به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ October 2024 06
کد خبر: ۳۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱

جام حذفی فوتبال چگونه برگزار می شود؟

جام حذفی فوتبال چگونه برگزار می شود؟

خوزستان ورزشی- مسئول برگزاری مسابقات جام حذفی فوتبال ایران نحوه برگزاری این بازی‌ها در فصل 1399-1400 را تشریح کرد.

به گزارش خوزستان ورزشی، امیرحسین روشنک در گفت‌وگو با برنامه تهران ورزشی درباره نحوه برگزاری جام حذفی در فصل جاری گفت: همه می‌دانند که فصل دشواری داریم و در برگزاری مسابقات در شرایط بی‌ثباتی قرار داریم. متأسفانه افزایش شیوع کرونا دست ما را در برنامه‌ریزی بسته است و با تمامی دشواری‌ها، بازی‌ها را آغاز کردیم.

وی ادامه داد: شرایط جام حذفی به صورت کامل مشخص نیست، اما با توجه به اینکه لیگ‌های دسته‌های دوم و سوم اواخر آذر و اوایل دی شروع می‌شوند و مراحل اولیه را با قهرمانان استان‌ها و تیم‌های دسته‌های پایین‌تر برگزار می‌کنیم، منتظریم ببینیم این لیگ‌ها در زمان مقرر برگزار می‌شوند یا خیر. اگر طبق برنامه بتوانیم لیگ‌های دو و سه را برگزار کنیم، جام حذفی را از اواخر دی‌ماه آغاز خواهیم کرد و ان‌شاءالله تا اسفند، تیم‌های لیگ برتری را وارد رقابت‌ها می‌کنیم.

مسئول برگزاری جام حذفی فوتبال ایران درباره احتمال برگزار نشدن این مسابقات توضیح داد: تقریبا می‌توان گفت احتمال برگزار نشدن جام حذفی خیلی ضعیف و نزدیک به صفر است زیرا سهمیه دوم تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان را قهرمان جام حذفی تعیین می‌کند. به همین جهت این رقابت ها برای تمام تیم‌های لیگ برتری حائز اهمیت است و راهی کوتاهی برای رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شود. اهمیت جام حذفی به حدی است که باید به هر شکل ممکن با برنامه‌ریزی آن را برگزار کنیم.

وی درباره احتمال انجام شدن برخی مراحل جام حذفی در تعطیلات نیم فصل لیگ برتر، گفت:‌ احتمال برگزاری مسابقات با حضور تیم‌های لیگ برتری در آن زمان وجود دارد. حتی پیش از شروع مسابقات نیم فصل هم ممکن است یک مرحله را برگزار کنیم. تمام این مسائل به وضعیت لیگ قهرمانان در فصل آینده و همچنین رقابتهای لیگ برتر خودمان بستگی دارد.

روشنک در پایان گفت: جدا از شیوع کرونا، بحث بارندگی‌ها و آلودگی هوا هم احتمال دارد برای برگزاری مسابقات گریبانگیر ما شود. امیدواریم شرایط به شکلی باشد که بتوانیم دورنمای  خود را برای انجام مسابقات اعمال کرده و در زمان مقرر جام حذفی را شروع کنیم. همه مسائل به هم بستگی دارد.

پیامک :5000291247