به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ October 2024 18
کد خبر: ۴۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
تعداد نظرات: ۳۲ نظر

متن وارده/نقش فولاد در اتحاد اقوام خوزستان

ایمیل سایت: khuzestansport@gmail.com
نامه وارده/تأثیر فولاد در اتحاد اقوام خوزستان

خوزستان اسپورت- این نامه را یکی از هواداران فولاد خوزستان بنام محمد مسعودنیا صبح دیروز (دوشنبه) برای خوزستان اسپورت ارسال کرده بود. این هوادار فولاد از چگونگی گرایش به تیم فولاد خوزستان و تأثیر عمیق این تیم در زندگی شخصی اش نوشته است.
به گزارش خوزستان اسپورت، این هوادار فولاد همچنین از نقش تیم فولاد در اتحاد اقوام مختلف خوزستان یاد کرده است. گرچه متن کمی طولانی است، ولی به خواندنش می ارزد.

محمد مسعودنیا
آنقدر خسته ام که ظهرها بعد از آمدن از سرکار به منزل می خوابم.
منی که سرشار از امید بودم. سرشار از عشق فولاد. از قدرت فولاد. از سیستم فولاد. منی که فولاد باعث برگشتم به زندگی شده بود.
یادم نمی رود سالهای 87 و 88 را، سال هایی سرشار از ناامیدی و افسردگی را.
سال هایی که زندگی ام تو در تویی عجیب شده بود. رابطه ام با همسرم رو به افول رفته بود. شرکتم را دزد زده بود. درسم نیمه کاره مونده بود. مشکلات پشت سر هم فرود می آمد و من، جوانی 24-23 ساله. توان هضم این مشکلات را نداشتم. ترجیح می دادم شب ها را به دیدن فیلم و روزها را به خواب بگذرانم و سیگار همدم تنهایی من بود.
تقلای همسرم را می دیدم که چطور دست و پا می زد تا مرا از این منجلاب بیرون بیاورد ولی من بیشتر فرو می رفتم.
کنت 1 تبدیل به وینستون لایت و بعد وینستون قرمز شد.
کار نمی کردم و الان هم که فکر می کنم نمی دانم چطور اون روزها رو می گذروندم.
منی که الگوی موفقیت بودم. در 18 سالگی اولین شرکتم رو راه انداختم و در 20 سالگی با پول خودم ازدواج کردم.
حالا اما پشت سر هم بد می آوردم و روحم آن قدر خسته بود که نجاتی برای خودم نمی دیدم.
شبی در تابستان بود. همسرم با خانواده پدری به مشهد رفته بود. تیم فولاد در ورزشگاه صنایع فولاد بازی می کرد. یادم نمی آید چه سالی بود. فقط  یادم است ماه رمضان بود و من فقط منتظر تا اذان بگوید و سیگاری بکشم. داداش بزرگم به زور بلندم کرد و گفت بریم بازی فولاد. خسته تر و ناامید تر از آن بودم که به ورزشگاه بروم ولی به اصرار منو سوار ماشین کرد.
سی دی آهنگ هم آورد و برام آهنگ عربی مخصوص عروسی را گذاشت و من فقط شب رو می دیدم و دود سیگار و آهنگی که عربی شاد می خواند و من هیچ نمی فهمیدم.
بویه اشلونه ... ام اشلونه... فتو اعیونه... صبر احلوا ... هو هو هو هو... قولو یالا...
به ورزشگاه رفتیم. غریبانه بود. همه ما غریبه بودیم. غرورمان جریحه دار بود از وضعیت تیم و ورزشگاه. برنامه 90 مسخره مان کرده بود ولی دست از حمایت نکشیدیم.
برایم عجیب بوده و هست این همه تبلیغاتی که علیه عرب هاست و هر وقت می رفتم ورزشگاه برایم رنگ می باخت. همه آن ها برادرانم می شوند. صادقانه دوستشان دارم و انرژی مثبت می گیرم از آن ها. حتی اعتراف می کنم شیوه شادی عرب های طرفدار فولاد از من یک فولادی متعصب ساخت.
از آن ها انرژی مثبت گرفتم. غربت و عقده های فروخورده در جامعه، درد مشترک همه ما بود. آن شب، نقطه عطفی شد در زندگی ام و تا سال ها مرا به ورزشگاه برد و پله پله روح من را درمان کرد.
هر هفته به امید بازی فولاد زندگی کردم تا هفته بعد برسد و بین بازی ها مشتاقانه اخبار فولاد را دنبال می کردم. آرام آرام اعتماد به نفسم التیام یافت. با هر برد فولاد من هم بالاتر می آمدم و مشکلات کمرنگ تر می شد. بعد از هر بازی با برادرم که حالا متأهل بود بازیها رو تحلیل می کردیم. حتی سعی می کردیم تفکرات مدیریت رو تحلیل کنیم. دیگر همه همسایه ها موقع بازی فولاد منتظر نعره های شادی من بعد از گل بودند.
شرکتم را دوباره راه انداختم. فرکی سرمربی فولاد شد و من عصبی فحش می دادم و می گفتم حقش بود سرش را شکستند و داداشم دوباره آرامم می کرد. من به فولاد گره خورده بودم. احساس می کردم اگر فولاد فرو بریزد من هم می شکنم. اعصابم هنوز آرام نبود.
تا اینکه موفقیتها شروع شد...
به بهانه جلسه و در اصل برای بازی فولاد و پرسپولیس با برادرم به تهران رفتیم. بازی را مساوی کردیم ولی خوشحال بودیم از سیستم بازی. در برگشت در برف گیر کردیم و 20 ساعت در جاده بودیم و تنها چیزی که مارا سرپا نگه داشت عشق به فولاد بود و آهنگ مان... هو هو هو هو یالا یالا...
و بعد از قهرمانی فولاد من هم به ثبات رسیدم. خوزستان به آرامش رسید. غرورش التیام پیدا کرد. عقده ها را در ورزشگاه فریاد زد. اشک ها را در خیابان بیرون ریخت و من آرام تمام این صحنه ها را می دیدم و همه این ها را لطف خدا و قدرت مدیریت استاد دهکردی می دیدم که غرور را به استانمان بازگرداند.
یادم نمی رود ساعت ها با پرسنل کارخانه فولاد بحث می کردم که شما باید طرفدار فولاد باشید و آنها پرسپولیسی بودند.
یادم نمی رود خاطرات و لحظه ها را با فولاد. یادم نمی رود چطور شاغلام (دهکردی) به آسانی مرا که نمی شناخت، بارها و بارها به حضور پذیرفت و ساعت ها برایم صحبت و درد و دل کرد.
یادم نمی رود برادرم به ایشان گفت دوست دارم اسکوچیچ را ببینم و ایشان چطور متواضعانه ما را در دفتر خودش دعوت کرد و اسکوچیچ را هم. در آن روز من و برادرم در حضور هیات مدیره باشگاه مهمان آن ها بودیم و اسکوچیچ برایمان تفکراتش را توضیح داد.
بعد از استعفای دهکردی تا مدت ها با خودم جنگیدم که فرو نریزم. همسرم دلداری ام می داد. حالا دیگر او هم  جایگاه فولاد را در زندگی من می داند. او هم می داند هیچ برنامه ای نباید همزمان با بازی فولاد باشد.
اشک مجالم نمی دهد.
هیات مدیره کارخانه کیست؟ آنها چه می دانند ما با فولاد چه کرده ایم و فولاد با ما چه کرده؟
آن ها چه می دانند ما فولاد را زندگی کرده ایم؟
آن ها چه می دانند هر هوادار فولاد غرور خود را در فولاد می بیند؟
آن ها چه می دانند اتحاد و برادری ما از فولاد است؟
آن ها چه می دانند مایی که طنزمان برای فرار از سرشکستگی جلوی اصفهان و تهران بود حالا جدی سرمان را جلویشان بالا می گیریم؟
آن ها چه می دانند مادری برای شادی فرزندش و استانش، برای هر بازی فولاد نماز و آیت الکرسی می خواند و با قهرمانی فولاد اشک شوق می ریزد؟
آن ها صدای شکستن بغض خوزستان را که بعد از جنگ در گلوها جمع شده بود و با قهرمانی فولاد شکست، نمی شنوند.
آن ها خوزستانی نیستند.
آن ها قومیت گرا هستند نه ما...
بعد از خواندن خبر احتمال بازگشت دهکردی دوباره اشک به چشمانم هجوم آورد و با خود گفتم: خدا مگر می شه؟! ناخودآگاه دست به قلم شدم و هرچی در دلم بود نوشتم. بدون ویرایش و بازخوانی.
خدا از دل بنده هاش آگاهه.
ببخشید بابت رعایت نشدن مسایل نوشتاری...

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۳۲
رضا فرخزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
28
درود به شرفت

درود و اشک شوقی که از چشمم می ریزد
به سلامتی مردمی مظلوم
فرقی نمی کند
چه قومی
چه لباسی
چه لهجه ای
مهم این است
وقتی همگی در کنار هم و یکصدا فریاد می زنند
زاگرس به لرزه می آید
دنیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
29
حرف دل همه ی خوزستانیارو زدین..فولادواقعا همه ی زندگیمون شده..مهمترازدانشگاه مهمتراززندگی مهمترازکار...جانم فدای فولاد...فولادنفسم اینوازطرف همه ی دختران فولادی میگم فولادافتخارماست
موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
26
سپاس فراوان از نویسنده این مطلب زیبا و پراحساس. چه زیبا نوشتبد. سپاس از مدیریت سایت ورزش خوزستان که زبان گویای ورزشکاران و ورزشدوستان خوزستان است. خدا خیرتان بدهد.
عبداله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
23
ما با تو هستیم
عشقم فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
23
واقعا زیبا نوشته و حرف دل همه ی فولادیها رو زده. آره ما با فولاد زندگی میکنیم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
29
6
اسم سایتتون رو بزارید فولاد اسپرت نه خوزستان اسپرت . البته از شماهایی که اکثرا عمر طرفداریتون خلاصه میشه به دهه اواخر دهه هشتاد به بعد هم بیش از این انتظار نمیره . اتفاقا فولاد عامل تفرقه بین اقوام خوزستان شده نه اتحادشون
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
اقا علی من استقلالییم این مقاله خیلی قشنگییه و درباره همه خوزستانیاس. نمیدونم از چی ناراحتی؟نکنه تو هم نژادپرستی و از این ناراحتی که همه اقوام با هم برادر باشن؟؟
بهزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
24
در خوزستان، سرزمین ما زندیگیمون با فوتبال عجین شده .اشک می ریزیم شادی می کنیم ودر سرزمین جنوب همه اقوام برادرند و خوزستان این نام پر از محرومیت، همشیه در قلبمون حک شده ، ابر مردی مثل دهکردی جادوی فوتبالو رادرک کرده که تمام سالهای زندگیشو وقف اون کرده والبته از این آدم ها داشتیم که نمیخوام ردیف کنم ولی یادمه یک تیم جنوب بود و یکی مثل لفته که تمام عمرشو صرف جوان ها وشادی مردم با هزار زحمت مصیبت می کرد به هر حال درود بر شرفت که با نوشته ات ما راهم شاد کردی
عاطفه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
22
حرف دل مارو زدی ب خدا گریم گرفت
فولادي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
24
فولادخوزستان واقعا در اتحاد اقوام خوزستاني موثربوده وتونسته نقش مهمي را ازنظر فرهنگي بازي كنه بنابراين از مسئولين اين مجموعه انتظار فولادي قدرتمند در ليگ برتر را داريم به اميد موفقيت فولاد خوزستان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
23
فولاد همه زندگی ماست این یک حقیقت است بنده چهل و پنچ سال سن دارم کارمندم یاذم نمیاد در طول این مدت برای چیزی به این اندازه وقت گذاشته باشم یادم نمیاد برای دیدن کسی به اندازه بازیهای فولاد علاقه نشان داده باشم بزای اینکه دیدن یک بازی فولاد آن هم یک بازی معمولی در بدو شروع لیگ را از دست ندم حاضر شدم درد یک شبانه روز کامل دندان را تحمل کنم و روز بعد به داندانپزشک مراجعه کنم
rama
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
19
آفرین قشنگ بود چون از دل گفته شده بود به دل نشست .
بله واقعا استادیوم جایی برای فریاد زدن است
که همه جای دنیا و روانشناس ها به اهمیت وجود هیجان و فریاد در زندگی اذعان دارند.
ما چقدر هزینه برای شادی مردم خوزستان دادیم و آیا هزینه برای شاد نگه داشتن این مردم که در ثروتمندترین زمین ایران زندگی میکنند و عمدتا از قشر محروم جامعه هستند هزینه زیادیست؟
فولاد خورشید جنوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
18
دوست عزیز فولادی مطلبتون عالی بود به خدا اشک توی چشمام حلقه زد اینروزا اسم فولاد که می یاد مثل مرغ سرکنده پرپر می زنم یک ماهه خواب و خوراک ندارم مدام سرم تو گوشیه یا خبرای فولاد رو می خونم یا کامنت می نویسم شیفت صبح رو تعطیل کردم هرکی میگه چرا نمی یای سر کار میگم به خاطر گرماست من با شاهین اهواز قدرت فوتبال رو درک کردم با جنوب زیر و بالای زندگی رو تجربه کردم اما فولاد فولاد فولاد تیمی که ارزوهای من رو محقق کرد و غرور و افتخار رو به معنای واقعی به خوزستان برگردوند چه لذتی داره تو غدیر جمع شدن وقتی تماشاچیا از راه می رسن فوج فوج سرخ و طلایی وقتی پنجاه هزار نفر پایکوبی می کنیم زمین زیر پامون می لرزه چه انرژی دارن هموطنای عرب ما با اینکه هم زبان اونها نیستم تا جایی که بتونم باهاشون همراهی می کنم چون معتقدم همدلی از همزبونی بهتره ولی همیشه یه لذت توام با ترس تو وجودم هست می ترسم یه روز یه نفر از یه جایی این لذت رو از من بگیره من از زندگی بدون فولاد می ترسم
خوزستانی
|
United States of America
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
19
حرف دل بود و به دل نشست. خوندم و بغض کردم. ممنون
علی الاهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
18
شاید این نوشته و جملات در دید خیلیها اغراق آمیز باشد ولی واقعا من و خیلی از کسایی رو میشناسم که (( فولاد رو زندگی میکنن ))
این یک واقعیتی است که مسولین باید آن را رک کنن
girl khz
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
19
من خودم بختیاری هستم به لطف فولاد کلی دوست عرب پیدا کردم و خیلی خوشحالم از این بابت ،ضمن خسته نباشید خدمت آقای مسعود نیا متن زیبایی بود واسه منکه ملموس بود خدا قوت
پرسنل باشگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
1
20
درود به شرفت . اشکم سرازیر شد . دهکردی و فرهادزاده نمونه مدیر واقعی بودند . 6 سال که من مستقیم با آقای دهکردی کار می کنم حتی یک بار روی صندلی مدیریت ننشست . به امید خدا بر می گردد
جمال فولادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
13
حرف دلمو زد
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
0
15
واقعا زیبا بود
باور کنید اینکه مثل آقای دهکردی وجود نداره اغراق نیست
من یکبار از شاغلام وقت گرفتم خیلی با تواضع حرفهام رو گوش داد و بقول دوستمون روی صندلی ریاست ننشست
واقعا آقای دهکردی بی نظیره!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
0
13
الان ساعت پنج صبح اول ماه رمضان وقتی این نامه را خوندم بااشک دارم این جملات را مینوییسم چون حرف دل همه خوزستانیها رو زدی. منم به عشق فولاد 10سال ازعمرم داخل زندان گزراندم وخدا میدونه چه سختیهایی رو بخاطر نام خوزستان تحمل کردم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
0
11
متن بسيار زيبائي بود نشون ميده همه هوادران فولاد زندگيشون شده فولاد خوزستان الان فولاد يه تيم عادي نيست يه ملت يه عالم خوزستان پشت سرش هست اميدوارم دهكردي برگرده بامديريت مدبرانه اش وسلام دست درد نكنه اقا محمد مسعودي نيا بابت اين متن زيبا اخيكم موسوي من شادگان وسلام
حسین عبادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
0
10
باسلام
خداسرشاهده حرف دل همه، پیر.جوون.کوچیک.بزرگ. پسر و دختر زدی خداییش آقای مسعودنیا خیلی متن تکان دهنده ای بود..
من عربم وهمسایه هامون اکثرآ بختیاری هستن خدا سرشاهده واسه دیدار فولاد همسایه هامون جمع میشن خونه ما دور هم بازی ها رو دنبال میکنیم فرقی نمیکنه (بزرگ.کوچیک.زن.مرد) همه دوره هم جم میشیم به عشق فولاد.
میخوام اینو بگم فولاد مثل یک پدر همه اقوام خوزستان دور هم جم کرده وخوشحال کرده.....بخاطر خدا این پدر صمیمی رو از ماخوزستانیا نگیرید
خواهشن چاپ شود
ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
13
0
ادمین جان اگر به قول فوتبالیا سمت فولاد غش میکنی خب بگو ...
مدیر پایگاه سلام دوست عزیز
پیامهای شما بدین دلیل منتشر نمی شوند که در لباس یک هوادار استقلال پیامهایی علیه سایر تیمهای استان می فرستید. مطالبی که به تیم استقلال ارتباط ندارند.
این کار شما باعث تحریک طرف مقابل و پاسخگویی تند آنها می شود کما اینکه روزانه ناچاریم بسیاری از پیامهای هواداران فولاد را هم به دلیل مشابه حذف کنیم.
این رسانه متعلق به استان خوزستان است. از تیمهای استان هم در مقاطع مختلف انتقادات لازم را انجام داده ایم، ولی رودررو قرار دادن طرفداران آبی و قرمز اهواز یا به فرض شهر اهواز برابر شهرهای آبادان و مسجدسلیمان کاری است که از انجام دادن آن معذوریم، گرچه انجام این کار می تواند تعداد مخاطبان بیشتری را جذب سایت کند تا از خجالت طرف مقابل در بیایند ولی چون ایجاد تفرقه بین تیم ها و شهرهای خوزستان خط قرمز ماست، از نمایش دادن پیامهای توهین آمیز به تیمهای استان یا پیامهای حاوی تمسخر و تحقیر طرفداران ان تیمها معذوریم.
موفق باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
0
8
انشاءالله که دهکردی با سربلندی بر میگردد
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
0
2
سلام اگر عده ای فقط به فکر تفرقه هستند کورخواندن مامردم خوزستان باهم یک دل هستیم وجلوی آنها می ایستیم وفولادرایک باردیگر بالامیکشیم عشق است خوزستان عشق است فولاد
پسر زیدونی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
0
2
درود به تیم قهرمان فولاد و مردم خونگرم خوزستان قهرمان
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
0
2
سلام به امید فولاد قوی
محمد امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
0
2
سلام همه انشالا به امید فولادی قوی دست همه بدخواه های فولاد بشکنه به بخت تمام اهوازی ها اهواز بی قراره ...
م ر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
0
3
با سلام بسیار تاثیرگذار بود، واقعا لذت بردم و من هم همین حس رو دارم.
موافقم که تمام خوزستان حتی گاهی خارج از خوزستان هوادار فولاد هستند.
فقط یه درد دل تو دلم مونده اونم اتفاقی که سال گذشته توی جام باشگاه های آسیا افتاد و عده ای ندانسته بازیچه دست تفرقه افکنان خارج از کشور شدن و این اتحاد رو که سال ها می دیدیم خدشه دار کردن ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
1
هرانچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
0
0
بابا لامصب این رو کی نوشتی ما ندیدیم دمت گرم پسر باغیرت فولادی ممنون از خوزستان اسپورت
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
فولاد ۳ استقلال ۱