به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ October 2024 06
کد خبر: ۹۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
تعداد نظرات: ۴ نظر

دروازه‌بان استقلال خوزستان در رده پنجم آمار جهانی

دروازه‌بان استقلال خوزستان در رده پنجم جهانی

خوزستان اسپورت- 4 گل خورده در 15 بازی. این رکوردی است که فرناندو خسوس، دروازه‌بان برزیلی استقلال خوزستان برجا گذاشته و در لیگ ایران برای خود نامی دست و پا کرده است.

خسوس که ابتدای فصل جانشین پرویز کریمی در دروازه استقلال خوزستان شد با عملکرد درخشان خود یکی از عوامل اصلی صدرنشینی تیمش در نیم فصل لیگ برتر بود. خسوس تنها در 4 بازی و مقابل پرسپولیس، سپاهان، صبا و استقلال دروازه‌اش باز شده و با رکورد 11 کلین شیت در صدر جدول دروازه‌بان‌های لیگ برتر قرار گرفته است.

نکته دیگر درباره خسوس برزیلی، رکورد جدیدی است که در دقایق بسته نگه داشتن دروازه‌اش ثبت کرده، خسوس از دقیقه 44 بازی مقابل استقلال در هفته نهم که مغلوب ضربه پروپژیچ شد تا امروز گلی دریافت نکرده و 568 دقیقه دروازه‌اش را بسته نگه داشته.  خسوس در هر بازی 26/0 گل دریافت کرده یعنی هر 337 دقیقه یک گل. او از این حیث بین دروازه‌بان‌های فوتبال دنیا رتبه‌ای جالب را به خود اختصاص داده است.

با بررسی حدود 200 لیگ فوتبال در سرتاسر جهان، خسوس عنوان پنجم را از نگاه آمار به خود اختصاص داد البته از نظر تعداد بازی و گل‌هایی که دریافت کرده.  بهترین دروازه‌بان جهان از حیث آمار، دروازه‌بان تیم موسو در لیگ ساحل عاج است که در 4 بازی خود در لیگ این کشور گلی دریافت نکرده و فعلا دروازه‌اش را بسته نگه داشته. محمود القرباوی، دروازه‌بان 28 ساله باشگاه الدکلیه مصر عنوان دوم را در این جدول به خود اختصاص داده. او در 8 بازی لیگ مصر فقط یک گل خورده و میانگین 12/0 گل خورده در هر بازی را به نام خود ثبت کرده. پس از او امجد السید دروازه‌بان باشگاه المجد سوریه قرار دارد. این دروازه‌بان 6 بازی در لیگ سوریه انجام داده و فقط یک گل دریافت کرده. یعنی میانگین 16/0 گل خورده در هر بازی که در فوتبال آسیا هم یک رکورد است.  دروازه‌بان باشگاه پلیس بنین در رده چهارم قرار دارد. او 10 بازی برای تیمش انجام داده و فقط 2 گل دریافت کرده. میانگین 2/0 گل خورده در هر بازی که آمار قابل توجهی است.

فرناندو خسوس دروازه‌بان استقلال خوزستان عنوان پنجم را به نام خود ثبت کرده. او با 15 بازی و فقط 4 گل خورده آمار خیره‌کننده‌ای را برجا گذاشته. آماری که در نیم فصل دوم لیگ ایران می‌تواند بهبود پیدا کند.

نکته جالب درباره این آمار، غیبت دروازه‌بان‌های مشهور از لیگ‌های معتبر در جدول است. در لیگ‌های اروپایی، مانوئل نویر با 8 گل خورده در 17 بازی رتبه اول را در اختیار گرفته و پس از او کوین تراپ از پاری‌سن‌ژرمن با 9 گل خورده در 19 بازی قرار دارد. یاسپر کلیش، دروازه‌بان آژاکس، ایکر کاسیاس دروازه‌بان اسپانیایی پورتو و یان اوبلاگ دروازه‌بان اتلتیکومادرید رده‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

فرناندو خسوس، باز هم تاکید می‌کنیم که از نگاه آمار و از میان حدود 200 لیگ فوتبال در دنیا، عنوان پنجم را به خود اختصاص داده و از این حیث لیگ ایران را صاحب اعتبار و رکورد جدیدی کرده است. باید دید آیا او با ادامه روند رو به رشد خود می‌تواند این رکورد را ارتقا بدهد یا آمار او دچار افت خواهد شد؟

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۴
ماجد
|
Brazil
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
0
2
با سلام.درسته که از باشگاه های لیورپول و ریال مادرید پیشنهاد داره؟ضمنا فوق العادس.درود بر شرف عبدا.. ویسی
maje m6
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
0
3
اى ول خسوس اهوازى
بختیاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
0
4
درواقع خسوس یه دونس ورقیب نداره
کریستیانو رونالدو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
0
3
واقعا امسال خسوس درخشید مخصوصا در بازی مقابل ذوب اهن ک عالی بود چند حمله %100 گول رو گرفت در مورد رتبه پنجم که کسب کرد هم بخاطر بازی بیشتر از بقیه دروازه بان ها ک انجام داده پنجم شد شاید اگ اونها بیشتر بازی میکردن دروازه هاشون بیشتر باز میشد.