به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ October 2024 06
کد خبر: ۹۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
تعداد نظرات: ۳ نظر

خسوس: هیچ‌کس نمی‌تواند مثل پدر و مادر شود

خسوس: هیچ‌کس نمی‌تواند مثل پدر و مادر شود

سمیرا شیرمردی
وقتی استقلال خوزستان قهرمان نیم‌فصل شد، خیلی‌ها معتقد بودند یکی از عوامل موفقیت این تیم فرناندو خسوس است.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایران ورزشی، دروازه‌بانی که اگرچه نمی‌تواند حتی انگلیسی صحبت کند و با بازیکنان تیم ارتباط داشته باشد اما خیلی راحت کنار آنها بازی می‌کند و صاحب یک رکورد جدید شد. رکورد بیشترین کلین‌شیت در لیگ پانزدهم و البته رده پنجم جهان در میان دروازه‌بان‌های فوتبال از نظر کمترین گل خورده در یک نیم فصل.

این رکوردها شاید برای خیلی‌ها مهم باشد اما ظاهرا برای خسوس اهمیت چندانی ندارد چون او فقط به موفقیت تیمش فکر می‌کند و اینکه بتواند با استقلال خوزستان جام قهرمانی را بالای سر ببرد. با کمک فرشاد بختیاری‌زاده مربی دروازه‌بان‌های تیم و رافائل توانستیم با فرناندو خسوس دروازه‌بان موفق استقلال خوزستان صحبت کنیم تا او را بیشتر بشناسیم.
   
 قبل از هر چیز بهتر است بگویی قبلا کجا بازی می‌کردی و چطور شد که به استقلال خوزستان آمدی؟
 من قبلا در تیم ماکایا برزیل بازی می‌کردم. یکی از دوستانم گفت که از لیگ ایران پیشنهاد دارم. آن موقع تیم‌های ایرانی را زیاد نمی‌شناختم اما از نیلسون مشورت گرفتم. در نهایت هم به ایران آمدم و در تمرینات استقلال خوزستان شرکت کردم که تایید شدم و قرارداد بستم.

 یعنی تست دادی؟
 تست نه، ظاهرا اینجا مشکلاتی برای جذب بازیکنان خارجی به وجود آمد که من آمدم تا از نزدیک آنها من را ببینند.

 با وجود اینکه اولین فصل حضورت در لیگ برتر ایران را تجربه می‌کنی اما خیلی زود توانستی به موفقیت برسی و الان رکورددار بیشترین کلین‌شیت باشی. می‌دانی چند کلین‌شیت داری و اینکه به دنبال زدن رکورد هستی یا نه؟
 بله، می‌دانم و اگر بگویم زدن رکورد برایم مهم نیست دروغ است. من از این مساله خیلی خوشحالم و به من اعتماد به نفس می‌دهد. شاید همین کلین‌شیت‌ها باعث شده بیشتر به چشم بیایم اما این مساله یک کار تیمی است و تلاش همه اعضای تیم و حتی مدیریت باشگاه باعث شده به این رکورد برسم. کار خوب مربی دروازه‌بان‌ها، دفاع‌های خیلی خوب و البته تاکتیک فوق‌العاده‌ای که ویسی برای هر بازی دارد و نمی‌گذارد زیاد به دردسر بیفتم باعث شده به این رکورد برسم. البته باید بگویم زدن رکورد بالاتر مد نظر نیست چون بیشتر از هر چیزی نتیجه تیم برایم مهم است و اینکه بتوانیم در بازی‌ها به 3 امتیازهای مهم دست پیدا کنیم.

 حدود 600 دقیقه متوالی گل نخوردی. به این مساله هم فکر کردی؟
 این مسائل برایم مهم نیست. من همیشه تلاشم را می‌کنم گل نخورم. شاید هم گل بخورم اما این اتفاق مرا شوکه نمی‌کند چون می‌دانم در همه بازی‌ها گل زدن و گل خوردن طبیعی است. من فقط وظیفه‌ام را انجام می‌دهم و تلاش می‌کنم که گل نخورم.

 اما این گل نخوردن‌ها باعث شده الان یک رکورد جهانی به دست بیاوری. شاید نمی‌دانی که الان در میان دروازه‌بان‌هایی که در یک نیم‌فصل کمترین گل خورده را دارند، رده پنجم را از آن خود کردی؟
 این مساله را آنالیزورهای تیم به من گفتند. از این مساله خیلی خوشحالم و اگر بگویم برایم اهمیتی ندارد، دروغ گفتم. می‌دانم که رقبای خیلی خوبی در این زمینه دارم و برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم اما تلاش می‌کنم که باز هم موفق باشم. بهتر است این را هم بگویم که در این راه همه مجموعه دخالت دارند. از مدیریت باشگاه که مطالبات را به موقع می‌دهند تا کادرفنی که تلاش خود را بی‌وقفه انجام می‌دهد و البته بازیکنان تیم، مخصوصا دفاع خوب‌مان.

 به هر حال این موفقیت‌ها باعث شده ویسی در مصاحبه‌اش بگوید که تو مثل پدر و مادر خوب می‌مانی.
 (می‌خندد) این را شنیدم اما باید بگویم که هیچ‌چیز و هیچ‌کس، پدر و مادر نمی‌شود. این حرف ویسی نشان می‌دهد او به من اعتقاد و ایمان دارد و این مساله اعتماد به نفس من را بالا می‌برد و باعث می‌شود با انرژی مثبت بیشتری در بازی‌ها ظاهر شوم.

 ویسی در آخرین مصاحبه‌اش هم گفته که 50 درصد موفقیت تیم به خاطر دروازه‌بانش است.
 خیلی خوشحالم از این حرف‌ها و باید بگویم این مساله وظیفه‌ام را سنگین‌تر می‌کند. باید این را هم اضافه کنم که احساس قشنگ مردم و محبت‌های آنها هم به من انرژی مثبت زیادی داده.

 الگویت کدام دروازه‌بان است؟
 نویر. من او را خیلی دوست دارم و از او الگو می‌گیرم.

 می‌دانی که یکی از دروازه‌بان‌هایی که کمترین گل خورده در یک نیم‌فصل را دارند و بالاتر از تو قرار گرفته، نویر است؟
 بله اما من خودم را با نویر مقایسه نمی‌کنم. او گلر بایرن‌مونیخ است اما من در ایران بازی می‌کنم. من احترام زیادی برای فوتبال ایران قایلم اما لیگ آلمان با لیگ ایران واقعا قابل مقایسه نیست. به هر حال خیلی هیجان‌انگیز است که این آمار را کسب کردم و در کنار نویر قرار دارم. من تلاش می‌کنم شرایطم بهتر شود و باز هم در این رکورد باقی بمانم و حتی بالاتر بروم.

 یکی از مسائلی که در مورد گلرها وجود دارد این است که بتوانند با مدافعان تیم ارتباط خوبی برقرار کنند. با توجه به اینکه شما انگلیسی بلد نیستی، چطور با مدافعان تیم ارتباط برقرار می‌کنی؟
 زمانی که من آمدم این مشکل خیلی اذیتم می‌کرد اما بختیاری‌زاده مربی دروازه‌بان‌های تیم در تمرینات پشت سر من می‌ایستاد و کلماتی که لازم بود را می‌گفت تا من یاد بگیرم. الان هم با همین کلمات مثل «برو»، «برگرد»، «بیا» و... کارم را پیش می‌برم و با مدافعان ارتباط برقرار می‌کنم.
 
با توجه به اینکه استقلال خوزستان قهرمان نیم‌فصل شده، فکر می‌کنی این تیم چقدر شانس دارد تا در پایان فصل هم قهرمان شود؟
 باید بگویم نیم‌فصل دوم خیلی سخت‌تر از نیم‌فصل اول است. همه این را می‌دانیم و باید تلاش‌مان را بیشتر کنیم. من نمی‌توانم برای قهرمانی تیم درصد در نظر بگیرم اما تلاش می‌کنیم در پایان فصل همه مردم خوزستان را خوشحال کنیم.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۳
maje m6
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
0
5
آفرين بر تو
بیژن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
0
4
این دروازبان از لحاظ شخصیتی بسیار فهمیده با شخصیت هست
foolad girl
|
Iraq
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
0
5
چقدر از حرفاش خوشم اومد
من از همه خواهش میکنم بازیای استقلال برای تشویق تیم برن، حیفه این بازیای قشنگشون بی تماشاگره. قشنگی فوتبالشون رو چند برابر کنید