به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 15
کد خبر: ۷۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵

توصیه معاون سازمان وظیفه به باشگاه‌ها

توصیه معاون سازمان وظیفه به باشگاه‌ها

خوزستان اسپورت- معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی، با اعلام صدور بیش از 4500 مجوز ورزشی برای مشمولان ورزشکار در نیمه نخست سال جاری، به باشگاه های ورزشی توصیه کرد قبل از عقد قرارداد، وضعیت خدمتی ورزشکاران خود را بررسی و کنترل کنند.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایرنا، سرهنگ رحمان علیدوست افزود: سامانه صدور مجوز فعالیت های ورزشی مشمولان ورزشکار از آبان سال گذشته بمنظور نظارت و کنترل هویت خدمتی ورزشکاران شاغل در فدراسیون های ورزشی در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) راه اندازی شد.

وی ادامه داد: با توجه به راه اندازی این سامانه، فدراسیون های ورزشی برای اخذ مجوز ورزشی دیگر نیازی ندارند که به سازمان وظیفه عمومی یا معاونت های وظیفه عمومی در استان ها مراجعه کنند و می توانند از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10)، صدور مجوز فعالیت ورزشی را درخواست کنند.

معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا تصریح کرد: طی جلسات و مکاتباتی که با وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون های ورزشی داشتیم مقرر شد براساس دستورالعمل های ابلاغی عمل کنند.

وی ادامه داد: هیچ یک از باشگاه ها و هیات های ورزشی حق ثبت قرارداد با ورزشکاران مشمول را بدون دریافت مجوز ورزشی ندارند.

علیدوست تصریح کرد: سازمان وظیفه عمومی ناجا تا کنون برای بیش از 4500 ورزشکار از 35 فدراسیون ورزشی در نیمه نخست سال جاری، مجوز فعالیت ورزشی صادر کرده که این تعداد با شروع مسابقات سایر فدراسیون ها نیز افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه بیشترین مجوز ورزشی برای فدراسیون فوتبال صادر شده، گفت: حدود 85 درصد مجوزهای ورزشی یعنی 3876 مجوز برای فدراسیون فوتبال صادر شده است.

به گفته معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا، عمده این مجوزها برای بازیکنان لیگ برتر و دسته یک صادر شده که با شروع مسابقات لیگ دسته دوم و سوم از 20 مهر ماه، تعداد صدور مجوزهای ورزشی افزایش پیدا می کند.

وی ادامه داد: فدراسیون های فوتبال، هندبال، والیبال، کاراته، کشتی و قایقرانی به ترتیب بیشترین درخواست صدور مجوز ورزشی را داشتند.

علیدوست با بیان اینکه باشگاه های ورزشی قبل از عقد قرارداد، وضعیت خدمتی ورزشکاران خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) بررسی و کنترل کنند، گفت: فدراسیون ها و باشگاه های ورزشی برای اینکه گرفتار رای کمیته انضباطی و مشمول پرداخت جریمه نشوند، پیش از عقد قرارداد، وضعیت خدمت وظیفه عمومی ورزشکاران خود را استعلام کنند، در غیر این صورت مطابق ماده 58 و 63 قانون خدمت وظیفه عمومی با متخلفان برخورد می شود.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها