت لازم را نداشت و در میانه راه دفع شد.

مصاف قهرمانان سابق لیگ برتر فوتبال ایران در نهایت با تساوی یک بر یک خاتمه یافت تا هیچ‌کدام از دوتیم صاحب سه امتیاز کامل نشوند.

شرح گل‌ها
1-0 (فولاد): عبدالله ناصری با یک پاس رو به عقب، بختیار رحمانی را در موقعیت شوتزنی قرار داد و هافبک طراح فولاد با ضربه‌ای زیبا به زاویه سمت راست دروازه سپاهان، گل اول بازی را به ثمر رساند.

1-1 (سپاهان): در پی یک حرکت گروهی از بازیکنان سپاهان، پاس رسول نویدکیا به مهرداد محمدی رسید و این بازیکن با ضربه پای چپ به زاویه مخالف گل تساوی را وارد دروازه فولاد کرد.

در حاشیه
* برخلاف دیدارهای قبلی فولاد خوزستان تماشای این بازی رایگان اعلام نشده بود.
* گروهی از هواداران سپاهان با هزینه این باشگاه از سپاهان به اهواز آمدند و به تشویق زردپوشان مقابل فولاد پرداختند.
* تعدادی از هواداران استقلال اهواز همانند هفته گذشته با در دست داشتن پلاکاردهایی در ورزشگاه غدیر حاضر شدند و از مسئولان استان خواستار رسیدگی به وضعیت این تیم ریشه‌دار اهوازی بودند.
* حمید بوحمدان به سمت نیمکت سپاهان رفت و سرمربیان دو تیم با یکدیگر برخورد گرمی داشتند. ضمن اینکه طالب ریکانی که سابقه بازی در فولاد را داشته است، سمت نیمکت میزبان رفت و با فولادی‌ها خوش‌وبش کرد.
* بختیار رحمانی پس از گلزنی ابتدا به سمت سکوهای فولادی‌ها رفت و سپس با حضور در مقابل نیمکت فولاد خوزستان شادی‌اش را با سعداوی تقسیم کرد.
* مهرداد محمدی پس از گلزنی با پشتک واروی دوبل به خوشحالی پرداخت.
* رضا میرزایی بازیکن سپاهان در دقیقه 70 مصدوم شد و یک دقیقه بعد جایش را به جلال‌الدین علی‌محمدی داد.
* عبدالله ناصری که بازی خوبی ارائه کرده بود، به‌خاطر مصدومیت در دقیقه 73 از میدان بیرون رفت و مجتبی نجاریان جای وی را گرفت.
* در اواخر مسابقه یکی از نورافکن‌های ورزشگاه دچار مشکل شد و از کار افتاد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۲۵
Ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
1
6
این همه جهنم جهنم میکنید فقط ۳ هزار نفر؟الحق که ما ایرانیا فوتبال دوست و فهیم نیستیم.
فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
4
1
از این تابلو تر نمی شه توافق کرد بازی مساوی بشه.دو تیم صنایع فولادی آنچنان واضح گل نمی زدند و توپ ها را خراب می کردند که واقعا شک به یقین تبدیل میشه
پاسخ ها
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
مساوی بدرد هیچکدوم نمیخورد اگه قرار بود تبانی کنن باید یکیشون برنده میشد.
یاسر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
6
5
سعداوی با این بازهای دفاعی و بزن زیرش تیمو نابود کردی ، لیگ یک خوش اومدی
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
0
9
بعده مدتها یه بازی هجومی از فولاد دیدیم حیف توپها گل نشدن
یاسر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
5
3
بهترین گزینه برای سرمربیگری فولاد یحیی گل محمدی
پاسخ ها
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
آقا یاسر خبر نداری انگار گلمحمدی بعد از اون جریان منشوری دوسال نمیتونه لیگ برتر باشه بخاطر همین بی سروصدا رفت با تیم البرز قرارداد دوساله بست
فابرگاس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
3
6
کسایی ک از نعیم سعداوی انتقاد میکنن کمی منصفانه فکر کنند و در نگرش خود تجدید نظر بکنند,فولاد امروز مثل یک قهرمان بازی کرد,اما امان از عجله و اشتباه فردی!در اینکه ساسان انصاری بازیکن خوبیه شکی نیست اما وقتی ایشون دروازه خالی رو اونورتر از نقطه کرنر میبینه!! مقصر کادر فنی ست آیا؟؟؟؟ ب این تیم امیدوارم ب امید روزهای بهتر! دست خدا همراهت حاج نعیم و نسل آینده ای ک برای فولاد وکلا فوتبال ایران کشف کردی...شک ندارم اگه عبدالله ناصری و سروش سعیدی و سینا مریدی دو سه تا بازی دگ اینجوری بازی کنن ب تیم ملی دعوت میشن,کیروش استعداد یاب قهاریه کافیه اونا رو توی دایره ی دید خودش قرار بده..
mohammad27
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
4
1
چرا نبردیم ، احساس میکنم نتیجه این بازی از قبل مشخص شده بود
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
2
3
خوب شد نرفتم ورزشگاه با این توپهایی که خراب کردیم اعصابم خراب میشد .
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
1
5
استراژی فولاد:
مساوی در اهواز باخت در خانه حریف
هر چند که امروز فولاد تیم خوب و هجومی بود.
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
0
6
نیمه دومو ک نگاه کردم همش فولاد مالک توپ بود کلی موقعیت گل زدن ازدست داد این آخرا هم میتونستن کارو تموم کنن اما نشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
باید میباختین بابا
فولاد شهر اهواز
|
Germany
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
2
5
1 -در این بازی مشخص شد که چقدر به احسان مرادیان اجحاف و ظلم شد و بازیکنان نامی برای سعداوی مهمترند
2 - در این بازی کیفیت پایین انصاری و اینکه این فرد حتی لیاقت رو نیمکت فولاد رو هم ندارد مشخص شد .
3 - تعویض بهترین بازیکن میدان یعنی بختیار رحمانی باز هم از اشتباهات دیگر سعداوی بود .
4 - جوانانی که فقط یکبارسعداوی بهشون اطمینان نداره که در ترکیب اصلی باشند چطور انتظار دارید گره کور گلزنی فولاد رو بازکنند. اگر اطمینانی هست پس یکبار به این جوانان درترکیب اصلی استفاده کن نابود کردن جوانان به دست سعداوی.
5- بیجهت ذخیره کردن ناصری از دیگر اشتباهات سعداوی بوده .
6 - بزرگترین اشتباه رو در این بازی که تماشاگرزیادی آمده بود شعار بر علیه سعداوی میدانم . واقعا شما میدانید نابودگر فولاد اژدری هستش و علیه سعداوی شعار میدهید . عیبی ندارد برعلیه سعداوی شعار دهید ولی تورو خدا کمی اندیشه کنید زیربنای تمامیه پروژه تضعیف فولاد تنها وتنها وتنها اژدری هستش. هر چند سعداوی با سکوت چندین ماهه در قبال استراتژی هشتمی برای فولاد توسط هیئت مدیره ،آب به آسیاب دشمن ریخت.
7 - در پایان آقای سعداوی خسته نباشید وممنونیم از زحماتت ولی محترمانه وخواهشا همین امشب استعفا دهید تا فولادی قدرتمند برای سال آینده از همین الان پایه ریزی شود.
(( به امید نابودی تضعیف کننده فولاد ))
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
6
2
با این که سپاهان امروز خوب نبود ولی باید میبردیم دوتا تیر دروازه خراب کردیم. عه
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
0
5
فولاد تو بازی سازی مشکل داره مخصوصا از خط دفاع ببینید کار فولاد شده شوت مستقیم از دروازبان به زمین حریف و استفاده از توپای سوم این فوتبال منسوخ شدس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
1
3
آقای سعداوی همش با یه ترکیب ثابت به میدون میاد. امروز خط دفاعی بهتر بود. یه خواهش دارم 4 3 3 ترکیب رو بچین . حداقل تو خونه هجومی بازی کن . یه هافبک دفاعی بزار . سینا مریدی رو هافبک تهاجمی بزار. هادی حیبی نژاد رو بازی بده . جوونا رو بازی بده . اینقدر ترسو نباش .
jafar
|
Switzerland
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
0
4
فقط نیمه دوم را رسیدم که ببینم ؛ حقیقتا وضعیت تکراری و خستگی کننده ای شده ؛ نمی دونم تا حالا برای چندمین باره که می نویسم تیم با زحمت توپ را تا محوطه هجده حریف پیش می برند و با پاس اشتباه و یا شوت بی هدف موقعیت ها را خراب می کنند . ضریب پاس های اشتباه زیاده ؛ جاهایی که باید پاس داده بشه شوت بی هدف بالای دروازه می زنند ؛ جایی که باید شوت بزنند پاس اشتباه می دهند ؛ نمی دونم شاید چشمام اشتباه می بینه یا بنده از فوتبال چیزی حالیم نیست ! با اینحال دفاع خوب بازی کرد .
ابادانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
0
4
امسال هم گذشت.سعداوی مربی سالمی هست اما قاطع نیست. چرا ساسان هرکاری دلش میخواد انجام میده.
هوادار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
0
3
بعدازمدتها یه بازی خوب ازفولاددیدیم فولادگلزن نداره وبیشتربه ترس مربیان خودش نتیجه نمیگیره اقای سعداوی بایدبه جوانها بیشترمیدان بده وچندتا دستیارخوب هم کنارخودش قراربده
فوادی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
1
1
ادمین جان بازم یه تعویض رو اشتباه اعلام کردی!! لطفن به فهرست سپاهان یه نگاه دیگه کن. ممنون
مدیر پایگاه با سلام و تشکر بابت راهنمایی شما، تعویض اصلاح شد.

ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
1
3
فولاد خیلی نوسان داره اینطور که به جای نمیرسه یه بازی خوب یه بازی افتضاح نتیجه هم نمیگیره چه فایده
فرید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
3
1
راضی بودم از بازی خداییش بچه ها همه توانشون گذاشتن از اقای سعداوی درخواست دارم تا اخر لیگ همینطور باشجاعت بازی کنید مرسی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
0
5
نيمه اول چقدر خراب ميكردیم نيمه دوم فوق الافتضاح بود فولاد خوزستان ديگه اميدي نيست به اين تيم بااين وضعيت ولي نبايد غافل بشيم ازسيناءمريدي غافل نباشيم بهترين بازيكن حال حاضر فولادخوزستان بختيار هم نيمه اول خييييلي خوب بود موسوي شادگان
یه خوزستانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
0
2
نیمه اول فولاد تهاجمی بازی کرد بخاطر همین کلی موقعیت درست کرد ولی نیمه دوم دوباره رفت تو لاک دفاعی و ضد حمله زدن