به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ September 2024 20
کد خبر: ۳۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
تعداد نظرات: ۹ نظر

فولاد خوزستان؛ از قهرمانی تا واردات بازیکن

فولاد خوزستان؛ از قهرمانی تا واردات بازیکن

خوزستان اسپورت- تکرار قهرمانی تیم نوجوانان فولاد خوزستان در فوتبال نوجوانان ایران حاوی نکاتی برای فوتبال این خطه است.

به گزارش خوزستان اسپورت، قهرمانی مقتدرانه تیم نوجوانان فولاد و مهم تر از قهرمانی، بازی های زیبایی که این تیم در طول ماه های اخیر به نمایش گذاشت، نشان از این واقعیت دارد که چشمه فوتبال در خوزستان همانند گذشته جوشان است.

بازی نهایی فوتبال نوجوانان ایران بین فولاد و سپاهان نمایانگر این واقعیت بود که نسل جدید خوزستانی ها، به مانند نسل های قبلی، فوتبال را آن قدر زیبا بازی می کنند که هر بیننده ای را به تحسین وادار می کنند.

نمایش عصر شنبه نوجوانان فولاد در برابر سپاهان، در واقع پاسخ محکمی بود بر ادعای نادرست آن هایی که فوتبال خوزستان را رو به زوال قلمداد می کنند و با تلقین همین ادعا به افکار عمومی، سعی دارند که تبدیل شدن مهد فوتبال ایران به وارد کننده فوتبالیست از سایر مناطق را امری عادی و منطبق بر واقعیت های میدانی جلوه دهند.

قهرمانی نوجوانان فولاد، و مهم تر از آن، بازی های زیبا و هدفمندی که این تیم ارائه می داد، نه حاصل یک اتفاق، که ثمره تلاشی بود که ماه ها برای این تیم صرف شد. تلاشی که سرمربی خوزستانی تیم نوجوانان فولاد، مدیر تیم های پایه ای و در سطح بالاتر، مدیرعامل باشگاه، برای جمع کردن مجموعه ای از بازیکنان مستعد، فراهم کردن امکانات لازم و آموزش این استعدادها به خرج دادند.

شب گذشته، ثبت یک پیروزی بزرگ در بازی پایانی و بالا بردن جام قهرمانی، خستگی یک سال زحمت را از تن اعضای این مجموعه خارج کرد، اما از امروز، بخشی از این مجموعه، تعدادی از بازیکنان تیم قهرمان، باید با تردید به آینده بنگرند. تردید همراه با هراس از اتفاقاتی که ممکن است پیش روی آنان باشد.

در ابتدای 93 و پس از قهرمانی تیم نوجوانان فولاد، تنها چند بازیکن از آن تیم به تیم جوانان فولاد خوزستان راه پیدا کردند و سایر نفرات مجبور به ترک باشگاه فولاد شدند. عدم راهیابی بازیکنان تیم قهرمان به تیم رده سنی بالاتر همان باشگاه، اتفاقی است که می تواند برای بازیکنان تیم قهرمان فوتبال نوجوانان ایران در روزهای ابتدایی سال 94 نیز رخ دهد.

اینکه تیمی ساخته و پرداخته شود و به قهرمانی ایران برسد اما اکثر بازیکنانش به دلایل غیرقابل پذیرش به تیم رده بالاتر همان باشگاه راه پیدا نکنند، یک اتفاق ناخوشایند است. اتفاق بدتر هم اینست که نفرات راه یافته به رده بالاتر، تحت تأثیر نزول سطح آموزشی، در همان کیفیت فنی قبلی باقی مانده یا نزول پیدا کنند.

بازیکنانی که در سال های 93 و 94 با پیراهن فولاد خوزستان دو جام قهرمانی فوتبال نوجوانان ایران را بالای سر بردند، مجموعه ای هستند که به شرط حفظ شدن و آموزش اصولی می توانند نیاز باشگاه فولاد خوزستان به واردات بازیکن را در سال های آتی به کمترین میزان ممکن برسانند.

نتیجه عدم حفظ استعدادهای خوزستانی در باشگاه فولاد خوزستان - چه استعدادهایی که در تیم نوجوانان فولاد ظهور کرده اند، چه بازیکنان مستعدی که در تیم امیدهای فولاد بهتر و بهتر شده اند و چه بازیکنان خوبی که در تیم جوانان فولاد می توانند بهتر از این آموزش داده شوند - تبدیل شدن باشگاه فولاد به یک باشگاه مصرف کننده را به دنبال خواهد داشت. باشگاهی که  آن را سازنده ترین باشگاه ایران می نامند اما بر خلاف تمایل مدیرانش ناچار می شود در نقل و انتقالات زمستانی بیش از دو میلیارد تومان برای جذب بازیکنان مازاد سایر تیم ها هزینه کند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۹
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
0
10
درود بر خوزستان اسپورت که حق مطلب را ادا کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
1
5
سلام
شما ایراد کار رو در چه میبینید و با رفتن چه کسی یا کسانی مشکل درست میشه?
جمال بخشنده نیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
0
8
دقیقا
احسنت
مائده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
0
6
دمشون گرم...
ناشناس
|
Singapore
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
0
7
احسنت احسنت يا شباب فريقنه الحبيب فولاد
مبروكين علا هذ الكاس
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
0
8
مبارک باشه
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
0
6
انشالله این بچه ها حفظ بشن و باهاشون کار بشه تا مجبور نشیم بریم بازیکنایی مثل ایمان موشوی ومحمد قاضی محسن مسلمان بیاریم
rama
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
0
5
این قهرمانی تو رده نوجوانان شای از قهرمانی تیم بزرگسالان هم جذاب تر بود چون این احساس رو به ما میده که داریم کار درست و اصولی رو انجام میدیم و با ادامه این روند قهرمان همه لیگ ها فقط خوزستانه البته درصورتیکه به این سرمایه ها بها داده بشه و اونا فراموش نشن
فولادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
0
3
باید یک تیم سوم بسازیم تا اونایی که نمی تونن به تیم اصلی
یا امیدوتیم دوم برن اونجا ازشون استفاده بشه حتی تو جوانان باید دوتیم باشن الان تیمای بزرگ اروپا اینکارو میکنن.