به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ September 2024 20
کد خبر: ۹۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
پیش بازی فولاد خوزستان - نفت تهران

مصاف مدعیان سابق برای خروج از بحران

فولاد - نفت؛ مصاف قعرنشینان آسیایی

افشین احمدی
خوزستان اسپورت- دیدار فولاد خوزستان با نفت تهران در حالی برگزار می‌شود که این دو تیم برای فاصله گرفتن از قعر جدول نیاز به کسب سه امتیاز این دیدار دارند.

به گزارش خوزستان اسپورت، فولاد خوزستان روز یکشنبه 22 آذرماه در چهاردهمین هفته از مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور میزبان نفت تهران است تا برای یازدهمین بار در تاریخ مسابقات لیگ برتر، به مصاف زردپوشان نفت برود.

این بازی در ورزشگاه بدون تماشاگر غدیر اهواز برگزار می‌شود زیرا به دلیل حوادث و اتفاقاتی که در دیدار فولاد برابر استقلال تهران در هفته سیزدهم لیگ برتر و در اعتراض به نتایج ضعیف فولاد در فصل جاری رخ داد، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال حکم به برگزاری یک دیدار خانگی فولاد بدون حضور تماشاگران داد که این امر در بازی با نفت تهران به اجرا در می‌آید.

این در حالی است که فولاد و نفت برخلاف مصاف قبلی این دو تیم، در قسمت پایین جدول لیگ برتر قرار دارند. دیدار قبلی شاگردان اسکوچیچ و منصوریان که اواخر فروردین سال جاری در ورزشگاه تختی تهران به انجام رسید، در شرایطی برگزار شد که فولاد و نفت جزو مدعیان قهرمانی چهاردهمین دوره لیگ برتر بودند و این دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور داشتند.

فولاد خوزستان و نفت تهران در رده‌بندی اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا که با توجه به عملکرد تیم‌های آسیایی طی سال‌های 2012 تا 2015 تنظیم شده، در رده‌های 29 و 40 تیم‌های آسیایی قرار گرفتند اما در لیگ برتر ایران جزو تیم‌های قعرنشین فصل جاری محسوب می‌شوند.

جایگاه دو تیم در جدول
تیم فولاد خوزستان هم‌اکنون در رده چهاردهم جدول لیگ برتر قرار دارد. فولادی‌ها از 13 بازی صاحب 2 برد، 3 تساوی و 8 باخت شده‌اند و با 9 امتیاز در مثلث انتهای جدول قرار دارند. تیم نفت تهران هم که یک بازی کمتر از فولاد انجام داده، از 12 بازی صاحب 2 برد، 7 تساوی و 3 باخت شده و با 13 امتیاز در رده دوازدهم جدول ایستاده است.

محرومان دو تیم
در فهرست بازیکنان محروم اعلام شده از سوی سازمان لیگ، نام یک بازیکن فولاد خوزستان و دو بازیکن از نفت تهران دیده می‌شود. اسماعیل شریفات از فولاد خوزستان به همراه حمید بوحمدان و پیام صادقیان از نفت تهران 3 اخطاره و محروم هستند. دو تیم همچنین چند بازیکن را به‌دلیل مصدومیت در اختیار نخواهند داشت.

بازگشت ملی‌پوشان نفت
سه بازیکن نفت تهران که پس از کشمکش‌های بین باشگاه نفت و فدراسیون راهی اردوی آماده‌سازی تیم ملی امید در آنتالیا شدند، روز پنج‌شنبه به تهران برگشتند و در بازی مقابل فولاد خوزستان، در فهرست نفرات نفت خواهند بود. امیر‌ارسلان مطهری، رضا علیاری و محمد دانشگر سه بازیکن نفت در این اردو بودند که مطهری در تنها دیدار تدارکاتی تیم امید در برابر منتخب آنتالیا عملکرد خوبی داشت و سه بار دروازه حریف را گشود. رضا علیاری دیگر بازیکن ملی‌پوش نفت نیز زننده یکی دیگر از گل‌های تیم ملی امید در این بازی تدارکاتی بود.

فولاد - نفت؛ مصاف قعرنشینان آسیایی

بازیکنان خوزستانی نفت
نام پنج بازیکن خوزستانی در فهرست 27 نفره بازیکنان تیم نفت تهران دیده می‌شود. ایمان مبعلی، حمید بوحمدان، عیسی آل‌کثیر، عباس بوعذار و مجتبی حق‌دوست، بازیکنان خوزستانی هستند که پیش از این در تیم‌های مختلف خوزستانی نظیر فولاد خوزستان، استقلال خوزستان، استقلال اهواز، نفت مسجدسلیمان و کارون خوزستان بازی کرده‌اند و از جمله بازیکنان موثر نفت تهران به شمار می‌روند. البته بوحمدان و بوعذار در دیدار با فولاد حضور نخواهند داشت اما سه بازیکن دیگر برای حضور در این دیدار مشکلی ندارند.

بازیکنان خارجی نفت
2 بازیکن خارجی در تیم نفت تهران عضویت دارند. کارلوس سانتوس مدافع وسط 30 ساله که دارای دو تابعیت برزیلی و کروات است و سابقه بازی در دینامو زاگرب کرواسی، الاتفاق عربستان و ذوب آهن اصفهان را دارد و آلویس نونگ مهاجم 32 ساله کامرونی که در فولاد خوزستان، میشلن و استاندارد لیژ بلژیک و نیز لوانته اسپانیا سابقه بازی دارد. البته سانتوس با مصدومیت مواجه بوده و به این دیدار نخواهد رسید.

داوران فولاد با نفت
حسین زرگر داور این بازی است و حمید سبحانی و امیررضا آشور ماهانی هم کمک‌های وی خواهند بود. علی احمدی داور چهارم است و حیدر شکور هم ناظر داوری خواهد بود.

بازیکنان دو طرفه
حسین ابراهیمی و بهمن کامل از تیم فولاد خوزستان سابقه عضویت در تیم نفت تهران را دارا هستند. ضمن اینکه ایمان مبعلی، آلویس نانگ و مهدی مؤمنی که با پیراهن نفت بازی می‌کنند، سابقه بازی در فولاد را دارند.

فولاد - نفت؛ مصاف قعرنشینان آسیایی

دیدارهای گذشته
فولاد خوزستان و نفت تهران تاکنون در 10 بازی لیگ برتر به مصاف همدیگر رفته‌اند که حاصل آن، 6 برد برای فولاد، یک برد برای نفت و 3 تساوی بوده است. فولادی‌ها 17 بار دروازه نفت را گشوده‌اند و نفتی‌ها نیز در مقابل، 9 بار موفق به گشودن دروازه فولاد شده‌اند. حسین فرکی و مجید جلالی هرکدام در 4 بازی هدایت فولاد خوزستان را بر عهده داشته‌اند و دراگان اسکوچیچ نیز در دو بازی فصل گذشته این کار را انجام داده است.

نتایج دیدارهای قبلی این دو تیم، به صورت زیر است:

فصل 94/93
* فولاد خوزستان 2 – نفت تهران 2
ساسان انصاری و اسماعیل شریفات (فولاد) – وحید امیری 2 گل (نفت)

* نفت تهران صفر – فولاد خوزستان یک
آلویس نانگ (فولاد)

فصل 93/92
* فولاد خوزستان صفر – نفت تهران 2
رسول نویدکیا و کمال کامیابی‌نیا (نفت)

* نفت تهران یک – فولاد خوزستان یک
آرش افشین (فولاد) – رضا نوروزی (نفت)

فصل 92/91
* فولاد خوزستان 3 – نفت تهران یک
ایوب والی و لوسیانو پریرا 2 گل (فولاد) – مصطفی سیفی (نفت)

* نفت تهران صفر – فولاد خوزستان صفر

فصل 91/90
* فولاد خوزستان 2 – نفت تهران یک
رضا نوروزی و بختیار رحمانی (فولاد) – مجتبی زارعی (نفت)

* نفت تهران یک – فولاد خوزستان 3
رضا نوروزی 3 گل (فولاد) – حمیدرضا فتحی (نفت)

فصل 90/89
* نفت تهران صفر – فولاد خوزستان 3
سیامک سرلک و رضا نوروزی 2 گل (فولاد)

* فولاد خوزستان 2 – نفت تهران یک
مهرداد جماعتی و آرش افشین (فولاد) –روسا (نفت)

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
maje m6
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
0
2
فولاد همه بازياش رو برده نفت عددى نيست؟ لطف كنيد بازيكنان سابق نفت تهران درون بازى راه نديد مث بهمن كامل و حسين ابراهيمى به اينان اعتمادى نيست" و ببينيد نانگ هنوز رو فرم هست يا افت كرده ممكنه هم بازيش ندن