خوزستان اسپورت- لوگوی چهار حامی مالی در جریان بازیهای لیگ هفدهم روی البسهی تیم فوتبال فولاد خوزستان نقش بسته است.
به گزارش خوزستان اسپورت، تیم فولاد خوزستان در هفته ماقبل پایانی لیگ برتر فوتبال ایران در شرایطی به دیدار سپیدرود رفت که لوگوی چهار اسپانسر روی پیراهن فولادیها به چشم میخورد.
علامت اختصاری شرکت فولاد خوزستان (K.S.C) بهعنوان اسپانسر اصلی باشگاه فولاد خوزستان بزرگترین لوگوی درج شده روی پیراهن فولادمردان جنوبی بود و بالاتر از آن لوگوی یک شرکت رساننده خدمات اینترنتی (آسیا تک) دیده میشد. در قسمت فوقانی پیراهن فولادیها و روی شانههای چپ و راست بازیکنان نام یک مؤسسه اعتباری (کوثر) قرار داشت و در پشت پیراهن تیم فولاد خوزستان هم نام یک بانک ایرانی (انصار) درج شده بود.
در زمانهای که ورزش تقریباً به یک صنعت تبدیل شده است، درآمدزایی در تیمهای حرفهای ایران خصوصاً تیمهای دارای پایگاه اجتماعی و هواداران پرتعداد در مناطق مختلف، از مهمترین اصول مدیریتی بهشمار میآید. بنابراین در کنار بودجهای که اسپانسر اصلی باشگاه بهصوت سالانه تعیین و پرداخت میکند، راههایی نظیر تبلیغات روی پیراهن، فروش بلیت، فروش البسه تیم و حق پخش تلویزیونی نیز از دیگر منابع مالی مهمی هستند که میتوانند به بودجهی تعیین شده از سوی اسپانسر اصلی باشگاه اضافه شوند تا قدرت مالی تیم را افزایش داده، از این پول برای تقویت تیم استفاده شود.
نکته مهم اما شفاف سازی در رابطه با گردش مالی باشگاههاست. بهعنوان مثال پس از انعقاد قرارداد شرکت ایرانسل با باشگاههای پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی، ارقام قراردادهای مربوطه رسانهای شد و هواداران این سه تیم در جریان ارقام توافق شده با این اپراتور تلفن همراه قرار گرفتند.
این در حالیست که طی فصل جاری لیگ برتر اخبار ضد و نقیضی در خصوص رقم بودجهی باشگاه فولاد خوزستان، میزان درآمدهای حاصله، میزان هزینهها و گردش مالی این باشگاه پرطرفدار خوزستانی در برخی رسانهها مطرح گردید که از سوی مدیران باشگاه فولاد خوزستان تأیید یا تکذیب نشد و ابهامات را به قوت خود باقی گذاشت.
به گزارش خوزستان اسپورت، شاید بهتر باشد که مدیریت باشگاه فولاد خوزستان برای روشن شدن افکار عمومی توضیحاتی هرچند کوتاه در خصوص رقم بودجه اصلی باشگاه و درآمدهای جانبی حاصله از طریق اسپانسرهای پیراهن، بلیت فروشی، حق پخش تلویزیونی و ... ارائه کند تا ضمن پایان دادن به ابهامات، سئوالهای ایجاد شده در اذهان هواداران پرافتخارترین تیم جنوب کشور را پاسخ داده باشد.
احتمال اول: این تبلیغات روی پیراهن رایگان زده باشن که خیلی بیجا کردن رایگان بزنن!
احتمال دوم: مثل همه تیمها پول تبلیغات را گرفته باشن که کار درستی کردن ولی بایستی مستنداتش رو منتشر کنن!
پرسپولیس (50 میلیارد) استقلال (45 میلیارد) تراکتور (25 میلیارد) برای تبلیغات پیراهن از ایرانسل گرفتن. آیا فولاد نصف تراکتورسازی نباید گرفته باشه از اسپانسرها؟