به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
دوشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۳ September 2024 30
کد خبر: ۲۳۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
تعداد نظرات: ۱۲ نظر

کمالوند: مردم آبادان سهمیه آسیایی می‌خواهند

کمالوند: مردم آبادان سهمیه آسیایی می‌خواهند

بهناز میر مطهریان
خوزستان اسپورت- فراز کمالوند در خصوص سپری کردن یک فصل موفق در تیم نفت آبادان و برنامه‌اش برای فصل آینده توضیحاتی داد.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایران ورزشی، فراز کمالوند یکی از معدود سرمربیان غیربومی آبادان بود که توانست حمایت هواداران صنعت نفت را به خود جلب کند. او با همه فراز و نشیب‌ها و مشکلاتی که پشت سر گذاشت توانست در نهایت صنعت نفت را به رتبه قابل قبولی در لیگ برساند.

با این حال اما این روزها گزینه‌های مختلفی برای جایگزینی فراز کمالوند در صنعت نفت آبادان مطرح می‌شود. فراز حالا در شرایطی که به گفته خودش هیچ تصمیم مشخصی برای آینده‌اش نگرفته، از فصلی می‌گوید که در آبادان پشت سر گذاشته. از همه خوبی‌ها و بدی‌هایی که پشت سر گذاشته تا به قول خودش بهترین رتبه صنعت نفت در تاریخ 17 ساله لیگ برتر را رقم بزند.

به یکی از اصلی‌ترین اهداف‌تان در این فصل رسیدید و بهترین رتبه صنعت نفت آبادان در تاریخ لیگ برتر را رقم زدید.
 بله، این فصل برای ما خیلی فصل خوبی بود و توانستیم بهترین رتبه را در تاریخ لیگ برتر رقم بزنیم. بازیکنان‌مان هم شرایط خیلی خوبی داشتند و بهترین عملکردشان را به نمایش گذاشتند. اگر بدشانسی نمی‌آوردیم و یکسری مشکلات برای ما پیش نمی‌آمد، می‌توانستیم حتی به کسب سهمیه آسیایی هم فکر کنیم.

در جام حذفی هم تا مرحله نیمه نهایی بالا آمدید.
 بله، ما در جام حذفی هم عملکرد خوبی داشتیم و در نهایت به قهرمان جام حذفی باختیم. با توجه به سرمایه‌گذاری‌هایی که برای صنعت نفت شده بود، مشکلاتی که این تیم برای جذب بازیکن دارد و امکانات و شرایطی که داشت، ما واقعاً خوب کار کردیم.

از مشکلاتی که برای جذب بازیکن داشتید، گفتید اما شما بازیکنان خوبی جذب کردید.
 ببینید شرایط به این منوال است که اگر شما به بازیکنی یک پیشنهاد 600 میلیون تومانی بازی در تبریز یا اصفهان و یک پیشنهاد یک میلیارد تومانی در آبادان بدهید، قطعاً به خاطر شرایط خاصی که در آبادان هست، پیشنهاد 600 میلیونی تبریز یا اصفهان را انتخاب می‌کند. بازیکنانی که با من به صنعت نفت آمده بودند، پیش از این با خودم کار کرده بودند و در واقع بازیکنان من بودند.

در واقع شما با اعتبار خودتان آنها را به آبادان آوردید.
 این از لطف شماست. البته که محبت هواداران به این بازیکنان به اندازه‌ای بود که آنها را به ماندن در این تیم امیدوار می‌کرد.

اگر به یکی از بازیکنان‌تان بخواهید عنوان تأثیرگذارترین بازیکن را بدهید، این عنوان به کدام بازیکن می‌رسد؟
 همه بازیکنان ما خوب بودند. کرار جاسم بازی‌های تأثیرگذار و خوبی برای‌مان انجام داد. همینطور شیمبا در بسیاری بازی‌ها تأثیرگذار بود. در مجموع من از همه بازیکنان راضی‌ام. احساس می‌کنم بازیکنان جدید تیم با بازیکنان قدیمی صنعت نفت تلفیق خوبی را به وجود آورده بودند و همین باعث موفقیت صنعت نفت شد.

اتفاقاً یکی از نکات قابل توجه در صنعت نفت، فصل بی‌حاشیه‌ای بود که کرار جاسم پشت سر گذاشت.
 کرار هیچ موقع حاشیه ندارد. او بازیکن بسیار توانمندی است که این فصل هم مثل همیشه توانمندی‌هایش را نشان داد و هیچ حاشیه‌ای هم نداشت. به نظرم حفظ این بازیکن به سود باشگاه صنعت نفت آبادان می‌شود.

براساس آمار، صنعت نفت در بازی‌های داخل خانه‌اش امتیازهای بیشتری به دست آورده است.
 خب این طبیعی است چون ما در خانه از حمایت هواداران‌مان بهره‌مند بودیم. البته هرچه پیش رفتیم، صنعت نفت در بازی‌های خارج از خانه هم خوب نتیجه می‌گرفت. طوری که ما در 10 بازی آخر فقط یک باخت داشتیم، آن هم مقابل پرسپولیس بود که قهرمان لیگ شد. صنعت نفت از هفته 23 به بعد دیگر نباخت.

در فصل‌های گذشته، صنعت نفت معمولاً در بازی‌های خانگی خوب عمل نمی‌کرد و تحت فشار و استرس بالایی بود.
 ما این فصل دقیقاً خلاف این را ثابت کردیم و از انرژی و حمایتی که هواداران از ما داشتند نهایت استفاده را کردیم.

صنعت نفت آبادان، در 15 دقیقه ابتدای بازی‌هایش خوب گل می‌خورد.
 بله و من فکر می‌کنم این به خاطر تمرکز پایین بازیکنان در ابتدای مسابقات بود. البته من احساس می‌کنم این ماجرا باز هم در ابتدای فصل بیشتر به چشم می‌خورد و هرچه به انتهای فصل نزدیک می‌شدیم این مشکل کمرنگ‌تر می‌شد.

دلیل این تمرکز پایین چه بود؟
 به هرحال بازیکنان، بازی در شهر و فضای جدیدی را تجربه می‌کردند و همین موضوع باعث می‌شد که در هر بازی کمی طول بکشد تا متمرکز شوند.

به همین دلیل هم بود که بیشتر گل‌های‌تان را در 15 دقیقه پایانی می‌زدید؟
 بله، دقیقاً به خاطر این بود که با نزدیک شدن به پایان بازی، بازیکنان به بازی مسلط‌تر می‌شدند.

خود شما هم در این فصل فراز و نشیب‌های زیادی داشتید.
 خب همه اینها به خاطر امکانات و مسائل سخت افزاری بود. من می‌خواستم شرایط بهتر باشد تا صنعت نفت مثل هر سال استرس سقوط را نداشته باشد.

خیلی از بازیکنان‌تان می‌گفتند شما همیشه خواسته بازیکنان را نسبت به خود در اولویت قرار می‌دادید.
 به هرصورت ما یک گروه بودیم. وقتی می‌گوییم همه با هم هستیم یعنی در همه موارد با هم هستیم. سرمربی در این مواقع باید به‌عنوان بزرگ‌تر تیم طوری رفتار کند که مشکلی پیش نیاید.

چند بار هم استعفا دادید اما دوباره تصمیم گرفتید بمانید.
به خاطر همان موضوع کمبود امکانات بود.

اما باشگاه برای رضایت شما حتی مانع از تمرین تیم‌های پایه در زمین تمرین تیم بزرگسالان شد.
 بله واقعاً باشگاه در این زمینه همکاری کرد و ما هم زمین تمرین مناسبی داشتیم و هم زمین بازی با کیفیتی. توقع من اما بیشتر از اینها بود.

خیلی‌ها معتقدند شاید اگر اصرارهای شما نبود، تا همین اندازه هم امکانات مهیا نمی‌شد.
 شاید هم به نوعی اینطور بود.

وضعیت صنعت نفت آبادان در فصل آینده را چطور می‌بینید؟
 در حال حاضر شرایطی در صنعت نفت آبادان به وجود آمده که هواداران توقع دارند هرکسی که به این تیم بیاید حداقل در فصل آینده سهمیه آسیایی بگیرد. در واقع کف انتظار هواداران برای فصل آینده سهمیه آسیایی است چون این فصل به نیمه بالای جدول رسیده‌اند.

وضعیت خودتان برای فصل آینده چگونه است؟
 الان درباره آینده هیچ بحثی نداریم. قراردادم تمام شده و ممنونم از مردمی که حمایتم کردند. امیدوارم هرچه صلاح آبادان است، همان شود. البته من هنوز تصمیمی برای فصل آینده‌ام نگرفته‌ام.

اینکه می‌گویند احتمال حضورتان در تراکتورسازی وجود دارد، چطور؟
 هرسال همین صحبت‌ها می‌شود. هر زمان که تراکتورسازی به دنبال سرمربی است، به دلیل سابقه‌ای که در این تیم داشته‌ام، به‌عنوان یکی از گزینه‌ها نام من را مطرح می‌کنند اما اینکه من برای فصل آینده با تراکتورسازی به توافق رسیده باشم، صحت ندارد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۲
امین دریساوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
0
4
اگه آقا فراز بره فصل جدید دوباره استرس سقوط وبدبختی شروع میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
0
4
مشکل بعضی مسوولین با کمالوند اینه که نمیذاره بازیکنهای بنجل درجه چندم رو به تیم قالب کنند . سالی که گذشت برا اولین بار 4 تا خارجی مون همه بدون استثنا خوب بودند . خب معلومه چنین بازیکنایی پول واقعی خودشون رو می گیرن و درصدی هم به آدمهای اطراف باشگاه پرداخت نمی کنن .اما اگر کمالوند نباشه دوستان می تونند مثل دوسال قبل بازیکنایی شبیه اون سانتویای کلمبیایی و البی نیجریه ای بیارن که در حد تیمای محلی آبادان هم نبودن ولی صدها هزار دلار پول بیت المال از چیب مردم آبادان گرفتند و رفتند.
rama
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
0
4
در شرایط فعلی بهترین انتخاب برای تیم کمالونده امیدوارم به سرعت تصمیم گیری ها انجام بشه
و تیم فرصت رو از دست نده
امسال میتونیم با از بین بردن نقاط ضعف فصل قبل تیم بهتری داشته باشم ولی با تغییر سرمربی باید از صفر مجددا شروع کرد
اروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
0
3
فراز عزیز یعنی ۴۰۰ میلیون فرقه اونم با این وضعیت خراب تبریزم سرد وگردوخاک داره اصفهان هم خاک و آلودهس
تعصب ابادان
|
United States of America
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
0
3
اگر ما دوباره به چه کنم چه کنم نیوفتادیم این خط اینم نشون هفته های اخر اگه فلان تیم بزنه یا فلان تیم بخوره یه امسالی از این موضوع راحت بودیم اما خود مسولین دوست ندارن ما ابادانیا تو اسایش باشیم عیسی زاده یادت باشه فراز باید باشه
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
1
2
فرازکمالوند شیرمرد لر دوست داریم.مالرها دوست داریم .تومسجدسلیمان میبینیمت سالااااار
سیاوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
0
4
اول تشکر میکنم از مدیریت و شخص عیسی زاده --- در وضعیت کنونی بهترین گزینه فراز خان هستش ایشان ی تشکلی ساخته الان ۷۰ درصد تیم نفت خوبه -فراز کاملا ب تیم و جو شهر اشراف داره -فراز قلبا دوست داره بمونه - از نظر فنی مربی خوبیه - مدیریت محترم لطفا در نظر داشته باشید موارد بالا را و ضمن اینکه با فراز ثبات داریم شک نکنید با ثبات سال دیگه نتیجه بهتری میشه ---- مردم دوستش دارن اگر ب این تیم ۶ بازیکن اضافه بشه سال دیگه خیلی از تیمها جلو نفت باید زانو بزنن ---ب عنوان یک هوادار نفت خواهش میکنم اول فراز را حفظ کنید و بعد تلاش برای تقویت تیم
مجید
|
United States of America
|
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
0
2
هواداران ابادان کمالوند دوست دارند وداریم وخدا شکر نتیجه خوبی گرفت چند بازیکن خوب بگیریم نقط ضعف و قوت تیم که مشخصه تیم عالی مشیه پس چرا زود با کمالوند قرار داد ببندیم اقای عیسی زاده هرچه سریعتر
سیاوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
0
1
آقایان مدیر بخصوص جناب عیسی زاده در نظر داشته باشید مردم دوست دارن تیم با فراز خان بسته بشه اگر سال آینده تیم نفت با هر مربی ب غیر آقا فراز بسته بشه و نتایج خوبی نگیره باید پاسخ گو باشید چون الان مثل روز روشنه با توجه ب برنامه های آقا فراز و سابقه خوب سال قبلش نفت در سال ۹۷ با ایشان سهمیه میگیره پس وقتی مخالف حضور ایشان هستید یعنی باید مربی بهتر و تیم بهتری داشته باشیم در سال ۹۷ پس هواداران منتظرن ببینن نتیجه این تصمیم غیر فوتبالی را !!!!!!!!!
مازیار
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
0
1
آقای عیسی زاده دود اختلاف شما و فراز خان فقط تو چشم هوادارا میره بیا و بزرگی کن و کوتاه بیا آخه کجای دنیا وقتی تیمی با مربیش نتیجه میگیره عوضش میکنه؟
رضا ابادان
|
United States of America
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
0
1
واقعا همه دارن برنامه ميريزن براي تيمشون ، اما مسئولين ما تيم رو دارن ميبرن به حاشيه ، ما هواداران صاحبان واقعي اين تيم هستيم ، ما فراز كمالوند رو ميخواهيم . اگر قراره فراز نباشه بايد بهتر و بزرگتر از فراز بياد . چرا همه مسئولين باشگاه سكوت كردن . تيم با اين سكوت رفته تو حاشيه ، يكي بياد جواب ما هواداران رو بده ما عاشق ابادانيم
سیاوش
|
Germany
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
0
1
آقایان هیت مدیره و جناب عیسی زاده چرا ب نظر مردم احترام نمیگذارید تو نظر سنجی هم که گذاشته بودید بالای ۹۰ درصد خواهان کمالوند بودن -- لطفا فوتبالی تصمیم بگیرید و با گذاشتن یک جلسه اختلافها را کنار بگذارید الان در این زمان بهترین گزینه کمالوند هستش