به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ October 2024 06
کد خبر: ۲۱۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰

رکوردهای پاییزی کمالوند با صنعت نفت آبادان

سه رکورد پاییزی کمالوند با صنعت نفت آبادان

خوزستان اسپورت- بازیکنان تیم صنعت‎نفت آبادان در آخرین روزهای پاییزی امسال 3 رکورد در تاریخ این باشگاه به ثبت رساندند.

به گزارش خوزستان اسپورت، تیم صنعت‌نفت مدل 96 برای فوتبالدوستان خوزستانی حال وهوای دیگری دارد. تیمی که فقط حدود شش ماه از اسکلت‌بندی آن در نقل‌وانتقالات تابستانی گذشته، اما در همین مدت کوتاه رضایت خاطر هوادارانش را با ارائه بازی‌های چشم‌نواز و کسب نتایج قابل دفاع جلب کرده است.

تیمی که فراز کمالوند برای آبادانی‌ها ساخته، در کنار موفقیت در زمینه‌ی نمایش فوتبال تماشایی و کسب نتایج مطلوب، طلسم‌های چندساله و بعضاً چند دهه‌ای را هم برای آبادانی‌ها شکسته است.

آبادانی‌های صاحب سبک در فوتبال ایران، از سال 81 که اولین سال حضور صنعت‌نفت در لیگ برتر محسوب می‌شد، هیچ‌گاه موفق نشده بودند همسایه‌های اهوازی را در اهواز مغلوب کنند. انتظار 15 ساله‌ی آبادانی‌ها اما در آذرماه 96 به پایان رسید و صنعت‌نفت در ورزشگاه غدیر مقابل استقلال خوزستان به برتری رسید تا اولین پیروزی نفت آبادان در اهواز در تاریخ لیگ برتر ثبت شود.

چند روز بعد از آن مسابقه، صنعت‌نفت در تهران نیز 2 طلسم چند دهه‌ای را شکست. آبادانی‌ها برای اولین بار موفق به شکست دادن پرسپولیس در تهران شدند. آن‌ها از سال 52 شمسی که لیگ سراسری تخت جمشید راه‌اندازی شد، تا عصر سه‌شنبه‌ی پاییزی پر از دود و دم تهران، حدود 44 سال انتظار کشیدند تا بالاخره پرچم فوتبال آبادان را مقابل چشمان بهت زده‌ی پرسپولیسی‌ها در تهران بالا ببرند.

طلایی‌پوشان روز سه‌شنبه همچنین به انتظار 41 ساله‌ هواداران‌شان در جام حذفی پایان دادند. صنعت‌نفت در کنار شکست دادن پرسپولیس، برای اولین بار در تاریخ جام حذفی، به مرحله‌ی نیمه نهایی رسید. آبادانی‌ها روز 27 فروردین 55 نخستین گام در مسابقات جام حذفی فوتبال ایران را برداشتند و پس از سپری شدن 41 سال از زمان راه‌اندازی جام حذفی موفق شدند جواز حضور در نیمه‌نهایی را کسب کنند.

در این سال درخشان اما، بزرگ‌ترین دل‌‌نگرانی آبادانی‌ها، موانعی است که خواسته یا ناخواسته در مسیر حرکتی تیم صنعت‌نفت قرار داده می‌شود و جاده‌ی رسیدن این تیم به اهداف بزرگش را ناهموارتر می‌سازد.

به گزارش خوزستان اسپورت، هواداران آبادانی که برای نخستین بار در تاریخ باشگاه صنعت‌نفت، این تیم را در 2 قدمی کسب سهمیه‌ی آسیایی می‌بینند، با امید به ایجاد وحدت درون تیمی و یک‌دل شدن همه‌ی ارکان باشگاه، چشم به نیم‌فصل دوم دوخته‌اند.

پیامک :5000291247