به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ September 2024 20
کد خبر: ۹۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
تعداد نظرات: ۱۱ نظر

استقلال اهواز در وضعیت قرمز

وضعیت قرمز در استقلال اهواز

خوزستان اسپورت- تیم فوتبال استقلال اهواز قبل از رسیدن به تعطیلات میان فصل لیگ برتر به بن بست مالی رسیده است.

به گزارش خوزستان اسپورت، ابتدای سال 94 بود که سهام باشگاه استقلال اهواز طی توافق نامه مشروطی از سوی برادران شفیع زاده به ارسطو جهانداری واگذار شد. استقلال در آن مقطع در لیگ دسته اول حضور داشت اما در انتهای فصل به لیگ دسته دوم سقوط کرد.

جهانداری که با سقوط استقلال اهواز به دسته دوم و کاهش ارزش سهام این تیم دچار ضرر مالی می‌شد، تصمیم گرفت امتیاز لیگ برتری تیم فولادنوین اهواز را بصورت مشارکتی خریداری کند و استقلال اهواز را به لیگ برتر بیاورد.

این مدیرعامل هرمزگانی در نظر داشت که پس از یک سال حضور استقلال اهواز در لیگ برتر و ابقای احتمالی این تیم بتواند سهام باشگاه را به متقاضی دیگری واگذار کند و بدین شکل ضمن حفظ تیم آبی‌پوش اهواز در لیگ برتر، هزینه‌های متحمل شده را جبران سازد.

لغو مشارکت جهانداری و شفیع زاده

در ابتدا قرار شد شهرام شفیع زاده بعنوان شریک ارسطو جهانداری در راه خریداری امتیاز لیگ برتری فولادنوین اهواز قدم پیش بگذارد و در همین راستا بود که دو نماینده از سوی شفیع زاده همراه با جهانداری مدیرعامل وقت باشگاه استقلال در جلسه نخست بین مسئولان دو باشگاه فولادنوین و استقلال اهواز شرکت کردند و همراه با سایر حاضرین در جلسه عکس یادگاری انداختند.

در ادامه اما مشارکت شفیع زاده در این کار منتفی شد، چرا که وی اعتقاد داشت پس از خریداری امتیاز فولادنوین، ارسطو جهانداری باید از سمت مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز استعفا کند و فقط به عنوان یک عضو در هیئت مدیره باشگاه حضور داشته باشد. این موضوع با مخالفت جهانداری همراه شد، چرا که وی می‌خواست مدیرعامل باشد تا تصمیماتی نظیر انتخاب کادر فنی و عقد قرارداد با بازیکنان را شخصاً انجام دهد.

ارسطو جهانداری پس از مخالفت با پیشنهاد شفیع زاده از طریق یک واسطه با محمد ملکی آشنا شد و از ملکی برای مشارکت در زمینه خریداری امتیاز فولادنوین و اداره باشگاه استقلال اهواز دعوت به کار کرد. ملکی هم پس از برگزاری جلساتی با چند اسپانسر و وعده آنها برای حمایت مالی از این پروژه، وارد ماجرا شد و همراه با ارسطو جهانداری اقدام به خریداری امتیاز فولادنوین کرد.

وضعیت قرمز در استقلال اهواز

جهانداری و ملکی پای میز معامله
ارسطو جهانداری و محمد ملکی ضمن واگذاری امتیاز دسته دومی استقلال اهواز به مسئولان فولادنوین، متعهد شدند که مبلغ شش میلیارد تومان را طی چهار فقره چک یک و نیم میلیارد تومانی به باشگاه فولاد خوزستان پرداخت کنند.

طبق توافق صورت گرفته بین محمد ملکی و ارسو جهانداری مقرر شد که ملکی به عنوان سهامدار عمده دارای 51 درصد سهام و ارسطو جهانداری دارای 49 درصد سهام باشگاه استقلال اهواز باشد. طرفین با همین توافق استارت ورود تیم آبی پوش اهواز به لیگ برتر را زدند ولی پس از مدتی کوتاه به دلیل اختلافات ایجاد شده در رابطه با تصمیمات کلان مدیریتی، ملکی اقدام به خریداری 49 درصد سهام متعلق به جهانداری کرد و متعهد شد که تمامی پول خریداری امتیاز فولادنوین را شخصاً پرداخت کند.

مشکل بزرگ اما پس از آغاز مسابقات فصل جاری لیگ برتر ایجاد شد. اسپانسرهای موردنظر محمد ملکی بدقولی کردند و به تعهدات عمل نکردند. مالک جدید باشگاه استقلال اهواز هم که اطلاعات زیادی از امور باشگاه داری خصوصاً در سطح فوتبال حرفه‌ای نداشت، چند ماه را بدون حمایت مالی اسپانسرها پیش رفت و هزینه‌های جاری تیم را پرداخت کرد.

وی اما در زمینه پرداخت قسط قراردادهای اعضای تیم به مشکل خورد و در نهایت از چند روز قبل با توجه به ورود دایره حقوقی شرکت فولاد خوزستان از طریق مراجع قانونی برای توقیف اموال و بستن حساب های بانکی خریداران امتیاز لیگ برتری تیم فولادنوین اهواز، مشکلات استقلال اهواز اوج گرفت و این باشگاه در واقع به بن بست مالی رسید تا جایی که برخی از بازیکنان استقلال در مصاحبه با خبرگزاری‌ها، به صراحت درباره این مشکلات صحبت کردند.

مالکان استقلال اهواز به دلیل بسته شدن حساب های بانکی از چند روز پیش نتوانستند هیچ پولی به تیم تزریق کنند و هزینه‌های تیم بصورت موقت از سوی مدیرعامل باشگاه تأمین شد تا استقلال اهواز بتواند در دو بازی مقابل پرسپولیس در تهران و فولاد در اهواز به میدان برود.

وضعیت قرمز در استقلال اهواز

مخالفت برادران شفیع زاده با پیشنهاد جهانداری
در عین حال، ارسطو جهانداری هم که دو چک از چهار چک خریداری امتیاز فولادنوین را امضا و صادر کرده بود، با توجه به اقدامات قانونی شرکت فولاد خوزستان دچار مشکل شد و از بندرعباس به تهران عزیمت کرد تا در جلساتی با محمد ملکی و شهرام شفیع زاده تعیین تکلیف کند.

جهانداری پس از اینکه با ملکی به نتیجه مشخصی نرسید، به سراغ شفیع زاده رفت و از وی خواست در زمینه پرداخت مطالبات باشگاه فولاد خوزستان و اداره تیم استقلال اهواز اقدام کند اما با پاسخ منفی شهرام شفیع زاده روبرو گردید.

شفیع زاده به جهانداری اعلام کرده زمانی که باید با آنها مشارکت می‌کرد، به دلیل تمایل برای ماندن در سمت مدیرعامل باشگاه، اقدام به قطع همکاری کرد و سراغ ملکی رفته است. از طرف دیگر، جهانداری بدون انجام تعهدات مورد توافق با شفیع زاده اقدام به واگذاری سهام باشگاه استقلال اهواز به محمد ملکی کرده و در همین راستا حکمی از سوی مراجع قضائی به سود برادران شفیع زاده صادر شده است. شفیع زاده ها اما به دلیل شرایط حساس استقلال اهواز ترجیح داده‌اند فعلاً از اجرای این حکم خودداری کنند تا مشکلات تیم بیش از پیش نشود.

شفیع زاده به جهانداری گفته تا پایان فصل از اجرای حکم خودداری خواهد کرد تا جهانداری و ملکی بتوانند با پیدا کردن خریدار یا اسپانسر برای باشگاه استقلال اهواز به ابقای این تیم در لیگ برتر کمک کنند تا از نظر مالی دچار ضرر و زیان چند میلیاردی نشوند.

ملکی و جهانداری از یک سو باید شش میلیارد تومان بابت خریداری امتیاز فولادنوین به باشگاه فولاد پرداخت کنند و از سوی دیگر مبلغی در همین حدود را بابت قراردادهای اعضای تیم استقلال اهواز در فصل جاری هزینه کنند. این دو همچنین باید تمامی هزینه های جاری استقلال تا پایان فصل را بپردازند.

وضعیت قرمز در استقلال اهواز

استقلال اهواز در وضعیت قرمز
با این تفاصیل، ماندن استقلال اهواز در لیگ برتر و واگذاری امتیاز این تیم در پایان فصل جاری، تنها راهی است که می‌تواند جلوی ضرر میلیاردی ملکی و جهانداری را بگیرد، چون سقوط تیم به لیگ دسته اول باعث کاهش چند میلیاردی ارزش امتیاز این تیم خواهد شد.

در همین راستا، این واقعیت مشخص شده که محمد ملکی و ارسطو جهانداری در مقطع فعلی نمی‌توانند هزینه‌های مذکور را پرداخت کنند و اکنون در مقابل عمل انجام شده قرار گرفته‌اند. ملکی و جهانداری از نظر قانونی موظف به پرداخت هزینه خرید امتیاز فولادنوین و مبالغ قراردادهای اعضای تیم هستند و ترک کردن استقلال اهواز از سوی این دو نفر باعث لغو تعهدات مالی آنها در قبال طلبکاران نمی‌شود.

سهامداران استقلال اهواز که از زمان حضور در این باشگاه سودی کسب نکرده و فقط متحمل هزینه شده‌اند، طی روزهای اخیر به دنبال یافتن منابع مالی یا اسپانسرهایی برای تأمین بخشی از هزینه‌ها بوده‌اند ولی ظاهراً هنوز موفق به انجام این کار نشده‌اند. ضمن اینکه شهرام شفیع زاده هم گفته تا حدودی می‌تواند به تیم استقلال اهواز کمک مالی کند اما در قبال طلب مربوط به امتیاز فولادنوین یا مبالغ قراردادهای فصل جاری مربیان و بازیکنان استقلال اهواز، هیچ تعهدی را تقبل نخواهد کرد.

استقلال اهواز، تیمی که با هزاران امید و آرزو به لیگ برتر بازگشته بود، اکنون در وضعیت قرمز قرار گرفته است و خیل عظیم فوتبالدوستان خوزستان امیدوارند مدیران ارشد استان راهکاری برای نجات این تیم از بحران فعلی اتخاذ کنند.

برچسب ها: استقلال اهواز
پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۱
reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
7
3
اس اهواز سقوط میکن. اخه یه شهر سه تا براچیش میخوام بدونم. اصلا اهواز فوتبال دوست نیستن وگرنه اس خوزستان صدر جدول از حمایت میکردن. ابادان یا مسجدسلیمان دو برابر شما ورزشگاه پر میشه دسته 1 اگه لیگ برتر بود که واویلا بود چه برس یه تیم صدر جدول باش دیگه غوغا میشد.
پاسخ ها
علی اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
آقا رضا این شهر سه تیم کمشه کل ورزشگاه شما 5000 نفر جا میگیره یادت نره فولاد 50000 نفر جمعیت رو به ورزشگاه میکشوند با چه استدلالی میگی اهوازی ها فوتبال دوست نیستن امروزه همه جا مشکل کمبود هوادار هست
آرزوی موفقیت برای فوتبال آبادان و مسجدسلیمان و کل خوزستان رو دارم
خوزستاني
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
اهواز 3 تيم هم كمشه ولي مديريت اصل مهمه
Ashil
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
آقا رضا لطفا وقتی چیزی از مدیریت نمدونی الکی نظرنده.. حرفهایی که توی رسانه ها امثال کارشناسا تهرانی میگن رو حفظ نکن بیای اینجا بگی..َ
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
آقا رضا شما از فوتبال اهواز و خوزستانی چی میدونی داداش
فقط اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
0
8
ببینید با استقلال اهواز چکار کردن خدا بداد ما برسه . بابا تیم بدید شفیع زاده راحتمون کنید
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
1
1
آخه چرا اينكارو كردين از مسئولين محترم خواهشمنديم تو رو خدا يه بزرگي كنند تكليف تيم را مشخص كنند اگر اين آقايون نميتوانند ادامه بدهند اعلام كنند بچه ها بيهوده وقتشون تلف نشه بر گردند به شهراشون خدا رو خوش نمياد واقعا يكي نيست به وضيعت اين تيم برسه
استقلال اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
0
6
آقای شفیعی زاده تیمو بگیرید نذارید تیم بیفته . چک فولاد نوین هم بدین آقایون بدن بالاخره باید جواب گو باشن معروف شدن اینم داره باید پولبدن
فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
2
4
فولاد هم در حال حاضر در خطر است .تا وقتی 6 بازیکن جدید بجای ابراهیمی مالکی فشنگچی کامل بشاگردی دغاغله قرار نگیرد کاندید سقوط ایم .تکرار اسامی فوق هیچ وقت فراموش نشود .
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
3
4
آقای ملکی بیچاره این وسط گیر افتاد. دوستانی که ملکی رو اوردن وارد معامله کردن باید راهنماییش میکردن که لیگ برتر چه دردسری داره تیمداری شوخی که نیست.
فارس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
0
3
متاسفم واسه اون دوستمون که گفته اهواز نمیتونه سه تیم داشته باشه. اولن اهواز سه تیم کمشه دلیل هستش اگه به هواداره شاهین برگرده وشخصی اونو خریداری کنه آموقعه متوجه میشی شاهین اهواز چقدر طرفدار داره بعدشم اس اهوازم شرایطش بحرانیه والله تماشگرای زیادی داره فولادم بااجازه ات دوتا بازیه آسیای بیشترین هواداررو به استادیوم کشاند جمعیتی در نزدیکی چهل هزار نفر توبازیه استقلالم دوسال پیش ورزشگاه پنجاه هزار نفر آمدن پنج هزار نفر هم نتونستن وارد استادیوم شن اهواز تیم هایی مانند نورد،نیرو ،آب وبرق تو لیگ تخت جمشید تیم داده بعد انقلاب شاهین،جنوب ،اس اهواز،اس صنعتی خوزستان،فولاد خوزستان تونستن تو سطح یک لیگ ایران بازی کنند شماهم می تونید برنامه ریزی کنید ونتیجه بگیرید قرار نیست همه چی حاضر آماده باشه سهمیه اهواز در اهواز باید باقی می موند تیم هایی که نام بردین الان حال روز خوشی در دسته یک ندارن که الان بیان تو لیگ برتر باقی بمونن تجربه هم نشان داده