به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ October 2024 18
کد خبر: ۹۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
پیش بازی استقلال اهواز – صبا قم

ملاقات دوباره بختیاری‌زاده و دایی

ملاقات دوباره بختیاری‌زاده و دایی

افشین احمدی
خوزستان‌ اسپورت- سیاوش بختیاری‌زاده و علی دایی، روز یک‌شنبه بار دیگر همدیگر را در اهواز ملاقات می‌کنند.

به گزارش خوزستان‌ اسپورت، استقلال اهواز در نخستین دیدار خود در دور برگشت مسابقات لیگ‌برتر پانزدهم، روز یک‌شنبه ششم دی‌ماه در ورزشگاه تختی اهواز به مصاف تیم صبا با هدایت علی دایی می‌رود.

این بازی در حالی برگزار می‌شود که ابتدا قرار بود روز شنبه برگزار شود اما به دلیل تاخیر یک روزه در برگزاری دیدار قبلی استقلال اهواز در برابر نفت تهران به علت آلودگی هوای تهران، این بازی به روز یک‌شنبه موکول شد.

آبی‌پوشان اهوازی برای فاصله گرفتن از قعر جدول، نیاز مبرم به کسب هر سه امتیاز این دیدار دارند. یاران علی دایی هم در صورت کسب پیروزی در اهواز، می‌توانند جایگاه خود در جدول را تثبیت و حتی بهبود ببخشند.

از سوی دیگر و با توجه به تغییر و تحولات مجدد در تیم استقلال اهواز، این تیم بار دیگر سیاوش بختیاری‌زاده را به عنوان سرمربی در کنار خود می‌بیند تا این مربی خوزستانی که در بازی رفت در قم نیز هدایت استقلال را به عهده داشت و صبا را با تساوی متوقف کرد، در بازی برگشت در اهواز هم بار دیگر به عنوان سرمربی روی نیمکت این تیم بنشیند. این در حالیست که بازیکنان غیربومی استقلال اهواز از بازی مقابل صبا قم خودداری کرده‌اند و تیم میزبان فقط پنج بازیکن بزرگسال برای دیدار مقابل صبا دارد!

بازگشت سیاوش بختیاری‌زاده
پس از تغییر و تحولات در کادر فنی تیم استقلال اهواز و جدایی علی حنطه، مسئولان این باشگاه بار دیگر سیاوش بختیاری‌زاده را به عنوان سرمربی انتخاب کردند.

بختیاری‌زاده در این زمینه گفت: بازگشت من به استقلال اهواز، یک لطف الهی است. برخی مواقع، افراد یک لطف الهی را در اختیار دارند ولی قدر آن را نمی‌دانند و زمانی که آن را از دست می‌دهند، شاید مدت‌ها در این فکر باشند که آیا ممکن است خداوند فرصت مجدد به آن‌ها بدهد تا بتوانند اشتباهات‌شان را برطرف کنند یا خیر.

وی افزود: بازگشت من به استقلال، لطف خدا و مدیریت باشگاه و تماشاگران است و امیدوارم بتوانم ادای دین کنم. شاید طی مدتی که از تیم جدا شدم، خیلی‌ها می‌گفتند چرا از باشگاه شکایت نمی‌کنم که باید بگویم هیچ وقت استقلال را انتخاب نکردم تا منبع درآمدی برای من باشد بلکه فقط و فقط به خاطر این که به فوتبال خوزستان ادای دین کنم، به این تیم برگشتم.

بازی رفت دو تیم
استقلال اهواز روز پنج‌شنبه هشتم مرداد و پس از حدود پنج سال دوری از مسابقات لیگ برتر، در نخستین بازی خود در فصل جاری به مصاف صبا قم با هدایت علی دایی رفت و این تیم را با تساوی بدون گل متوقف کرد.

در این دیدار که در ورزشگاه یادگار امام قم و به قضاوت بیژن حیدری و در حضور تنها 800 تماشاگر برگزار شد، تیم استقلال اهواز با ارایه یک بازی بسته متکی به ضدحملات، موفق به کسب نخستین امتیاز خود در نخستین بازی فصل شد. بدین ترتیب، آبی‌پوشان اهوازی پس از حدود 1900 روز دوری از رقابت‌های لیگ برتر، فرصت حضور دوباره در این مسابقات را به دست آوردند. صبا قم و استقلال اهواز تیم‌هایی بودند که تا چند روز مانده به آغاز لیگ برتر پانزدهم، در بلاتکلیفی قرار داشتند و از آنجا که خیلی دیر تیم خود را بسته و آماده حضور در مسابقات شده بودند، بازی سرد و کم‌حادثه‌ای را به نمایش گذاشتند.

علی دایی پس از این بازی گفت: از نتیجه ناراضی اما از نحوه بازی بازیکنان، راضی هستیم. امیدوارم زودتر به تیمی که مدنظرمان است، برسیم. دایی از تعداد کم تماشاگران حاضر در ورزشگاه نیز ابراز ناراحتی کرد.

سیاوش بختیاری‌زاده نیز گفت: صبا می‌توانست به ما گل بزند اما حضرت معصومه (ع) کمک‌مان کرد. بازیکنان ما سنگ‌تمام گذاشتند و اگر 10 روز زودتر تیم را در اختیار می‌گرفتیم، خیلی بهتر از این بازی می‌کردیم.

ترکیب استقلال اهواز
پرویز کریمی، سیدعلی حسینی، سعید قزل، سعید سالارزاده، مبین میردورقی (77- میلاد جعفری)، محسن حمیدی، محمداسماعیل نظری، فرزاد آشوبی (60- شاهین مجیدی)، عادل کلاه‌کج، طالب ریکانی، محمد غلامی (86- حمزه خضیراوی)
سرمربی: سیاوش بختیاری‌زاده

ترکیب صبا قم
حامد لک، مسعود حق‌جو، هاشم بیک‌زاده (89- سامان آقا‌زمانی)، ابوالقاسم دهنوی، خوزه ماچادو، ابوالفضل ابراهیمی، رضا حقیقی (90- فرشید باقری)، امین آرام‌طبع، جلال‌الدین علی‌محمدی، محمد اوسانی، محمد قاضی
سرمربی: علی دایی

جایگاه دو تیم در پایان دور رفت
- استقلال اهواز در پایان دور رفت، در پایین‌ترین رده جدول یعنی در رده شانزدهم قرار گرفت. آبی‌پوشان از 15 بازی صاحب تنها یک برد در برابر سیاه‌جامگان خراسان شدند و سه دیدار خود در برابر صبا قم، ذوب‌آهن اصفهان و سپاهان اصفهان را نیز با تساوی به پایان رساندند اما در 11 بازی دیگر متحمل شکست شدند تا با کسب تنها 6 امتیاز، نیم‌فصل اول را به پایان برسانند.

- صبا قم اما نتایج خوبی در این فصل گرفته و اگر همین‌طور ادامه دهد، ‌می‌تواند به کسب رتبه قابل‌قبول در پایان فصل امیدوار باشد. آنها در 15 بازی خود صاحب 6 برد، 7 تساوی و 2 باخت شدند و با کسب 25 امتیاز، رده پنجم جدول را به خود اختصاص دادند.

محرومان دو تیم
مطابق اعلام سازمان‌لیگ، تیم‌های استقلال اهواز و صبا قم هرکدام یک بازیکن محروم دارند. محمداسماعیل نظری از استقلال اهواز و فرشید باقری از صبا قم، دو بازیکن غایب در این دیدار به دلیل محرومیت هستند.

ملاقات دوباره بختیاری‌زاده و دایی

بازیکنان خارجی دو تیم
استقلال اهواز تنها از یک بازیکن خارجی استفاده می‌کند:

لوئیز فرناندو دروازه‌بان 33 ساله برزیلی، تنها خارجی استقلال اهواز است. فرناندو که سابقه بازی در لیگ برتر ایران با پیراهن آلومینیوم هرمزگان را دارد، تنها در سه دیدار انتهایی دور رفت در ترکیب استقلال اهواز قرار گرفت و عملکرد قابل‌قبولی نیز ارایه داد. او در نیمه دوم بازی مقابل سایپا در تهران به میدان آمد و دروازه آبی‌پوشان را بسته نگه داشت و در دیدار برابر تراکتورسازی تبریز هم به صورت ثابت درون چارچوب دروازه استقلال ایستاد و در آخرین بازی هم به طور فیکس مقابل نفت تهران بازی کرد.

صبا قم نیز دو بازیکن خارجی در فهرست نفرات خود دارد:

- فیلیپه خوزه ماچادو، یک مدافع 31 ساله برزیلی است که تا پیش از پیوستن به صبا، علاوه بر حضور در تیم‌های مختلف حاضر در سری B و C برزیل، در تیم‌هایی از بلغارستان، آذربایجان و امارات نیز عضویت داشته است. ماچادو بازیکن موردعلاقه علی دایی است و در تمام 15 بازی نیم‌فصل اول بازی کرد.  

- آیوسب چاخواشویلی، دیگر بازیکن خارجی صبا است. این هافبک گرجستانی 22 ساله، عملکردی کاملا" برعکس ماچادو داشته و تنها در 2 بازی دور رفت و آن‌هم در واپسین ثانیه‌های بازی به میدان آمده است! چاخواشویلی تا پیش از حضور در صبا، تنها در دو باشگاه گرجی توپ زده است.

داوران استقلال با صبا
محمدحسین زاهدی‌فر داور بازی و حسن انتظاری و امیر مبشر کمک‌‌های وی هستند. جواد رحیم‌زاده نیز داور چهارم است.

صحبت‌های مربیان در کنفرانس خبری
کنفرانس خبری پیش از بازی تیم‌های استقلال اهواز و صبا قم، ظهر شنبه برگزار شد اما علی دایی به دلیل اینکه پرواز تیم صبا به اهواز عصر شنبه انجام شد، موفق به حضور در نشست خبری نشد. سیاوش بختیاری‌زاده هم به دلیل حضور در تمرینات، در کنفرانس حضور نیافت تا ابراهیم تهامی پاسخ‌گوی سئوالات اصحاب رسانه باشد.

تهامی در مورد تیم صبا گفت: صبا قم یک تیم بسیار قوی است که اکنون در کورس قهرمانی قرار دارد. این تیم از بازیکنان بزرگی بهره می‌برد و سرمربی این تیم نیز بازیکن بزرگ و با‌تجربه‌ای است و یک مربی سطح بالا محسوب می‌شود. ما کاملا" این تیم و سرمربی آن را می‌شناسیم. وی همچنین خاطرنشان کرد: متاسفانه بازیکنان شهرستانی ما هنوز نیامده‌اند و با بازیکنان جوانمان تمرین کرده‌ایم و در صحبتی که با آنها داشتم، از آنها خواستم کمی بیشتر تلاش کنند تا بتوانیم در این دیدار کسب امتیاز کنیم. ما سعی می‌کنیم در نیم فصل دوم از بازیکنان بومی استان بیشتر استفاده کنیم چرا که این بازیکنان از توانایی بالایی برخوردارند.

ملاقات دوباره بختیاری‌زاده و دایی

دیدارهای گذشته
استقلال اهواز و صبا قم تاکنون در 13 بازی لیگ‌برتر به مصاف همدیگر رفته‌اند که حاصل آن 5 برد برای استقلال، 4 برد برای صبا و همچنین 4 تساوی بوده است. استقلالی‌ها 15 بار دروازه صبا را گشوده‌اند و در مقابل، 10 بار دروازه خود را بازشده دیده‌اند.

نخستین رویارویی لیگ‌برتری دو تیم، روز پنج‌شنبه نهم مهرماه 1383 برگزار شد و با تساوی بدون گل خاتمه یافت و آخرین نبرد این دو تیم با یکدیگر نیز که روز پنج‌شنبه هشتم مرداد 1394 در قم برگزار شد، با همین نتیجه به پایان رسید.

فریدون فضلی تنها بازیکنی است که هم با پیراهن استقلال اهواز و هم با پیراهن صبا به تیم مقابل گل‌زنی کرده است. نخستین گل‌‌زن استقلال در دیدارهای مقابل صبا نیز یدالله اکبری است و آخرین گل‌زن آنها هم محسن رسولی می‌باشد.

نتایج دیدارهای قبلی این دو تیم، به صورت زیر است:

فصل 95/94
* صبا قم صفر – استقلال اهواز صفر

فصل 89/88
* استقلال اهواز صفر – صبا قم یک
عباس محمدرضایی (صبا)

* صبا قم 2 – استقلال اهواز صفر
دیه‌گو کلمنتینو و رامین رضاییان (صبا)

فصل 88/87
* صبا قم 2 – استقلال اهواز صفر
فریدون فضلی و شاهین شفیعی (صبا)

* استقلال اهواز یک – صبا قم یک
محسن بیات (صبا) / محسن رسولی (استقلال)

فصل 87/86
* صبا قم 2 – استقلال اهواز 2
فریدون فضلی و علیرضا عباس‌فرد (صبا) / مجتبی شیری و داود حقی (استقلال)

* استقلال اهواز 4 – صبا قم یک
رضا طاهری، حسین ماهینی، روح‌الله بیگدلی و علی حمودی (استقلال) / محمد نوری (صبا)

فصل 86/85
* استقلال اهواز 2 - صبا قم صفر
رضا جلالی‌ثابت و علیرضا رضایی (استقلال)

* صبا قم یک – استقلال اهواز صفر
آلن آودیچ (صبا)

فصل 85/84
* صبا قم صفر – استقلال اهواز 4
فریدون فضلی، امیر خلیفه‌اصل و آدریانو آلوز 2 گل (استقلال)

* استقلال اهواز یک – صبا قم صفر
فریدون فضلی (استقلال)

فصل 84/83
* صبا قم صفر – استقلال اهواز صفر

* استقلال اهواز یک – صبا قم صفر
یدالله اکبری (استقلال)

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۶
استقلال اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
0
4
یاد باد آن روزگاران یاد باد.4تا4تاميزديم.
سيد سعيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
0
3
عجب داستانى داره استقلال اهواز با اين اقاى ملکى.
سياوش اول فصل نذر کرده بود اگه استقلال در ليگ
برتر بمونه با پاى پيدا به زيارت امام رضا مشرف بشه
حالا بايد يه تجديد نظر بکنه اگه تا پايان ليگ ادامه بده
نذر خودشو ادا کنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
0
3
مساوی بگیری حله سیاوش
خسرج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
0
2
میدونم دستت خالیه اما دلت پاک وخدا،باهات ماهم دعا میکنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
0
2
سياوش سياوش سياوش سياوش
حميد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
0
2
اس اس شهر اهواز