به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 20
کد خبر: ۲۳۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
تعداد نظرات: ۱۲ نظر

سال بدون جام در باشگاه فولاد خوزستان

سال بدون جام در باشگاه فولاد خوزستان

خوزستان اسپورت- باشگاه فولاد خوزستان که تا سه سال پیش قهرمان بلامنازع تمامی رده‌های سنی فوتبال کشور بود، در پایان فصل ورزشی 96-97 از کسب جام قهرمانی در تمامی لیگ‌های کشوری باز ماند.

به گزارش خوزستان اسپورت، از حدود بیست سال قبل که شرکت فولاد خوزستان قدم به عرصه باشگاه‌داری در سطح حرفه‌ای گذاشت، در کنار فعالیت تیم فوتبال رده سنی بزرگسالان، نگاه ویژه‌ای نیز به تیم‌های پایه این باشگاه وجود داشت.

تیم‌های پایه فولاد از زمان مدیریت نصرت‌الله صادقی در باشگاه فولاد خوزستان به تدریج شکل گرفتند و سپس در دوران مدیریت اصغر باقریان و مسعود رضائیان دامنه‌ی فعالیت این تیم‌ها گسترده‌تر شد و بحث استعدادیابی جدی‌تر مورد توجه قرار گرفت.

با روی کار آمدن سیف‌الله دهکردی در باشگاه فولاد خوزستان، ضمن تبدیل شدن تیم‌های پایه‌ای به آکادمی فوتبال، از پیشکسوتان صاحب سال‌ها تجربه در فوتبال پایه نظیر علی سویلمی و مطیر میاحی برای مدیریت آکادمی فولاد استفاده شد تا در کنار مباحث فنی و پرورش بازیکنان مستعد، مقوله‌هایی چون تحصیل و تغذیه بازیکنان هم در دستور کار قرار بگیرد و آکادمی فولاد خوزستان با فعالیت به سبک آکادمی باشگاه‌های مطرح اروپایی، تبدیل به الگویی کامل برای سایر باشگاه‌های داخلی شود.

در تمامی این سال‎‎ها، تیم‌های زیرمجموعه‌ی باشگاه فولاد خوزستان، ضمن شکل دادن اسکلت‌بندی ترکیب تیم‌های ملی پایه، هر سال بین یک تا چهار جام قهرمانی را به ویترین افتخارات باشگاه فولاد خوزستان اضافه می‌کردند.

فروردین ماه 94 شاید آخرین تصویر روشن به جای مانده در ذهن هواداران فولاد خوزستان از این باشگاه پرطرفدار خطه جنوب باشد؛ ماهی که 4 جام قهرمانی در لیگ‌های رده‌های سنی مختلف فوتبال ایران توسط تیم‌های زیرمجموعه‌ی باشگاه فولاد فتح شدند و شور و شعف خاصی در استان خوزستان ایجاد گردید.

در سه سال گذشته اما سلطنت فولاد خوزستان بر لیگ‌های پایه‌ای کشور به تدریج کمرنگ شد تا جایی که در پایان فصل ورزشی 96-97 سهم خانواده‌ی فولاد از جام‌های قهرمانی رده‌های سنی مختلف اعم از امید، جوانان، نوجوانان و نونهالان عدد صفر بود و تیم‌های خانواده‌ی فولاد به کسب عناوین دوم بسنده کردند.

این ناکامی البته در سایه‌ی اعتراضات هواداران فولادی نسبت به عملکرد تیم اصلی این باشگاه قرار گرفت و توجه رسانه‌ها معطوف به اتفاقات تیم بزرگسالان فولاد خوزستان و اعتراضات طرفداران فولاد بود.

در عین حال، باشگاه فولاد خوزستان طی روزهای گذشته در شرایطی با صدور بیانیه هایی کسب عنوان دوم در رده‌های سنی پایه را به همگان تبریک گفت که این باشگاه تا همین سه سال پیش با اختلاف فاحش نسبت به حریفان، جام‌های قهرمانی در رده‌های سنی مختلف را یکی یکی فتح می‌کرد.

جالب است بدانیم لیگ‌های برتر امید و جوانان کشور بدون حضور تیم‌های تهرانی که به‌ منظور کاهش هزینه‌ها حضور در لیگ سراسری تهران را به لیگ‌های پایه کشور ترجیح می‌دهند برگزار می‌شود و در واقع این لیگ‌ها محل رقابت تیم‌های شهرستانی است.

اما در کنار سپری شدن اولین سال بدون جام قهرمانی در باشگاه فولاد خوزستان، باید این نکته مهم را در نظر داشت که این باشگاه طی سه سال گذشته، چندین بازیکن مستعد و ملی‌پوش رده‌های سنی نوجوانان و جوانان که سال‌ها در آکادمی فولاد برای پرورش آن‌ها هزینه شده بود را از دست داد و این بازیکنان در لیگ هفدهم با پیراهن سایر تیم‌ها در میادین لیگ برتر به میدان رفتند و بعضاً موفق به درخشش و گلزنی شدند.

افول تیم بزرگسالان فولاد خوزستان طی سه فصل اخیر که با دور شدن از کورس قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی همراه بوده، همچنین کمرنگ شدن سلطه‌ی تیم‌های آکادمی فولاد خوزستان در فوتبال پایه‌ای ایران، در حالی که تیم‌های آکادمی فولاد از مربیان بادانش، بازیکنان مستعد و مدیرانی تحصیلکرده بهره می‌برد، باید از سوی مالکان باشگاه فولاد خوزستان به صورت ویژه بررسی و علت‌یابی شود تا مهم‌ترین باشگاه ورزشی منطقه جنوب به دوران طلایی سال‌های گذشته بازگردد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۲
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
5
من وقتی تو فضای مجازی جشن قهرمانیه پرسپولیس و ببینم کلی میگم منظورم تهرانیاست کاریه قرمز وآبی ندارم بد جور اعصابم خط خطی میشه خیلی اژدری و دارودسته شو نفرین میکنم آخه تو این استان خراب شده مسول با شهامتی پیدا نمیشه این رانت خوارا رو از فولاد بیرون کنه بابا کجایین مسوولین...... شماها آدمو تو شک میندازین
محمد
|
United States of America
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
4
فولاد قهرماني نمي خواست لااقل سهميه آسيا را حفظ ميكرد آقاي پور موسوي خسته نباشي به فكر تيم جديد باش اگر شانس بياري پيدا كني
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
4
جوانان امید نوجوانان نونهالان فولاد همه راحت قهرمان میشدن فولاد امپراطور ایران بود تیم بزرگسالان فولادم همیشه قاتل پرسپولیس و استقلال بود ولی الان رفت و برگشت میبازه به سرخابیها
علی فولادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
5
تا اژدری هست امیدی به بهبود اوضاع نداشته باشید. تازه پورموسوی هم اضافه شدبه اژدری. در و تخته باهم جور شدن
فولادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
3
وقتی این همه جوون رو رد کردن رفت بایدم اینطور بشه همه رو ناراضی کردن تا درخواست رضایت نامه دادن بعد بهش گفتن رضایت بهت میدیم برو. با دسته گل هایی که اژدری داده اکادمی شده منبع تغذیه تیمهای دیگه و ما ازش محرومیم. این همه خرج کارخونه داره برای باشگاه میکنه من نمیدونم سوال نمیکنن خروجی این همه هزینه رو دست کارخونه چیه؟؟ پول بیت المال دست یه عده ادم بی لیاقت افتاده دارن حرومش میکنن. ما حق داریم بدونیم چرا با این همه هزینه در رده پایه و بزرگسال هیچ خروجی و دست اورد نداشتیم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
4
بیخود نیست به اژدری لقب نابودگر رو دادن متاسفانه سال به سال هم بدتر میشه هییت مدیره بی بخار مقام دوست و بله قربان گوی سهام دارانی که فقط بفکر پول در اوردن هستن
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
3
شاید تضعیف فولاد سیاست مدیران شرکت باشه تا کمتر هزینه بکنند وگرنه چرا باید سکوت کنند و دست روی دست بذارند؟
پارس جنوبی سال اول اومده لیگ برتر پنجم شد. نه بودجه فولادو داشت نه مهره هایی مثل فولاد.
ما دلمون خوش کردیم با این همه بازیکن خوب و امکانات سخت افزاری تیممون هفتم شد. وقتی آدمهای کوچیک بالای سر مجموعه تیم باشند انتظار نداشته باشید بزرگ فکر کنند.
شخصیت تیمهای پایه رو هم دارند از بین میبرند چون اونا هم از تیم بزرگسالان الگوبرداری میکنند وقتی میبینند تیم اصلی هدف گذاریش رده هفتمه طبیعیه تفکر قهرمانی به تیمای پایه منتقل نمیشه.
سالهایی که تیمهای اکادمی مثل اب خوردن قهرمان ایران شدند زمانی بود که تفکرات بزرگی توی باشگاه داشتیم و تیم بزرگسالان قهرمان میشد یا سهمیه اسیا میگرفت همین تفکر منتقل میشد به تیمای آکادمی.
اگر مدیریت شرکت دنبال اهداف یزرگی باشه مطمئن باشید فولاد چه از نظر بازیکن چه از نظر امکانات سخت افزاری هیچ کمبودی نداره.
اگر مدیریت قوی بالای سر باشگاه بذارند و یه سرمربی خوب خارجی یا حتی ایرانی انتخاب کنند اونوقت ببینید فولاد با همین بازیکنها فصل بعد چطور فوتبال بازی میکنه
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
3
فولاد امسال فقط قهرمانی میخواد هر سرمربی که میخواد باشه هم قسم شدن هواداران دیگه صبرشون تموم شده از هفته اول فقط برد میخوان پورموسوی اگر میتونی بفرما
فؤاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
3
خوزستان اسپورت محترم سپاسگزارم که چنین متن فخور اما در نهایت غمسار در وصف فولاد عزیزمان تقریر نمودید. اظهار نظر دیگری ندارم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
3
تا اژدري لابي داره پشت پرده حمايت ميشه حاضره فحش بخوره ولي باز بمونه اين وسط پورموسوي در حد فولاد نيست اومد پشت اژدري شخصيت كوچيك خودش رو نشون داد پورموسوي به زور شايد ميتونست يه دستيار معمولي باشه اونم نه تو فولاد
هيات مديره فولاد از هم گسيخته است هيچ واكنشي نداره اين يعني اژدري و موسوي سال بعد هم فولاد رو نابود مي كنند
فولاد
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
3
اژدری خائن دست از دشمنی بردار و برو
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
3
از سایت خبری خوزستان اسپرت این انتظار را داریم صدای اعتراض هوادارن رو به گوش مسولین استان و مدیر جدید کارخانه شرکت فولاد خوزستان برساند به امید پیگیری از سایت خوب خوزستانی و شاهد به نتیجه رسیدن این درخواست در آینده نزدیک
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها