به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ July 2024 27
کد خبر: ۶۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰

هراتیان: 70 درصد بازیکنان نیاز به واکسن هپاتیت دارند

خوزستان اسپورت- مسئول پزشکی سازمان لیگ برتر فوتبال ایران گفت: 70 درصد بازیکنان لیگ برتر فوتبال ایران نیازمند تزریق واکسن هپاتیت دارند.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از فارس، دکتر زهره هراتیان در مورد حضور بازیکنان هپاتیت دار در لیگ برتر و صدور مجوز برای آنها، گفت: تنها یک بازیکن هپاتیت دارد که ما به این بازیکن مجوز بازی ندادیم و مسایل دیگر آن به خود باشگاهش مربوط می‌شود. سایر بازیکنانی که مورد آزمایش قرار گرفتند فقط بدن‌شان داری ویروس هپاتیت است و ناقل این ویروس نیستند. این بازیکنان باید هر سه ماه یک‌بار باید به آزمایشگاه مخصوص بروند و مورد آزمایش قرار بگیرند.

وی با اشاره به وضعیت هپاتیت، گفت: 421 بازیکن در لیگ برتر ما شاغل هستند که 70 درصد این بازیکنان نیازمند تزریق واکسن هپاتیت هستند. آنتی‌بادی بدن این بازیکنان پایین است و باید در مدت 6 ماه در سه دوز این واکسن به آنها تزریق شود.

دکتر هراتیان با اشاره به اینکه در فصول گذشته بازیکنان مبتلا به هپاتیت در لیگ ایران بازی می‌کردند، گفت: در فصول گذشته بازیکنان هپاتیتی در لیگ ایران بازی می‌کردند و ما در این فصل آنها را شناسایی کرده‌ایم. البته در لیگ دسته اول هم این کار را خواهیم کرد.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها