به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ September 2024 29
کد خبر: ۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

کلاه‌کج: دهانم باز شود باید از فوتبال بروند

سمیرا شیرمردی
خوزستان اسپورت- عادل کلاه کج که روز چهارشنبه گذشته در مصاحبه با خوزستان اسپورت عنوان کرده بود یک مربی خوزستانی اقدام به آوردن «تاجر» از کشور مالی و معرفی آن ها به عنوان «فوتبالیست» می کند، امروز در مصاحبه با ایران ورزشی یک قدم پیشروی کرده و گفته حروف اختصاری مربی مورد نظرش «ع-و» می‌باشد.

به گزارش خوزستان اسپورت، کلاه کج گفته اگر زبان باز کند و واقعیت ها را بگوید «ع-و» ناچار می شود از فوتبال برود. اینکه کلاه کج چه می داند و چه چیزهایی را می خواهد افشا کند، موضوعی است که به آینده ارتباط پیدا می کند ولی در خصوص بازیکنان اهل کشور مالی که به استقلال خوزستان آمده اند، انصاف حکم می کند که بنویسیم این بازیکنان ارزان قیمت که با قراردادهایی زیر 200 میلیون تومان به ایران آمده اند به مراتب بهتر از برخی بازیکنان ایرانی بوده اند که با قراردادهای بالاتر در تیم های لیگ برتر توپ می زنند.

متن مصاحبه کلاه کج با ایران ورزشی را مرور کنید.

چطور شد که به راه‌آهن رفتی؟
 بعد از آنکه با 2 تیم مذاکره کردم با آقای علی لطیفی صحبت کردم که قرار بود به راه‌آهن بروم و خدا را شکر هم کارها خوب انجام شد و الان در خدمت این باشگاه هستم. البته تمرینات یکی، دو روز تعطیل شد که من هم از فرصت استفاده کردم و به اهواز آمدم تا کارهایم را برای حضور در راه‌آهن انجام دهم.

گفته بودی از 2 تیم دیگر هم پیشنهاد داشتی؟
 بله، من منتظر نفت مسجدسلیمان و گسترش فولاد تبریز هم بودم که کارها خیلی خوب پیش نمی‌رفت. البته بحث پرسپولیس هم بود.

پرسپولیس؟! یعنی واقعا از باشگاه پرسپولیس با شما صحبت کردند؟
 من با اعضای باشگاه صحبت کردم و همه چیز داشت خوب پیش می‌رفت که حمید درخشان مخالفت کرد. من هم چون می‌خواستم جایی باشم که سرمربی تیم به من اعتماد داشته باشد، ترجیح دادم به راه‌آهن بروم و در خدمت آقای لطیفی و باشگاه راه‌آهن باشم.

چه کسی از پرسپولیس با شما صحبت کرد؟
 اسم نبرم بهتر است.

اما با این صحبت‌ها شاید کسی باور نکند که از پرسپولیس پیشنهاد داشتی؟
 باور کردن یا باور نکردن این مساله مهم نیست. تصمیم نهایی این بود که سرمربی تیم راه‌آهن به من اعتماد کرد و من هم می‌خواهم جواب اعتماد ایشان و باشگاه راه‌آهن را بدهم.

کلاه‌کج: دهانم باز شود باید از فوتبال بروند

چطور شد که نیم فصل بدون تیم ماندی؟
 من به خاطر شرایطی که پیش آمد و پدرم فوت کرد اوضاع خوبی نداشتم. در این مقطع انتظار داشتم مرا درک کنند اما این اتفاق نیفتاد و در نهایت هم از فوتبال دور شدم. من نمی‌خواهم اسمی از کسی ببرم اما خود آنهایی که باعث شدند من بدون تیم بمانم، می‌دانند که اگر دهانم را باز کنم دیگر نمی‌توانند در فوتبال بمانند. من دوست ندارم وارد حاشیه شوم و به همین دلیل نمی‌خواهم فعلا در موردش حرف بزنم.

انگار خیلی شاکی هستی؟
 شاکی نیستم. از من سوء‌استفاده کردند. بعد از فوت پدرم به جای اینکه درکم کنند، خلافش را انجام دادند که با هدف بوده. آنها هدف‌شان این بود که من بدون تیم بمانم که همین طور هم شد. خدا را شکر اعتماد آقای لطیفی باعث شد روسیاه شوند. من برای لطیفی جانم را می‌دهم و به آقای «ع-و» هم می‌گویم که بداند اگر عادل بخواهد دهانش را باز کند خیلی چیزها رو می‌شود که با آنها دیگر نمی‌تواند در فوتبال بماند.

چه چیزهایی هست که می‌خواهی رو کنی؟
 درست نیست که الان بگویم اما برای همه‌اش سند و مدرک دارم. الان وقتش نیست. من باید این را هم بگویم که مسوولان باشگاه، کادر و سرپرستی همه و همه با من ارتباط خوبی داشتند اما آن آقا شرایطی ایجاد کرد که بدون تیم بمانم.

پس شاید اگر پیشنهاد راه‌آهن نبود ممکن بود تا آخر فصل بدون تیم می‌ماندی و کلا فوتبالت از بین برود؟
 من که بدون تیم نمی‌ماندم و مطمئن بودم که در نیم فصل صددرصد به لیگ برتر برمی‌گردم اما می‌خواستم در اهواز بمانم چون بعد از فوت پدرم شرایط طوری بود که باید کنار خانواده‌ام می‌ماندم. به هر حال شرایط طوری شده که من نتوانستم در شهرم بمانم. بعضی از مربیان لیاقت‌شان همان بازیکنان درجه 3 و پایین‌تر است که از کشورهای ناشناخته می‌آورند.

انگار گفته بودی یکی از این بازیکنان تاجر است؟
 ببینید استایل بازیکن همه چیز را نشان می‌دهد که بازیکن است یا مثلا ساختمان‌ساز. من در آن بازیکن استایل تاجر بودن را دیدم. کلا نمی‌خواهم در موردش صحبت کنم اما با شرایطی که در فوتبال ما وجود دارد، مطمئن باشید تا یکی، دو سال دیگر همه بازیکنان ایرانی در سن 27 سالگی از فوتبال خداحافظی می‌کنند چون یکسری فوتبالیست از خارج می‌آورند که فقط به خاطر مقاصد عجیب خودشان است. حرف از خودم نیست حرف از فوتبال مملکت‌مان است. به نظر من اگر بازیکنانی بیاورند که حداقل در حد بازیکنان ایرانی باشند می‌شود آن را پذیرفت اما در سال‌های اخیر بازیکنانی به فوتبال ایران آمدند که نه یکی، دو سطح بلکه حداقل 5 سطح از بازیکنان ایرانی پایین‌تر هستند و فقط در زمین راه می‌روند. این مساله یعنی ضربه زدن به فوتبالیست‌های ایرانی. امیدوارم مسوولان به فکر باشند و برای آوردن بازیکنان خارجی به لیگ ایران، آیتم‌هایی در نظر بگیرند که حداقل هر کسی نتواند به لیگ ایران بیاید و جای بازیکنان ایرانی را پر کند. من شخصا خیلی دوست داشتم در تیم‌های خوزستانی و در شهرم بازی کنم اما متاسفانه 2 باشگاه خوزستانی 10 بازیکن بومی ندارند که این یعنی ضرر زدن به فوتبال ایران و خوزستان. من کلاه‌کج مشکل ندارم، مشکل از مسوولانی است که نظارت نمی‌کنند و باعث می‌شوند حق بازیکنان ایرانی خورده شود.

اما ما شنیدیم مربی مورد نظر خیلی هوای شما را داشت؟
 فوتبالم جوری نیست که کسی بخواهد هوایم را داشته باشد. من هر چی هم خوردم از همین‌ها خوردم. از همان‌هایی که بازیکنان خارجی درجه چندم می‌آورند تا من بیرون بمانم.

احتمالا آنها هم برای خودشان استدلال‌ هایی دارند و فکر می‌کنند کارشان درست بوده؟
 مسوولان اگر نظارت کنند متوجه می‌شوید که حق با چه کسی است. متاسفانه آنها می‌آیند با سیاه‌بازی مردم را قانع می‌کنند و فکر می‌کنند مردم متوجه نمی‌شوند. فکر می‌کنند با یک مصاحبه همه چیز تمام می‌شود. شاید این کارها باعث شود ظاهر مثبتی داشته باشند اما همه می‌دانند که باطن‌شان واویلا است. من دیگر حرفی ندارم و فقط برای تیم‌های استانم آرزوی موفقیت می‌کنم. من الان بازیکن راه‌آهن هستم و با این تیم تمریناتم را انجام می‌دهم. انگیزه زیادی هم دارم و همانطور که قبلا هم گفتم جانم را برای آقای لطیفی و راه‌آهن می‌دهم.

کلاه‌کج: دهانم باز شود باید از فوتبال بروند

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۲
توفیق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
0
1
عجب زوری وقتی نمی خوانت برو تو اگه کیفیت فوتبالت بالا بود از فولاد سپاهانو پرسپولیس نمینداختنت بیرون اگه راست
میگی بگو چرا از لنگیا انداختنت بیرون اونم اونم به اون شکل؟
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
0
1
با سلام بازیت در سطح محلات نیست و اخلاق هم نداری امکان نداردآقای مکوندی شما را بخواهد اگر بیومدی هو می شدی مثل سلیمان فلاح ...